Gå til innhold

Fergetur til en av øyene i oslofjorden med lite barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale hvor vi kan dra? Hvor parkerer man og tar fergen fra osv.

Anonymous poster hash: 9af90...279

Fortsetter under...

Skrevet

Jo takk, men rutetabellen klarer jeg å finne selv. Ville ha noen anbefalinger av hvor det er passende og fint å dra med et lite barn når man ikke er kjennt.

Skrevet

Spørsmål var hvor tar man fergen fra. Altså rutetabellen viser hvor du tar fergen fra. Hvis du ikke lurte på det, hvorfor spørre om det?

Anonymous poster hash: 63699...6b6

Skrevet

Spørsmål var hvor tar man fergen fra. Altså rutetabellen viser hvor du tar fergen fra. Hvis du ikke lurte på det, hvorfor spørre om det?

Er du treg, vanskelig eller har du bare vondt for det???

Hun spør om noen kan ANBEFALE en plass og hvor man ev tar ferien fra og hvor man parkerer.

Hun kunne selvsagt funnet ut hvor ferjen går fra om hun fikk et tips om plass, men det er da like forbasket lov til å spør om det her inne!

Jeg blir helt matt av sånne som deg! Er det varmen som tar på eller er du like teit alltid?

Anonymous poster hash: 8a6fe...5a6

Skrevet

Var ikke meningen å lage en hetet diskusjon, ville bare ha noen abefalinger om hvor man kan dra jeg + litt info rundt dette.

Annonse

Skrevet

Hun spør om noen kan ANBEFALE en plass og hvor man ev tar ferien fra og hvor man parkerer.

Hun kunne selvsagt funnet ut hvor ferjen går fra om hun fikk et tips om plass, men det er da like forbasket lov til å spør om det her inne!

Jeg blir helt matt av sånne som deg! Er det varmen som tar på eller er du like teit alltid?

Men i all verden?

Prøver å hjelpe deg med det JEG vet og så blir du sur?

Du burde virkelig justere holdningene dine litt.

Skrevet

Ja, her fikk du mye konstruktiv hjelp.. Du kan enten dra til Bygdøy fra Aker brygge eller Gressholmen/Langøyene/Hovedøya++ fra Vippetangen. Utrolig lenge siden jeg har tatt båten for jeg husker det var litt styrete med småbarn - lange køer i varmen, men det er jo utrolig idyllisk da! Vil anbefale Hovedøya el Langøyene m småbarn! Parkering vet jeg dessverre ikke, vi har alltid tatt kollektiv til sentrum og gått. Lykke til og kos dere:-) Ellers kan jeg også anbefale Sognsvann - utrolig idyllisk, deilig vann og ingen brennmaneter;)

Anonymous poster hash: 4331d...fb3

Skrevet

Det er vanskelig å få parkert bilen, så ville nok heller belaget meg på kollektivt. Alternativt kjørt til Ingierstrand og badet der. Langøyene er fint for barn, båten går fra Vippetangen. Det er i gåavstand fra Oslo S. Det er ofte mye folk og lange køer, men verdt det når man først kommer ut. 

Skrevet

Men i all verden?

Prøver å hjelpe deg med det JEG vet og så blir du sur?

Du burde virkelig justere holdningene dine litt.

And here we og again...

Anonymous poster hash: 46049...e03

Skrevet

Hovedøya er min favoritt. Trill over øya fra kaia, tar ti minutter (forbi kafeen og litt til). Fin sandstrand, plen med skygge, ok toalettfasiliteter.

Kan rusle derfra til kanonene på toppen, fon utsikt, og leke i klosterruinene. Avrund med en is på kafeen, og hopp gjerne på ferga på tur utover - da får dere en rundtur om Lindøya og Nakholmen før dere er innom Hovedøya igjen og så til Vippetangen, tar ca tjue min.

Gressholmen og Langøyene er også fine.

Anonymous poster hash: 32bea...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...