Gå til innhold

Liten vektoppgang i svangerskap så langt

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt lite på meg og lurer på om andre opplever det samme? Jeg var i utgangspunktet 62 kg og er nå rett over 65. Altså en 3 kilos vektoppgang og nokså liten mage til å være i uke 26.

Jeg er i utgangspunktet det jeg vil kalle normalvektig/slank, og lever sunt med normal trening 2-3 ganger i uken og et variert kosthold. Ingen cravings, men spiser helt klart mer kaloririk mat nå enn tidligere. Dette ser så vidt ut til å dekke opp for kaloriene jeg trenger. Jeg går imidlertid på ingen måte sulten.

Jeg har heller ikke vært plaget med noen svangerskapskvalme i 1. trimester.

Hva er vanlig? Hvor mye har du gått opp når du nærmer deg 6.måned?

Fortsetter under...

Jeg var normalvektig før jeg ble gravid, 64 kg. Gikk ned to kg, ufrivillig, før jeg begynte å gå opp. Veier nå nesten 66 kg. Er i uke 26.

Var kvalm og hadde lite matlyst til litt ut i 2. trimester, men har fått i meg mat hele veien. Nå spiser jeg ganske som normalt. Det inkluderer alt for mye snop...

Det er kun magen og puppene som har blitt større, men jeg har nok heller ikke spesielt stor mage. Jeg traff nylig ei jeg kjenner som er kommet 10 dager lengre enn meg. Hun hadde en del større mage, men hadde heller ikke lagt på seg noe særlig ellers. Hun er 1. gang, jeg 2. gangs.

SF-målet mitt er helt normalt og babyen er veldig aktiv. Jeg bekymrer meg ikke over liten vektoppgang. Så lenge jeg får i meg mat er det jo egentlig bare fint :-)

Jeg tror noen bare legger mindre på seg enn andre. Hvis jeg skulle lagt på meg "som fortjent" hadde jeg nok veid mye mer nå pga alt snopet ;-)

Jeg er 28 uker og har gått opp 3 kg. Jeg hadde 5 kg for mye i utgangspunktet, så synes det er helt ok. Håper på under 10 kg totalt. Spiser faste måltider, og i sommer har det blitt mye dessert i tillegg, så forstår egentlig ikke hvorfor jeg ikke har gått opp mere. Magen er stor da, og jeg ligger øverst i det skraverte på sf-mål.

Anonymous poster hash: 341bb...574

Godt å høre det er flere. Skal til jordmor neste uke igjen. Da er det vel andre måling, så blir spennende å se hvor vekstkurven ligger...

Som Tromsøjenta sier burde det jo være helt greit så lenge babyen er aktiv og man spiser normalt.

Flere som har erfaringer her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...