Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #1 Skrevet 21. juli 2014 Vet jeg spør dumt men må bare. Er det det? Har kjøpt meg en solkrem på apoteket som skal visst være så bra, har solt meg i tre dager med den og jeg blir ikke brun. Jeg pleier å bli fort brun over hele kroppen men nå sliter jeg. Har denne solkremen, kanskje noen har prøvd den? http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Cliniderm-Tan-Boosting-Protection-sun-lotion-F15-150ml/PID-903992.aspx Anonymous poster hash: f6fe3...6dc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #2 Skrevet 21. juli 2014 Det er enkelte som ikke blir brun og ikke blir rød. Det sies at man likevel bør smøre seg, for solkremmen beskytter også mot kreft. Anonymous poster hash: 2102a...39e
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #3 Skrevet 21. juli 2014 Ja, det er dumt... Anonymous poster hash: fac99...3a2
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #4 Skrevet 21. juli 2014 Det ER dumt ja!! Solen er innmari sterk nå. Ta vare på huden din, det er vel ikke så stress å bli brun?? Anonymous poster hash: d26c6...969
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 21. juli 2014 #5 Skrevet 21. juli 2014 Ja såklart! Jeg sverger til piz buin, er den jeg blir fortest brun med.
*Nøtta* Skrevet 21. juli 2014 #6 Skrevet 21. juli 2014 Gå ned i faktor... jeg får ingen farge når jeg bruker solkrem i Norge. Men man må jo smøre seg ellers blir man jo brent. Kan smøre litt i alle fall... Jeg bruker faktor 6 og får da en svaaaaak farge etter en dag i solen..
prekæs Skrevet 21. juli 2014 #7 Skrevet 21. juli 2014 Sikkert dumt om du planlegger å være på stranden hele dagen. Selv misliker jeg å ligge rett ut og sole meg, er jeg på stranden er jeg aldri der så veldig lenge og bruker ikke krem andre steder enn i ansiktet og på brystkasse og skuldre. Har ikke vært solbrent, men har fått masse farge. Understreker. Aldri mer enn toppen to timer totalt strandtid pr dag.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #8 Skrevet 21. juli 2014 Tja, jeg brukte faktor 50 på stranda i går (35 i ansiktet) og ble likevel nesten brent, så det er nok veldig individuelt, også på hvor i landet man bor (dette var Oslo). Jeg har helt normal hud, ikke sensitiv og ikke spesielt mørk. Det viktigste er å smøre ofte nok, men så mye lavere enn 15 bør man vel ikke bruke. Eldste er halvt arabisk, så hun blir sjelden brent uansett, men jeg smører henne likevel godt. Yngste er blond, men det virker som huden hennes tåler sol godt, hun bruker fortsatt UV drakt + solkrem, i hvert fall til utpå ettermiddagen. Husk at du skal ha huden din lenge, og hudkreft er utbredt i Norge, så ganske mange "skrukkertoll" på strada i går som så ut som de aldri hadde tatt i en solkrem. Anonymous poster hash: d0acc...eee
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #9 Skrevet 21. juli 2014 Vet jeg spør dumt men må bare. Er det det? Har kjøpt meg en solkrem på apoteket som skal visst være så bra, har solt meg i tre dager med den og jeg blir ikke brun. Jeg pleier å bli fort brun over hele kroppen men nå sliter jeg. Har denne solkremen, kanskje noen har prøvd den? http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Cliniderm-Tan-Boosting-Protection-sun-lotion-F15-150ml/PID-903992.aspx Anonymous poster hash: f6fe3...6dc Er det dumt å puste under vann? Anonymous poster hash: be82b...567
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #10 Skrevet 21. juli 2014 Vet jeg spør dumt men må bare. Er det det? Har kjøpt meg en solkrem på apoteket som skal visst være så bra, har solt meg i tre dager med den og jeg blir ikke brun. Jeg pleier å bli fort brun over hele kroppen men nå sliter jeg. Har denne solkremen, kanskje noen har prøvd den? http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Cliniderm-Tan-Boosting-Protection-sun-lotion-F15-150ml/PID-903992.aspx Anonymous poster hash: f6fe3...6dc Er det dumt å puste under vann? Anonymous poster hash: be82b...567 Det er faktisk helt umulig. Bommet litt med den kommentaren der så flaut 😝😝 Anonymous poster hash: 28cb0...958
catchbaby Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Det er dumt å ikke smøre seg. Jeg blir aldri solbrent selvom jeg ikke smører meg og som du er jeg opptatt av og bli brun, smører meg heller med fuktighetskrem for å få raske resultater, forfengelig som jeg er. Har blitt mer bevisst nå, da dette kun er ris til egen bak. Stygg hud, rynker og fare for hudkreft. Får nye pigmentflekker hver sommer og påske. Skal skjerpe meg.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #12 Skrevet 21. juli 2014 Alltid solt meg uten. Blir raskt brun og aldri brent. Men nå ligger jeg ikke i timesvis. Direkte sol en time maks. Soler aldri ansikt og bryst direkte. Det dekker jeg til. Anonymous poster hash: eaa6d...c26
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #13 Skrevet 21. juli 2014 Jeg blir alltid skikkelig brun om sommeren, men smører meg likevel aldri med faktor under 15. Helsa er viktigere enn brunfarge tenker jeg. Anonymous poster hash: 6c1bf...801
SuperFries Skrevet 21. juli 2014 #14 Skrevet 21. juli 2014 Du må gjerne ofre helsa for litt brunfarge. Kreft og pigmentflekker er ikke uvanlig lenger.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #15 Skrevet 21. juli 2014 Jeg hadde en tråd her inne tidligere i sommer. Ble nemlig solbrent med solkrem, men ikke uten. Fikk vite av noen at cocosa kokosolje inneholder naturlig solfaktor tilsvarende faktor 8. Begynte å bruke den, og nå får jeg farge, men blir ikke brent Anonymous poster hash: 9a6e0...1a4
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #16 Skrevet 21. juli 2014 Vi bruker samme, bare med minimum faktor 25. Datteren min har litt annen hudtypr enn meg og er skikkelig brun, selv med god smøring og høy faktor. Jeg har fått uvanlig mye farge og bruker høy faktor. god sommer i år. Anonymous poster hash: 29363...e46
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #17 Skrevet 21. juli 2014 Forstår ikke at folk fremdeles soler seg. Vet du egentlig hva som skjer med huden din når du soler deg?Protip: Det er det samme som skjer når du slenger en rå kylling i en stekepanne. Anonymous poster hash: 11f74...7eb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #18 Skrevet 21. juli 2014 Er det lurt å få hudkreft? Anonymous poster hash: 05ce4...a38
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #19 Skrevet 21. juli 2014 Alle tåler litt sol, men jo lenger du er i solen jo mer må du smøre deg for ikke å bli brent. Det er ikke mer skadelig å være 15 min i solen uten solkrem enn det er å være 4 timer i solen med solkrem, det er nå du blir brent og hudcellene skadet pga strålingen fra solen du risikerer hudkreft. Hvor mye og med hvor høy faktor du må smøre kommer an på hva slags hud du har og hvor du er, strålingen er ganske forskjellig i nordnorge og i spania, på lavlandet og på høyfjellet. Anonymous poster hash: 9435f...561
Optatium Skrevet 21. juli 2014 #20 Skrevet 21. juli 2014 Jeg smører meg aldri her i Norge, men passer på å unngå solen når den er sterkest. Kan ikke forstå at det er greit å oppholde seg i solen hele dagen bare fordi man har smurt seg, stoler ikke på solkremen og at den beskytter meg en hel dag. Når jeg er i syden forsøker jeg å trekke meg ut i skyggen deler av dagen, men smører utsatte steder som nese, ansikt og skuldre. Tror vi er naive om man oppholder swg hele dagen i solen og smører seg i den tro at man er helt trygg.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #21 Skrevet 21. juli 2014 Jeg smører meg aldri her i Norge, men passer på å unngå solen når den er sterkest. Kan ikke forstå at det er greit å oppholde seg i solen hele dagen bare fordi man har smurt seg, stoler ikke på solkremen og at den beskytter meg en hel dag. Når jeg er i syden forsøker jeg å trekke meg ut i skyggen deler av dagen, men smører utsatte steder som nese, ansikt og skuldre. Tror vi er naive om man oppholder swg hele dagen i solen og smører seg i den tro at man er helt trygg. Jeg smører meg med 50+ solkrem og bruker solhatt og solbriller. Likevel prøver jeg å være mest mulig i skyggen. Er enig med deg, men jeg mener kraftig beskyttelse må til også Anonymous poster hash: 11f74...7eb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #22 Skrevet 21. juli 2014 Jeg smørte meg med solkremen i dag og jeg ble brent Hi Anonymous poster hash: f6fe3...6dc
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #23 Skrevet 21. juli 2014 Nå jobber jeg stort sett hele dagen, 7 dager i uka, så det er sjelden jeg kan ligge og sole meg før utpå kvelden. Da bruker jeg ikke solkrem. På dagen er jeg også ute i mange timer hver dag, men da er jeg i bevegelse. Smører meg ikke da heller og blir aldri brent. Jeg bruker heller ingen fuktighetskrem og har veldig lite rynker selv om jeg nermer meg 50. Anonymous poster hash: f616d...250
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #24 Skrevet 21. juli 2014 Jeg smørte meg med solkremen i dag og jeg ble brent Hi Anonymous poster hash: f6fe3...6dc Ja, da kan du vel tenke deg hvordan det hadde blitt om du ikke hadde brukt den... Korrekt bruk er: En spiseskje i ansiktet, et shotglass på kroppen, smør hver tredje time og bruk solhatt og/eller solbriller. Anonymous poster hash: 11f74...7eb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #25 Skrevet 21. juli 2014 Jeg smørte meg med solkremen i dag og jeg ble brent Hi Anonymous poster hash: f6fe3...6dc Ja, da kan du vel tenke deg hvordan det hadde blitt om du ikke hadde brukt den... Korrekt bruk er: En spiseskje i ansiktet, et shotglass på kroppen, smør hver tredje time og bruk solhatt og/eller solbriller. Anonymous poster hash: 11f74...7eb Det hørtes fryktelig mye ut... da blir vel en flaske brukt opp i løpet av en dag?? Det har ikke jeg råd til. Anonymous poster hash: b97fa...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå