Gå til innhold

7-seter, noen som har erfaringer med noen av disse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke råd til de aller dyreste modellene, så vi har kikket litt på følgende biler:

*Toyota Prius +7

*Opel Zafira

*Mitsubishi Outlander

Den siste synes jeg virker litt trang bak. Vi er også åpne for andre alternativer. Vi har fire barn i alderen 5-12 år, så vi må ha litt plass, men er klar for å bytte ut "kassebilen" vår nå som vi er ferdig med barnevogner osv.

Anonymous poster hash: 703b9...caa
Skrevet

Har hatt Kia Carens som leiebil. Jeg VAR veldig negativ men den var overraskende romslig og god å kjøre.

Trodde Kia var bråkete skramlebiler jeg. :P

Anonymous poster hash: fee2f...522

Skrevet

Ford s-max er vi storfornøyd med ☺

Skrevet

Hei. Vi har Toyota Prius +7, er veldig fornøyd med den. Vårt minste barn er bare 1 år, de to andre er 7 og 9, så alle bruker en eller annen form for sete. Vi får plass til alle tre i midtrekka:-)

Skrevet

Vi har selv en Toyota Verso 7-seter og venter vårt 3. barn, den har plass nok for oss nå. Men vi vurderte å bytte den ut med Toyota Prius 7+ men har bestemt oss for å vente i 3 år til før vi bytter. Ville absolutt gått for Prius'en, siden den også bruker mindre drivstoff og er gedigen innvendig.

Anonymous poster hash: 19e3c...03f
Skrevet

Jeg har hatt en eldre zafira, og anbefaler deg å holde deg langt unna. Aldri før eller siden hatt så mye problemer og utgifter på en bil!!!

De nye, derimot, skal visst være gode :)

Anonymous poster hash: 661df...9d2

Skrevet

Har ingen av dem, men elsker vår Peugeot 5008 som også er en 7-seter...

Anonymous poster hash: 4edf6...b1b
Skrevet

veldig fornøyd med vår touran, beste av alt er at alle 7 setene er ordentlige seter, slik at man slipper disse små ubehagelige setene i midten osv. minuset er jo at dersom man bruker alle 7 setene har man lite bagasjeplass, men her igjen er det fleksibelt, slik at man dersom man som deg, kun har 4 barn, kan ta ut/legge ned et av de helt bakerste setene og ha bagasjen der :)

Skrevet

Vi har outlander. En 2010 modell. Vi elsker den😊 God framkommelighet, enkelt å slå opp og ned seter osv... Pluss at den ser flott ut😊 Vi har takboks da slik at vi skal få med endel ekstra om det trengs.

Skrevet

har ikke mer enn 1 barn, men stor familie ellers, som får god plass når vi er på tur :)

Skrevet

Ford s- max , ikke dyrt

Anonymous poster hash: 0f5d5...95e

Skrevet

Har komt et par s-max inn i familien det siste året, og alle er stoorfornøgd. Helt genial bil :)

Skrevet

Peugeot 5008

Anonymous poster hash: c7869...ed5

Skrevet

Vi endte på en Nissan NV200, og er strålende fornøyd. Den er billig, større plass enn mange andre vi har sett på. Setene er enkle å slå sammen eller opp, og den har alt den trenger i seg. Hovedgrunnen til at vi valgte denne er at den har bedre plass til bene i de to bakerste setene. Ungene vokser, og da er det ikke godt å sitte trykt i de to bakerste setene.

Bilen er mye billigere enn de andre, så vi fikk kjøpt oss nesten helt ny bil for rett over 200 tusen. Ett år gammel, importert fra forhandler så den er ikke blitt kjørt eller eid av andre enn oss. Det eneste er at den har litt kasse bil utseende, men det gjør oss ingen ting når vi fikk en bil som passer for oss alle mye billigere enn vi hadde tenkt. Klapper vi ned to seter, får vi inn to sykkler, noe som er fryktelig kjekt har vi funnet ut. (Større barn som sykler til venner langt unna, men ikke ønsker å sykle hjem på kvelden. )

Så jeg ville tatt en titt på denne bilen om jeg var dere.

Anonymous poster hash: 82a55...802

Skrevet

Jeg er ikke hi men hvordan er det med baggasjeplass i disse bilene om man har alle setene oppe?

Anonymous poster hash: 02242...ace

Skrevet

Elsker også vår Peugeot 5008. Veldig praktisk bil. Anbefaler dere å sjekke ut den. Veldig lik s-max innvendig, men billigere.

Obs. Outlander har ikke separate seter hverken på rad to eller tre.

Anonymous poster hash: 69a67...e19

Skrevet

Ford S-max. Den ultimate familiebil.

Anonymous poster hash: 06f93...364

Skrevet

Vi har nettopp kjørt nesten 260 mil, 6 stk i en Ford S-Max på ferie nå og den er helt suveren! To barnestoler, to tenåringer og to voksne, med vogn og all bagasje som er nødvendig. Vi hadde dog en skiboks som vi stappet full av det meste da, men jeg anbefaler den bilen på det varmeste!

Skrevet

Beklager litt sen respons her, men tusen millioner takk for alle svar og innspill :)

Ford S-max blir litt i dyreste laget for oss siden vi "må" ha litt ekstrautstyr som ryggesensorer og lignende (jeg er ikke så god på å rygge *kremt*). Jeg skal absolutt ta en titt på de andre modellene dere foreslår, vi har det ikke travelt, og kan godt bruke litt tid på å finne den perfekte bilen.

HI

Anonymous poster hash: 703b9...caa
Skrevet

Har Opel Zafira, og jeg har ikke hatt mye tull med den bilen. Det er en 2004 mod. Så er veldig fornøyd. Men jeg har bare 2 barn da, så bruker bare setene bak, da vi har med oss andre. Er begge setene oppe bak, så er det ikke god plass til bagasje. Og hadde jeg hatt 4 barn, tror jeg at jeg ville valgt en annen bil, en som er litt større.

Skrevet

Renault grand scenic er en svært romslig bil! Rimelig i forhold til mange konkurenter i samme gate. Superfornøyd!!

Anonymous poster hash: 4ceec...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...