Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #1 Skrevet 20. juli 2014 Det nye som vokser ut er mye mørkere, og virker annerledes. Vil det normalisere seg,og vil jeg få tilbake alt håret jeg hadde i vikene? Anonymous poster hash: a8bca...8fb
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #2 Skrevet 20. juli 2014 Å hva er dette med ammehår? Jeg har så vidt hørt dette bli nevnt og fortrengt det som en myte- mister man virkelig hår av å amme? Opplever alle det? Venter min første snart.. (Sorry - ikke meningen å kuppe og ikke svare på det du spør om - jeg er bare litt nysgjerrig på dette..) Anonymous poster hash: c27cf...fa0
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #3 Skrevet 20. juli 2014 Jeg mistet også masse hår under ammingen. Det var faktisk sånn at jeg ikke trengte å barbere leggene mine mens jeg ammet, for de ble absolutt hårløse Men nå gror det fram igjen, så frem med kremen og høvelen Anonymous poster hash: b310a...a90
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #4 Skrevet 20. juli 2014 Mitt har blitt mørkere og grovere, minner om bust rett og slett. Vakkert Anonymous poster hash: 5986a...f2e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #5 Skrevet 20. juli 2014 Man mister ikke hår av å amme. Men de fleste ammer samtidig som man mister håret man IKKE mistet under hele svangerskapet. Under svangerskapet får man tykt og fint hår fordi man ikke røyter (hormoner forårsaker dette). Etter fødselen, når hormonene normaliserer seg, faller alt håret man skulle ha mistet i løpet av det siste ca året, på en gang. Anonymous poster hash: 7cabe...d89
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #6 Skrevet 20. juli 2014 Man mister ikke hår av å amme. Men de fleste ammer samtidig som man mister håret man IKKE mistet under hele svangerskapet. Under svangerskapet får man tykt og fint hår fordi man ikke røyter (hormoner forårsaker dette). Etter fødselen, når hormonene normaliserer seg, faller alt håret man skulle ha mistet i løpet av det siste ca året, på en gang. Anonymous poster hash: 7cabe...d89 Det stemmer ikke helt for meg. Hvorfor ble da mine bein fullstendig hårløse, i et helt år? Anonymous poster hash: b310a...a90
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #7 Skrevet 20. juli 2014 Man mister ikke hår av å amme. Men de fleste ammer samtidig som man mister håret man IKKE mistet under hele svangerskapet. Under svangerskapet får man tykt og fint hår fordi man ikke røyter (hormoner forårsaker dette). Etter fødselen, når hormonene normaliserer seg, faller alt håret man skulle ha mistet i løpet av det siste ca året, på en gang. Anonymous poster hash: 7cabe...d89 Det stemmer ikke helt for meg. Hvorfor ble da mine bein fullstendig hårløse, i et helt år? Anonymous poster hash: b310a...a90 Det kan jeg ikke svare på. Dette er nok noe annet enn at folk røyter og får ettervekst i vikene, denne røytingen varer i noen måneder, ikke i et år. Ei venninne av meg som ikke ammet fikk nesten naturlig pannelugg pga kraftig ettervekst. Anonymous poster hash: 7cabe...d89
FrukenB Skrevet 20. juli 2014 #8 Skrevet 20. juli 2014 Jeg mistet håret etter SA i mars. Fullstendig skallepær. Bare dun igjen nesten. Akkurat som om kroppen trodde at nå var jeg gått igjennom et fullt svangerskap og hadde samlet masse hår. Not! Nå har det vokst ut ca 3-4 cm og det ser litt pussig ut. Takk og lov for falskhår sier jeg Mener å huske etter mitt aller første (fullbårne) svangerskap at jeg mistet mye hår og spesielt i vikene. Synes egentlig ikke jeg fikk igjen alt håret. Akkurat som om hårfestet har krøpet oppover. Men det er tynt og mykt nå, så grovheten forsvant iallefall.
BareMas Skrevet 20. juli 2014 #9 Skrevet 20. juli 2014 Å hva er dette med ammehår? Jeg har så vidt hørt dette bli nevnt og fortrengt det som en myte- mister man virkelig hår av å amme? Opplever alle det? Venter min første snart.. (Sorry - ikke meningen å kuppe og ikke svare på det du spør om - jeg er bare litt nysgjerrig på dette..) Anonymous poster hash: c27cf...fa0 Man mister en del hår etter et svangerskap, men dette er nok ikke direkte påvirket av amming, men noe hormongreier som skjer under svangerskapet. Det er sikkert også veldig individuelt hvor stort hårtapet er og hvordan håret som kommer tilbake blir. Selv fikk jeg gammel manns-viker, men håret vokste ut raskt, dog mye småhår som sto til alle kanter en periode,
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2014 #10 Skrevet 20. juli 2014 Jeg fikk mørkere hår etter 2 sv.skap. Mange trodde jeg hadde farget håret! Røytet masse jeg også. Anonymous poster hash: af97f...965
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2014 #11 Skrevet 21. juli 2014 Jeg mistet i vikene, og røytet kraftig. Tok flere år før hårene ble "vanlige". Så ut som hårene bare ble 6 cm i vikene i 2-3 år etterpå. Jeg endret ikke fargen, men en venninne fikk lysere hår. Vistes godt i etterveksten! Jeg fikk endring i krøllene. Frisøren sa jeg ikke kunne få min faste frisyre lengre, da fallet hadde endret seg. Anonymous poster hash: 6f558...809
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå