Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp her ang sykepleier og ansiennitet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet men har mange års ansiennitet i kommunen som hjelpepleier. Det kan da umulig stemme at jeg skal miste ansiennitet nå? Er riktignok en annen kommune jeg har fått jobb men ansienniteten burde jeg vel få med? I tilbudet jeg har fått så starter jeg på 8 år, og går dermed ned i lønn for å ha gått 3 år på skole!!??

Anonymous poster hash: 7be2c...2bf

Fortsetter under...

Skrevet

opp:)

Skrevet

Ingen som kan hjelpe?

Skrevet

Du får ringe fagforbundet ditt å spørre.

Anonymous poster hash: 6aa88...e7a

Skrevet

Jeg er hjelpepleier, mistet all ansiennitet da jeg flyttet å begynte å jobbe i en annen kommune. En venninne hadde jobbet 15 år i Oslo, hun mistet også all ansienniteten da hun flyttet til Arendal.

Anonymous poster hash: 67fdb...733

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du må høre hvordan det er hos dere. Hos oss teller alt

Annonse

Skrevet

Jeg har ringt og spurt men de kan ikke svare meg. Elendige greier.

Skrevet

I enkelte kommuner er det kun arbeid innenfor kommunen det gis ansiennitet for. Det er innenfor kommunens styringsrett å gjøre det slik.

Anonymous poster hash: 83b38...cb6

Skrevet

Trodde du skulle ha ansiennitet for arbeid etter fylte 18 år. Uansett hvilket arbeid.

Anonymous poster hash: a09ed...f43

Skrevet

Trodde du skulle ha ansiennitet for arbeid etter fylte 18 år. Uansett hvilket arbeid.Anonymous poster hash: a09ed...f43

Du får for det som anses som relevant og det er opp til arbeidsgiver å bestemme. Så har man klagefrist, tror det er 3 uker, dersom man mener at det er feil utregnet. Men arbeidsgiver (også kommunen) har siste ordet.

Og så er det enkelte kommuner som kun regner på det som er arbeidet innad i kommunen.

Skrevet

Da hadde jeg ikke tatt meg jobb i den kommunen.

I staten får man for alt, uansett hva man har jobbet tidligere. 

Anonymous poster hash: ead44...811
Skrevet

Får ikke til å svare på det aktuelle innlegget. På sykehuset jeg jobber, så trenger det ikke være relevant arbeid. Da kan man ha jobbet på dagligvarebutikk. Den regelen kom i 2004 mener jeg. Merkelig at ikke NSF kunne svare deg. Du får ringe et annet kontor.

Anonymous poster hash: a09ed...f43

Skrevet

Får ikke til å svare på det aktuelle innlegget. På sykehuset jeg jobber, så trenger det ikke være relevant arbeid. Da kan man ha jobbet på dagligvarebutikk. Den regelen kom i 2004 mener jeg. Merkelig at ikke NSF kunne svare deg. Du får ringe et annet kontor. Anonymous poster hash: a09ed...f43

Det gjelder ikke for kommuner og privat. Staten gir gjerne for det meste

Annonse

Skrevet

Jeg trodde også at jeg fikk for alle 20 åra jeg har jobbet i helsevesenet. Jeg er eneste søker på stillingen så tenker kanskje at jeg har litt "makt"?? Uansett så tar jeg den ikke om jeg får så lite i lønn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...