Gå til innhold

Notorisk utro. Spenningsbehov eller? Flere som er slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lever i et bra forhold, men trenger stadig litt spenning og forelsker meg stadig i andre. "Dessverre" får jeg som regel det jeg vil og ender opp med forhold på si, som jeg nærmest lever for. Det er altoppslukende, og jeg drømmer om å gå fra mannen men så fort det blir alvor stikker jeg fra elskeren og prøver å holde meg til mannen min. Men like fort gjort er det at jeg treffer en ny.

Har vært i flere forhold og det er alltid slik, aldri vært trofast... :(

Vokst opp med en fraværende og kald far, har lurt på om det er årsaken...?

Anonymous poster hash: 01223...a1e

Skrevet

Haha, unnskyld at jeg ler! Mener du alvor? Du kan da ikke seriøst mene at grunnen til at du er notorisk utro er fordi faren din var kald og fraværende?!

Anonymous poster hash: dce1c...513

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Nei. Årsaken er nok at du er et kaldt og kynisk menneske som driter i andres følelser og selvverd. Du har null respekt for verken mannen din eller mennene du holder på med, og blåser i om barna blir skilsmissebarn hvis mannen din finner ut av det og velger å forlate deg. Jeg KAN ha litt forståelse for dem som møter "den rette" etter de ble gift og ikke klarer å stå imot den altoppslukende forelskelsen, men menn og kvinner som bare har sex på si fordi det er kult og spennende har jeg null respekt for. Fortell mannen din hva du holder på med og forbli singel, for alles beste.

Skrevet

Haha, unnskyld at jeg ler! Mener du alvor? Du kan da ikke seriøst mene at grunnen til at du er notorisk utro er fordi faren din var kald og fraværende?!

Bare le du. Men jeg spør jo. Jeg bruker uansett ikke noe som unnskyldning, men lurer bare på av og til om det kanskje har gjort noe med mitt forskrudde syn på menn.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg har hatt fraværende far og kald og voldelig mor, likevel bruker jeg ikke dem som unnskyldning for mine eventuelle feil og mangler. Mannen din, HI, har ingenting med din fraværende far å gjøre, og straffe ham for det ved å pule rundt er barnslig, frekt og egoistisk.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Bare le du. Men jeg spør jo. Jeg bruker uansett ikke noe som unnskyldning, men lurer bare på av og til om det kanskje har gjort noe med mitt forskrudde syn på menn.

Hvorfor forlater du ikke mannen din? Slik at han kan finne ei som elsker ham for den han er, ikke risikerer å bli gravid med en annen eller smitte ham med seksuelt overførbar sykdom som stammer fra elskeren?

Skrevet

Mange som dømmer her, ser jeg...

Hvorfor bestiller du deg ikke en time hos psykolog og får snakket med en proff om desse problemene du har?

Dette er jo et klassisk eksempel på noe en psykolog kan hjelpe deg med. :)

Ellers så skjønner jeg godt at det ikke er spesielt festlig å ha denne avhengigheten her...

Skrevet

Hvorfor bestiller du deg ikke en time hos psykolog og får snakket med en proff om desse problemene du har?

Ellers så skjønner jeg godt at det ikke er spesielt festlig å ha denne avhengigheten her...

Selvfølgelig dømmer folk ei som ødelegger familien sin for et knull og leter etter unnskyldninger. Som i tillegg er så feig at hun ikke tør å gå fra mannen når hun får følelser for elskeren, men holder ham for narr som god nummer to. Har selv blitt utsatt for utroskap i alle mine forhold og vet hvor jævlig det er. Hvor ødelagt man blir når det kommer for dagen. Og den jeg bor med har bare vært utro med EI dame (der det var følelser involvert), nå, to år senere, sliter jeg enda og rister i hele meg hver gang jeg ser denne dama.

Anonymous poster hash: 6000c...6d1

Skrevet

De har forsket på forbindelser med tilknytningsproblemer (i barndommen) og problemer med å være i forhold og funnet sammenhenger. Derfor kan en psykolog være lurt å prøve.

Gå og få henvisning hos legen din, og begynn å bearbeid det du trenger å bearbeide.

Anonymous poster hash: a2b1d...b1e

Skrevet

Det kan godt være sammenheng ja. Alle som kan litt om psykologi kan fortelle deg det.

Bestill time hos psykolog du :)

Anonymous poster hash: 4e79c...769
Skrevet

Jeg har hatt fraværende far og kald og voldelig mor, likevel bruker jeg ikke dem som unnskyldning for mine eventuelle feil og mangler. Mannen din, HI, har ingenting med din fraværende far å gjøre, og straffe ham for det ved å pule rundt er barnslig, frekt og egoistisk.

Du glemmer at ulike personer kan reagere ulikt på like og ulike belastninger.

Slik jeg leser HIs innlegg bruker hun ikke faren som unnskyldning for egen oppførsel, hun spør om det kan ha en sammenheng. Jeg tar det som et tegn på at det hos HI trolig har en sammenheng, at det et eller annet sted gikk galt for henne da hun skulle lære seg å være nær andre.

HIs innlegg viser at hun ikke er fornøyd med å ha det slik, at hun ikke liker at hun aldri har greid å være trofast. Det ligger en begynnende selvinnsikt i å spørre seg selv om hvorfor hun gjør det hun gjør. Og i det så ligger det mest trolig også et ønske om å endre seg.

HI vet tydeligvis at det hun gjør er galt, men hun ønsker å finne ut av hvorfor hun er som hun er og gjør som hun gjør. Da trenger hun ikke at folk skal dømme henne nord og ned, for hun vet jo at det hun gjør er feil overfor mannen.

Som nr 9 og 10 skriver - ta kontakt med en psykolog, HI, så begynner du å finne ut av hvorfor du stadig velger som du gjør. Det er vist at oppvekst kan skape tilknytningsproblemer, og disse kan vise seg på ulike måter hos ulike personer.

Håper du finner ut av ting :)

Anonymous poster hash: ca9fc...0b1

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Selvfølgelig dømmer folk ei som ødelegger familien sin for et knull og leter etter unnskyldninger. Som i tillegg er så feig at hun ikke tør å gå fra mannen når hun får følelser for elskeren, men holder ham for narr som god nummer to. Har selv blitt utsatt for utroskap i alle mine forhold og vet hvor jævlig det er. Hvor ødelagt man blir når det kommer for dagen. Og den jeg bor med har bare vært utro med EI dame (der det var følelser involvert), nå, to år senere, sliter jeg enda og rister i hele meg hver gang jeg ser denne dama.

Vi ser i alle fall at du (og kanskje Lykkeliggift også) bruker din egen offerrolle og dine egne sårede følelser for mannen din som unnskyldning for å være kynisk og dømmende mot et medmenneske som ber om hjelp. Husk at der FINNES andre måter å ha det vondt på enn din egen private sorg ... Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Vi ser i alle fall at du (og kanskje Lykkeliggift også) bruker din egen offerrolle og dine egne sårede følelser for mannen din som unnskyldning for å være kynisk og dømmende mot et medmenneske som ber om hjelp. Husk at der FINNES andre måter å ha det vondt på enn din egen private sorg ...

S

Vi ser i alle fall at du (og kanskje Lykkeliggift også) bruker din egen offerrolle og dine egne sårede følelser for mannen din som unnskyldning for å være kynisk og dømmende mot et medmenneske som ber om hjelp. Husk at der FINNES andre måter å ha det vondt på enn din egen private sorg ...

Så du me

Så du mener at mannen til HI kommer til å bare tilgi henne uten videre for hennes notoriske utroskap fordi hun har en GRUNN til å være utro? At han ikke blir såret? De fleste som blir bedratt av sin partner, særlig når man er gift og har lovet troskap til hverandre, blir såret for livet. De fleste dømmer faktisk utro personer, fordi det ikke er sosialt akseptabelt. Mener du det er helt greit å lyve og bryte løfter man ga hverandre i kirken eller foran en dommer? Det er ikke vi som er trofaste som er kyniske, det er de som driter i partner og ligger rundt.

Skrevet

Hva du er eller ikke er, Hi, er umulig for meg å si.Men du har et slags avhengighetsforhold. For alles beste er det lurt om du tar ordentlig tak i problemet! 

Du viser selvinnsikt ved å skrive at dette er et problem, og da er faktisk mye gjort! Ta kontakt med en psykolog! Og vær fullstendig ærlig med ham/henne!

Det er forferdelig å være i forhold eller barn av mennesker som er notorisk utro. Men jeg tror også det er veldig vanskelig for dem som faktisk er notorisk utro!

En annen ting er at du, HI, må forstå at du alltid har et valgt i å være utro. Du MÅ ikke være utro, selv om trangen til det er stor. Unngå situasjoner hvor fristelsene oppstår. Og hold deg unna alkohol som ofte gjør dømmekraften dårligere! Ta ansvar; unngå fristelsene så godt du kan og oppsøk psykolog! Og vær selvsagt ærlig med partneren din! Det fortjener han!

Skrevet

Nr 13 - du misforstår, det er vel ingen som mener at det HI gjør er riktig, som ikke forstår hvilke følger det kan få for hele familien, hvor mye det kan skade både mannen og barna. Det er ingen som forsvarer at HI er notorisk utro eller som bagatelliserer det!

Derimot så er det mulig å se at HI faktisk ikke ønsker å være slik og å gjøre dette mot mannen sin, og hun ønsker å finne ut hvorfor slik at hun forhåpentligvis greier å endre seg. Uansett om forholdet til mannen fortsetter eller ikke så vil det være det beste for HI selv og mannen hennes, eller fremtidig partner at hun finner ut hvorfor hun har det slik og får jobbet seg ut av denne vanen.

Jeg er enig med "ærlig talt", det er trolig blitt et slags avhengighetsforhold også, men det kan også behandles, på samme måte som eventuelle følger av problemer fra barndommen.

Man kan fint ha to tanker i hodet samtidig - se hvor ille det HI gjør mot mannen er, og likevel også se hennes vilje til å finne ut av dette. Hun skal respekteres for å ville det! :)

Skrevet

Nr 13 - du misforstår, det er vel ingen som mener at det HI gjør er riktig, som ikke forstår hvilke følger det kan få for hele familien, hvor mye det kan skade både mannen og barna. Det er ingen som forsvarer at HI er notorisk utro eller som bagatelliserer det!

Derimot så er det mulig å se at HI faktisk ikke ønsker å være slik og å gjøre dette mot mannen sin, og hun ønsker å finne ut hvorfor slik at hun forhåpentligvis greier å endre seg. Uansett om forholdet til mannen fortsetter eller ikke så vil det være det beste for HI selv og mannen hennes, eller fremtidig partner at hun finner ut hvorfor hun har det slik og får jobbet seg ut av denne vanen.

Jeg er enig med "ærlig talt", det er trolig blitt et slags avhengighetsforhold også, men det kan også behandles, på samme måte som eventuelle følger av problemer fra barndommen.

Man kan fint ha to tanker i hodet samtidig - se hvor ille det HI gjør mot mannen er, og likevel også se hennes vilje til å finne ut av dette. Hun skal respekteres for å ville det! :)

Det er fortsatt frivillig å spre beina og pule en annen mann. Følelser kan man ikke kontrollere, men man kan kontrollere handlinger.

Skrevet

Det er fortsatt frivillig å spre beina og pule en annen mann. Følelser kan man ikke kontrollere, men man kan kontrollere handlinger.

Men av og til kan følelser man ikke kontrollere også føre til at man ikke evner til å kontrollere handlingene.

Verden er ikke så svart eller hvitt...

Skrevet

Men av og til kan følelser man ikke kontrollere også føre til at man ikke evner til å kontrollere handlingene.

Verden er ikke så svart eller hvitt...

Det forsvarer ikke handlingene, men det betyr at man må finne ut av de følelsene som gjør at man ikke greier å kontrollere sine handlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...