Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Lykke Iris?

Anbefalte innlegg

Hvis det blir en jente hva synes dere om navnet Lykke Iris? Eller bare Iris?

Har en jente fra før som heter Lydia. Og etternavnet vårt er Løwe Så da blir det Lykke Iris Løwe.. Eller bare Iris Løwe, hmm... Hvis det blir en gutt blir det Lyon Elliott Løwe , tror jeg da..

Synes også det er fint med søsken med samme bokstav <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144156347-hva-synes-dere-om-navnet-lykke-iris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns nesten Lykke er dårlig gjort å kalle barnet sitt. Satt på flyet ved siden av ei søt jente som het Lykke, kanskje rundt 4 år. Men lille Lykke var ikke spesielt lykkelig, hun gråt og gråt, var sint, lei og litt trassig. Når moren i fortvilelse til slutt sier: Skjerp deg Lykke! Så hørtes det både trist og komisk ut....

Gå for Iris spør du meg, det er et vakkert navn uten at det henger ved en forpliktelse om at barnet bør være sånn og sånn.. Men det er nå min mening.

Anonymous poster hash: e2860...521

Syns nesten Lykke er dårlig gjort å kalle barnet sitt. Satt på flyet ved siden av ei søt jente som het Lykke, kanskje rundt 4 år. Men lille Lykke var ikke spesielt lykkelig, hun gråt og gråt, var sint, lei og litt trassig. Når moren i fortvilelse til slutt sier: Skjerp deg Lykke! Så hørtes det både trist og komisk ut....

Gå for Iris spør du meg, det er et vakkert navn uten at det henger ved en forpliktelse om at barnet bør være sånn og sånn.. Men det er nå min mening.

Ser poenget ditt, men er ikke helt enig. Så lenge navnet er forholdsvis kjent/vanlig, tenker jeg ikke så mye på hva det betyr. Tenker ikke på at Bjørn må være stor og sterk, Vetle liten og puslete, Syver nummer syv, at Endre må endre på alt, at Tine er på vei fra frosset tilstand eller at Thale snakker og snakker. Navn har en opprinnelse, og Lykke er pent og har en fin assosiasjon hvis man tenker over det. Verre om hun het Sorg.

Anonymous poster hash: 2fdee...af7

Ser ditt poeng også. For meg er Lykke ganske uvant men ser jo at stadig flere heter det. Engel er det også noen småjenter som heter- får litt den samme greia for det. Har ikke vendt meg til det som navn det oppfattes fortsatt som tilstand.

Annonse

Ser begges poeng. Spennende å lese hva dere syntes. Tror nok jeg putter Iris som mellomnavn på min 3 år datter Lydia, siden Lydia Iris passer så godt sammen.

Kansje Lykke fungerer best som ett mellomnavn. 

Hmm.. Adele Lykke, Celina Lykke, Lumi Lykke

eller bare droppe Lykke å ha Perle Bianca Løwe <3 Hm fant på det nå nettop det var jo nydelig, Perle Bianca <3

..... Vanskelig... :S 

Men må være internasjonalt siden reiser mye.

Endret av MayPandora

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...