Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #26 Skrevet 21. juli 2014 Legg deg på lur med hageslangen, en dusj eller to så er du kvitt problemet. Anonymous poster hash: 4aaef...c24
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #27 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem. Anonymous poster hash: faf96...015
*Miss Marple* Skrevet 21. juli 2014 #28 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem. Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #29 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem. Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre. Her jeg bor gjerdes ikke sauene inn Vi har også folk som har rein der vi bor, hvordan mener du det fungerer? Her må alle huseiere gjerde inn hage selv. Anonymous poster hash: faf96...015
Gjest MMJ Skrevet 21. juli 2014 #30 Skrevet 21. juli 2014 Det er vel flere katter enn bare nabokatten som lusker rundt og bæsjer i sandkasser. Få deg et sandkasselokk du. Anonymous poster hash: 1a4d6...d7d Har ikke hatt problemet før nå faktisk. har sett kattungen til naboen i hagen nå 3 ganger. Jeg "freser" den bort... men den kommer bare tilbake... 3 ganger ja! Det er jo et kjempeproblem! Men kjøp lokk, man vet uansett ikke noen garanti hva eller hvem som gjør fra seg i sanden i kassa hvis den ikke har lokk. Anonymous poster hash: 1a4d6...d7d hehe, de slapp den først ut sist uke da
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #31 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem. Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre. Du mener at alle katteeiere er slik, altså? Anonymous poster hash: 27fae...1bb
*Miss Marple* Skrevet 21. juli 2014 #32 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem. Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre. Du mener at alle katteeiere er slik, altså? Anonymous poster hash: 27fae...1bb De fleste ja. Ser svært få katter i bånd.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #33 Skrevet 21. juli 2014 Så utrolig irriterende De har nettopp slippet ut katten, kattunge... Hva er best for å holde katten unna? Får snakke til katta og sei at her er mitt område. Hjelper det. Anonymous poster hash: 88bc0...4c3
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #34 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem. Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre. Du mener at alle katteeiere er slik, altså? Anonymous poster hash: 27fae...1bb De fleste ja. Ser svært få katter i bånd. Det gjør jeg. Ikke bare det, jeg ser flere sauer utenom gjerder og bikkjer uten bånd. Anonymous poster hash: 27fae...1bb
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #35 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem.Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre. Korleis veit du at det var naboens katt. Kansje det var den som bor 1 km lenger oppe sin katt. Ord mot ord. Ellers må du starte med DNA testing for at den rette skal bli teken. Blir dyrt detta. Bulker du blidøra til den som står ved din side. Ja da snur du deg rundt og håper at ingen ser. Anonymous poster hash: 88bc0...4c3
*Miss Marple* Skrevet 21. juli 2014 #36 Skrevet 21. juli 2014 Dere kattemotstandere som mener at katteeier skal betale for sandkasselokk. Sikrer dere syklene deres med lås? Skal eventuelle sykkeltyver som dere sikrer syklene imot betale for låsen? Hva med sauer/kyr, dere som bor på landet? Gjerder dere inn kjøkkenhagen så sauene ikke spiser opp alt mens dere er på jobb? Låser dere huset for å hindre at uvedkommende tar seg inn der? Har dere forsikring på hus, bil, dyr? Når man anskaffer seg noe er det ens eget ansvar å sikre tingen slik at den ikke blir ødelagt/stjålet. I en ideell verden kunne man ha sandkasse uten lokk, hus uten lås og tomta uten gjerde. Men i den faktiske verden er det ikke slik. Her om dagen var det en dame på besøk hos naboen med et barn som ble veldig interessert i hundene våre. Han gikk bort til dem (de står forsvarlig bundet fast) og skulle kose, uten å spørre oss om lov eller si fra at han gikk der. Den ene hunden er intenst og hopper for å kose, så den hoppet på denne gutten, og mora mente at vi måtte ta hundene INN når NABOEN (!) får besøk, og at hunden må avlives fordi den hopper og slikker folk i fjeset (når de går bort til en helt fremmed hund som står i bånd). Enkelte ser kun meg, meg og meg, på samme måte som enkelte her som svarer HI som mener at man skal få dekket alt som har med egne ting å gjøre for at de ikke skal bli ødelagt. Vi har ikke katt, men naboene har. Vi har selvfølgelig sandkasse med lokk og tar inn putene til hagemøbler når vi er ferdig med å grille. Dette for at det ikke skal regne på putene, katter ikke tisser på dem og fugler ikke skiter på dem.Anonymous poster hash: faf96...015 Bøndene gjerder inn dyrene sine, hundeeiere holder hundene i bånd/garde, men katteeigerene mener at det er deres 10-20-30 naboer som skal ta tak og begrense kattenes tilgang til sandkassen og hagemøbler. Skaffer man seg et husdyr så har man også ansvar for av skader det påfører andre. Korleis veit du at det var naboens katt. Kansje det var den som bor 1 km lenger oppe sin katt. Ord mot ord. Ellers må du starte med DNA testing for at den rette skal bli teken. Blir dyrt detta. Bulker du blidøra til den som står ved din side. Ja da snur du deg rundt og håper at ingen ser. Anonymous poster hash: 88bc0...4c3 Eh? Hvem er det du snakker til? Jeg har ikke sagt noe om noen katt? Og bulke bildøren? Hvor kom det fra i denne diskusjonen? Og nei, man snur seg ikke andre vei når man gjør det. Da skriver man en lapp og gjør opp for seg. Visste du ikke det du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå