Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Del Skrevet 18. juli 2014 Ja, lurer litt på dette. Fødte i mai, og er i grunnen uinteressert i å få to tette. Startet på Cerazette, men føler meg nå litt smådeppa av den allerede. Pluss at jeg blør heeele tiden. Blir jo deppa av det også. Så har herved kutta pilla fra og med i dag! Dette gidder jeg ikke altså. Ikke rart den virker preventivt når man aldri har sex fordi man blør. Hvilken prevensjon bruker dere etter fødsel? Anonymous poster hash: 474d1...be7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 18. juli 2014 #2 Del Skrevet 18. juli 2014 Kobberspiral her. Tåler ikke hormoner, og blir deppa av cerazette. Kondomer rives av i fart, så det fungerer dårlig for oss Etter spiralen blir det vel sterilisering hvis vi ikke ønsker en til innen de årene kobberspiralen kan sitte i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 18. juli 2014 #3 Del Skrevet 18. juli 2014 Følger denne, for må starte på noe snart og trenger tips 😉 cerazette fungerte til dels greit her, bortsett fra at jeg ble gravid på de...var nok pga litt sykdom og dermed ustabilt, men allikevel, så tar i mot tips om annet 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Pinne Skrevet 19. juli 2014 #4 Del Skrevet 19. juli 2014 Jeg bruker for tiden cerazette mens vi venter på at mannen skal få time til sterilisering. Gleder meg til å slutte å styre med piller, er så lett å glemme de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chl85 Skrevet 19. juli 2014 #5 Del Skrevet 19. juli 2014 Kobberspiral her. Tåler ikke hormoner, og blir deppa av cerazette. Kondomer rives av i fart, så det fungerer dårlig for oss Etter spiralen blir det vel sterilisering hvis vi ikke ønsker en til innen de årene kobberspiralen kan sitte i. Kan jeg spørre deg om du har merket noen bivirkninger? Jeg tåler dårlig hormoner og da jeg brukte hormonspiral fikk jeg mye vanncyster i tillegg. Hadde tenkt å bruke kobberspiral men leste et sted at dersom du til vanlig hadde moderat til mye blødning under mensen, så ville du blø enda mer?Og at det kan vare lenger Stemmer dette på deg eller har du ikke merket stort? Vil gjerne slippe hormonene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 19. juli 2014 #6 Del Skrevet 19. juli 2014 Kobberspiral her. Tåler ikke hormoner, og blir deppa av cerazette. Kondomer rives av i fart, så det fungerer dårlig for oss Etter spiralen blir det vel sterilisering hvis vi ikke ønsker en til innen de årene kobberspiralen kan sitte i. Kan jeg spørre deg om du har merket noen bivirkninger? Jeg tåler dårlig hormoner og da jeg brukte hormonspiral fikk jeg mye vanncyster i tillegg. Hadde tenkt å bruke kobberspiral men leste et sted at dersom du til vanlig hadde moderat til mye blødning under mensen, så ville du blø enda mer?Og at det kan vare lenger Stemmer dette på deg eller har du ikke merket stort? Vil gjerne slippe hormonene Det skulle jeg gjerne ha svart deg på, men jeg vet ikke enda Mensen har ikke kommet tilbake etter fødsel. Men de jeg kjenner som har kobberspiral sier at det er litt sterkere menssmerter (men en paracet fikser jo det), og kraftigere mens på dag 2. Sånn at de må bytte tampong annenhver time eller noe. For meg er det til å leve med med mindre det er verre enn de har beskrevet. For alternativet for meg på prevensjonsfronten er så mye verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 20. juli 2014 #7 Del Skrevet 20. juli 2014 Hormonspiral, og veldig fornøyd. Man blør vanligvis mer av kobberspiral og menssmerter kan bli verre. Jeg kan ikke bruke andre hormonpreparat, og Hormonspiral er jo faktisk det sikreste prevansjonsmiddelet etter sterilisering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chl85 Skrevet 20. juli 2014 #8 Del Skrevet 20. juli 2014 Kobberspiral her. Tåler ikke hormoner, og blir deppa av cerazette. Kondomer rives av i fart, så det fungerer dårlig for oss Etter spiralen blir det vel sterilisering hvis vi ikke ønsker en til innen de årene kobberspiralen kan sitte i.Kan jeg spørre deg om du har merket noen bivirkninger? Jeg tåler dårlig hormoner og da jeg brukte hormonspiral fikk jeg mye vanncyster i tillegg. Hadde tenkt å bruke kobberspiral men leste et sted at dersom du til vanlig hadde moderat til mye blødning under mensen, så ville du blø enda mer?Og at det kan vare lenger Stemmer dette på deg eller har du ikke merket stort? Vil gjerne slippe hormonene Det skulle jeg gjerne ha svart deg på, men jeg vet ikke enda Mensen har ikke kommet tilbake etter fødsel. Men de jeg kjenner som har kobberspiral sier at det er litt sterkere menssmerter (men en paracet fikser jo det), og kraftigere mens på dag 2. Sånn at de må bytte tampong annenhver time eller noe. For meg er det til å leve med med mindre det er verre enn de har beskrevet. For alternativet for meg på prevensjonsfronten er så mye verre. Hmm, kanskje kobberspiral er verdt forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2014 #9 Del Skrevet 22. juli 2014 Jeg bruker kobberspiral, for jeg var plaget med migrene i periodene da jeg gikk på P-piller, så jeg skyr prevensjon med hormoner. Jeg har 1-2 dager med veldig kraftig blødning (til å leve med, men det hender at jeg har uhell selv med nattbind om dagen ), og for øvrig går det litt flere dager enn tidligere før jeg slutter å blø helt. Menssmertene er ikke vesentlig verre enn før, og nei, ikke verre enn at en Paracet/Ibux gjør susen. Innsettingen gikk veldig greit. Jeg forbanner spiralen litt hver måned på den dagen jeg blør mest, og så er jeg fornøyd resten av måneden... Anonymous poster hash: 9e8ad...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 24. juli 2014 #10 Del Skrevet 24. juli 2014 Sniker litt fra tredje trimester Jeg hadde kobberspiral før dette svangerskapet, og kommer ikke til å ha det flere ganger. Mulig det var meg som hadde veldig uflaks, men jeg gikk fra å ha mens i fire dager til ti dager hver måned. Ganske mye sterkere menssmerter (i ryggen, noe jeg aldri har hatt før), og veldig vonde pupper før mens. Håper jeg kan ha hormonspiral etter svangerskapet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttenurk Skrevet 4. august 2014 #11 Del Skrevet 4. august 2014 Ja, lurer litt på dette. Fødte i mai, og er i grunnen uinteressert i å få to tette. Startet på Cerazette, men føler meg nå litt smådeppa av den allerede. Pluss at jeg blør heeele tiden. Blir jo deppa av det også. Så har herved kutta pilla fra og med i dag! Dette gidder jeg ikke altså. Ikke rart den virker preventivt når man aldri har sex fordi man blør. Hvilken prevensjon bruker dere etter fødsel? Anonymous poster hash: 474d1...be7 Jeg bruker også Cerazette. Dette er første måneden jeg bruker den. Begynte å blø etter 10 dager, og har nå blødd i 9 dager. Gradvis mindre, men fortsatt nok...... Er det vanlig å bli deppa av den? Har faktisk følt meg litt nedstemt, jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 5. august 2014 #12 Del Skrevet 5. august 2014 Jeg måtte kutte ut Cerazette. Ble jo nesten aggressiv, jo. Ingen sexlyst heller, og da var det jo ganske bortkastet. Kjøpte meg en Pearly istedet jeg. Funker som bare det! Legger ved link til de som vil lese om hormonfri prevensjon. http://www.pfc.no/Produkter/Pearly.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 5. august 2014 #13 Del Skrevet 5. august 2014 Gynekologen min så at temperaturmålere vanligvis ikke var sikre nok, så jeg tok ikke sjansen på det. Kondom er jo et greit alternativ da, mindre gris og :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 5. august 2014 #14 Del Skrevet 5. august 2014 Sa hun det? Jeg har brukt min i 4 år, ikke vært noe tull med den. Jeg har brukt den både til å planlegge graviditet, og forhindre det. Men men, folk er forskjellige. Det som funker på meg, er ikke sikkert funker på andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 5. august 2014 #15 Del Skrevet 5. august 2014 (endret) Han mente at det var såpass lite som skulle til for at tempen økte litt, sånn som små infeksjoner. Til å planlegge graviditet hadde han noe større tro på det, men som han sa kan eggløsningstidspunktet kunne bli forsinket selv om måleren så kjør på. i tillegg kan jo sædcellene leve der inne i endel dager. Jeg ville nemlig teste det, for kan i utgangspunktet ikke bruke vanlig hormonpreparater. Skal sis at jeg tidligere har blitt enkelt gravid, så mulig det var en av årsakene til at han frarådet meg det...aner egentlig ikke Endret 5. august 2014 av Kenga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå