Gå til innhold

23/5 regelen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye teller det at man har hatt ansvar for barn? 

Hvis jeg sender med bostedsattest som dekker fem år, er det nok? Bør jeg få tak i attester fra de stedene jeg har jobbet også?

Anonymous poster hash: 52feb...282
Skrevet

Dette lurer igrunn jeg også på😊

Skrevet

Jeg fikk godkjent å ha omsorgen for egne barn. Hadde en på 3 og ei på 1 år når jeg søkte. Fikk tre år for det, og to år på VGS (Ett år for studiekompetansefagene og ett år for to år med deltid på VGS)

Står mye her http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/ :)

Ok, takk for svar. Jeg har alle studiekompetansefagene bestått på tredjeåret, ett barn på fem og har jobbet ca 4 år fulltid til sammen etter vgs. 

Skrevet

Jeg har et barn på 4 år som jeg har hatt 100% aleneomsorg for siden fødsel. Fikk 1 år kompetanse for det og så fikk jeg resten for arbeidserfaring.

Virker som det er opp til skolene selv å avgjøre hva som er relevant kompetanse og hvor mange år man får for det.

Anonymous poster hash: bed8d...77a
Skrevet

For 23/5 regelen holder det å ha bodd med barnet sitt i minst 5 år, samme hvilket studie man søker. 

For realkompetanse er det nok helt andre regler.

Skrevet

Trenger kun generell studiekompetanse på de jeg har søkt, ikke realfag, selv om jeg faktisk har det og:p

Skrevet

Betyr dette at jeg som kun har grunnkurs, men har hatt omsorgen for barn i mange år, kan søke på høyskole uten studiekompetanse?

Anonymous poster hash: 5de13...af7

Skrevet

Betyr dette at jeg som kun har grunnkurs, men har hatt omsorgen for barn i mange år, kan søke på høyskole uten studiekompetanse?

Anonymous poster hash: 5de13...af7

Nei. Du må ha bestått studiekompetansefagene, og med mindre du tok dem alle på grunnkurs må du ta dem opp igjen og ta eksamen i disse fagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...