Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #1 Skrevet 19. juli 2014 Håper noen vil svare her, vil gjerne høre deres erfaringer / meninger. Ikke et tema jeg diskuterer med så mange Jeg sliter med kraftige blødninger de første dagene, er så pyton med bind nå i varmen. Hva bruker dere? Nå har jeg prøvd ob, men føler meg ikke helt komfortabel , er redd for at det lekker. Uff, føler meg så dum. Har i alle år brukt bind men ønsker å føle meg friere de dagene i mnd. Gode råd tips dere vil dele? Anonymous poster hash: 04a62...b69
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Bruker tampax eller ob, med et truseinnlegg for å fange opp evt lekkasje. Anonymous poster hash: 6d00f...8dd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Ob Har 3 str liggende/med meg og ser an blødningene. Lurt med innlegg som hun over sier:-) Anonymous poster hash: e3d4c...4bc
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #4 Skrevet 19. juli 2014 Tampax syns jeg lukter råttent :S Jeg sliter å med kraftige blødninger. Bruker grønn ob og bind de første dagene. Men du kan få piller hos legen du skal ta de første dagene som skal minske blødningene. Anonymous poster hash: 0b1ae...139
tante grusom master of law Skrevet 19. juli 2014 #5 Skrevet 19. juli 2014 Bruker ob, eventuelt med truseinnlegg den første dagen. Har aldri hatt lekkasje. Bruker de største ob de første dagene. Tampax er dårlige. Er som å dytte ferdigtygd potetstappe opp i høna.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #6 Skrevet 19. juli 2014 Ha ha ha, flirte godt av den kommentaren til tante grusom Anonymous poster hash: 04a62...b69
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #7 Skrevet 19. juli 2014 Jeg kan ikke bruke ob pga nedfall/fremfall eller hva de nå kaller det, eneste jeg får inn er tampax med innføringshylse. Kjøper de små med innføringshylse i plast (liker ikke de lange med innføringshylse i papp). Blør mye jeg også, første par dagene bruker jeg største tampax'en og bind i tillegg, må da bytte tampong ca annenhver time for å unngå større lekkasjer... Anonymous poster hash: 18600...852
Tjofsen Skrevet 19. juli 2014 #8 Skrevet 19. juli 2014 Få deg menskopp. Det er genialt. Merker nesten ikke at jeg har mensen når jeg bruker den. Det finnes mange forskjellige typer, så du finner sikkert en som passer for deg. Menskoppen holder på mer væske enn en tampong, noe som er en fordel for deg som blør mye.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #9 Skrevet 19. juli 2014 Jeg bruker libresse tamponger og truseinnlegg i tillegg de første dagene. Føler meg ganske trygg da Anonymous poster hash: 663be...e79
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #10 Skrevet 19. juli 2014 Hi her: så mange som har svart, jeg notere ned deres erfaringer. Så da er bare meg som har holdt meg til bind i alle disse årene? Har ikke klart å stole på ob. Takk for at dere deler erfaringer Anonymous poster hash: 04a62...b69
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #11 Skrevet 19. juli 2014 bruker tampax, aldri hatt problem med de. Liker innføringshylse, så slipper jeg å stappe fingrene opp i en blodig høne! Anonymous poster hash: b1ef2...f8e
Superdolly Skrevet 19. juli 2014 #12 Skrevet 19. juli 2014 Jeg anbefaler også menskopp. Helt genialt, og veldig enkelt. Jeg brukte Tampax før, og bind, men skifter aldri tilbake.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #14 Skrevet 19. juli 2014 Jeg var som deg før - livredd for lekkasje! Stolte aldri på at jeg fikk "satt" tampongen skikkelig, Gikk derfor bare med disse grusomme bindene. Hatet følelsen av å føle at det renner, og bind blir klamt, og innimellom luker det jo skikkelig mens! Jeg måtte lære meg å stole på tampongen. Etter litt tilvenning, gikk det helt fint. Sjekket og byttet ofte i starten, men så jo etter hvert hvor "full" den var, og har lært meg når den bør skiftes. Bruker ikke engang truseinnlegg, fordi jeg er såpass trygg. Har små blødninger nå, så bruker gul ob, men har hatt perioder med større blødninger, og da gikk blå ob helt strålende Menskoppen som andre har nevnt her skjønner jeg meg ikke på. Har en liggende, men den er jo gigantisk! Anonymous poster hash: dd812...ed0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #15 Skrevet 19. juli 2014 Neida, jeg har heller aldri prøvd tampong. Jeg er 35 år og har kun brukt bind. Men er enig, det er ækkelt i denne varmen... kanskje ejg skulle prøvd meg på en ob jeg også? Anonymous poster hash: 17acd...755
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #16 Skrevet 19. juli 2014 Men hva er forskjellen på de forskjellige fargene på OB, jenter? Anonymous poster hash: 17acd...755
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #17 Skrevet 19. juli 2014 Hi her: skifter dere ob eller tampax etter 2 til 3 timer? Eller lenger? Anonymous poster hash: 04a62...b69
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #18 Skrevet 19. juli 2014 Men hva er forskjellen på de forskjellige fargene på OB, jenter? Anonymous poster hash: 17acd...755 https://www.ob.no/?page_id=25&gclid=Cj0KEQjwrqieBRCln82Rgufz7I0BEiQAPNjAI1p-uHvIr5WyjRLSoQnkC8392vXfNRrwtZnx8p_NyWQaAvdG8P8HAQ Anonymous poster hash: dd812...ed0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #19 Skrevet 19. juli 2014 Hi her: skifter dere ob eller tampax etter 2 til 3 timer? Eller lenger? Anonymous poster hash: 04a62...b69 Du får mye info om ob her Både tampongskole og info om ob https://www.ob.no/?page_id=31 Anonymous poster hash: dd812...ed0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #20 Skrevet 19. juli 2014 Etter jeg fikk barn, har jeg synes det har vært ekkelt å bruke tampong, føler meg oppblåst og "forstoppet " på en måte. Men bruker tampong allikevel på jobb osv, så skifter jeg til bind når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: f12e0...220
<3 2G <3 Skrevet 19. juli 2014 #21 Skrevet 19. juli 2014 Menskopp! Har alltid brukt bind, men etter jeg oppdaget hvor utrolig befriende det er med kopp kommer jeg aldrig til å bytte tilbake. Slipper søl, lukt og klamme bind!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #22 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har brukt menskopp (divacup)i sju år nå. En helt ny verden. Tenker knapt over at jeg har mensen. Anbefales varmt! Hun som aldri har prøvd fordi den er så stor: du vet at du bretter den sammen før du setter den på plass? Brukte tamponger før, med truseinnlegg i tilfelle lekkasje. Bind klarer jeg ikke. Det klør og er klamt. Og den følelsen når man reiser seg opp og kjenner at blodet renner ut er så utrolig ekkel!!! Anonymous poster hash: 15cfa...e0a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #23 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har brukt menskopp (divacup)i sju år nå. En helt ny verden. Tenker knapt over at jeg har mensen. Anbefales varmt! Hun som aldri har prøvd fordi den er så stor: du vet at du bretter den sammen før du setter den på plass? Brukte tamponger før, med truseinnlegg i tilfelle lekkasje. Bind klarer jeg ikke. Det klør og er klamt. Og den følelsen når man reiser seg opp og kjenner at blodet renner ut er så utrolig ekkel!!! Anonymous poster hash: 15cfa...e0a Fulgte den lille bruksanvisningen nøye, og brettet den. Den er likevel for stor, synes jeg. Den er jo strengt tatt ikke langt unna en penis, i omkrets, så jeg burde jo klare det. Mulig jeg må grave den frem igjen fra bakerst i klesskapet, og begynne trening Synes jo egentlig tamponger er helt supert, men nå i denne varmen der man ligger på stranden og bader, merker jeg at paranoiaen vokser. Da jeg leste Mona & Mikkel som ungdom, var det alt for mange historien flauser om lekk Anonymous poster hash: dd812...ed0
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #24 Skrevet 19. juli 2014 Jeg har brukt menskopp (divacup)i sju år nå. En helt ny verden. Tenker knapt over at jeg har mensen. Anbefales varmt! Hun som aldri har prøvd fordi den er så stor: du vet at du bretter den sammen før du setter den på plass? Brukte tamponger før, med truseinnlegg i tilfelle lekkasje. Bind klarer jeg ikke. Det klør og er klamt. Og den følelsen når man reiser seg opp og kjenner at blodet renner ut er så utrolig ekkel!!! Anonymous poster hash: 15cfa...e0a Fulgte den lille bruksanvisningen nøye, og brettet den. Den er likevel for stor, synes jeg. Den er jo strengt tatt ikke langt unna en penis, i omkrets, så jeg burde jo klare det. Mulig jeg må grave den frem igjen fra bakerst i klesskapet, og begynne trening Synes jo egentlig tamponger er helt supert, men nå i denne varmen der man ligger på stranden og bader, merker jeg at paranoiaen vokser. Da jeg leste Mona & Mikkel som ungdom, var det alt for mange historien flauser om lekk Anonymous poster hash: dd812...ed0 Det er forresten mange måter å brette på. Sjekk folding techniques på YouTube. Jeg bruker origami-fold, da blir toppen ganske liten. Lykke til:-) Anonymous poster hash: 15cfa...e0a
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2014 #25 Skrevet 19. juli 2014 Moon cup! Du vil aldri se deg tilbake! Anonymous poster hash: 8af42...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå