Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for Viola, men etter en stund synes vi det ble litt kort i forhold til Vincent og Vilhelmine. Vi begynte derfor å se på navn som ikke begynte med V, men så var det en som kom med noen veldig fine navn vi ikke hadde tenkt på, og vi ble faktisk litt forelsket i 2 av forlagene å det 3 kom en venninne med:O

1. Victoriana (Victoria er brukt i ganske nær familie)

2. Valerie

3. Valentine

Mellom navnet blir uansett Eloise (og vi har ikke t norske etternavn.:)

Anonymous poster hash: d0aed...167

Fortsetter under...

Annonse

Viola har jo tre stavelser, Vincent bare to? Synes ikke det oppleves noe kortere. Og viktigste er vel at barnet får et vakkert navn? :) Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva mine søsken heter (særlig etter 18 år). Barnet skal jo bære navnet på egenhånd et helt liv. At de har samme forbokstav er vel bra nok?

Liker dessverre ingen av de du nevner her. Victoriana var litt rart og fremmed, så synes dere likegodt kan bruke Victoria da -blir så likt når man ikke har hørt navnet før. Valentine ble så likt guttenavnet. Valerie ble litt rart på norsk, skal man uttale det rett frem eller på engelsk? Tror det blir mye usikkerhet her, hvis dere bor i Norge.

Men det er dere som skal velge:)

Anonymous poster hash: 674ad...737

Valentine Eloise. Fin uttale på norsk og ikke minst vakkert. Eloise er et utrolig nydelig navn! Uttales med stum e på slutten ikke sant?

Victoriana er et flott navn, men siden Victoria er brukt i nær familie, så hadde jeg ikke følt meg komfortabel med å brukt det faktisk. Valerie synes jeg ikke funker på norsk. Dessverre.

Hva med:

Verona

Valina

Vileana

Eventuelt med annen forbokstav:

Aurelia

Aurelie

Constanse

Camelia

Serafina

Celestia

Bernadine

Dorothea

Theodora

Felicie

Georgine

Fernanda

Julietta

Eleonora

For meg så handler det ikke alltid kun om antall stavelser i et navn, men også antall bokstaver. Vi gikk bort fra et navn, som passet egentlig utmerket til de to eldstes navn, men det ble rett og slett for kort - synes jeg. Det så rart ut. Men jeg er langt over gjennomsnittet opptatt av "symmetri" i søskenflokken, og har innsett at ikke alle er det ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...