Gå til innhold

Når kjente dere liv?

Anbefalte innlegg

Og hvordan?

Jeg er i uke 15 og har kjent noe vagt i ca 2 uker tror jeg. Det varierer i hyppighet og styrke, men det er såpass difust at jeg noen ganger lurer på om det er reelt. Er plaget med mye luft i magen i tillegg. I de siste dagene synes jeg at jeg ikke har kjent så mye og blir litt bekymret.

Jeg er tredjegangsgravid, og spesielt fra forrige svangerskap synes jeg å huske at jeg kjente klare tegn til liv på dette tidspunktet. Selvfølgelig veldig lette, men jeg var ikke i tvil liksom...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155627-n%C3%A5r-kjente-dere-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Babyfin:)

Forrige gang kjente jeg i uke 17, og nå er jeg 15+3 og ganske sikker jeg har kjent litt de siste dagene. Jeg syns det er små dunk, så det rett og slett kjennes ut som spark. Egentlig skal man ikke kunne kjenne så mye enda, siden babyen er så liten i forhold til livmoren, men mange gjør det:) Er maange uker til du skal bekymre deg når du ikke kjenner liv:) Har lest at det er mange som kjenner det senere med både andre og tredjemann, så ikke bekymre deg for det:)

Er andregangs og har kjent det siden uke 17. Først vagt. De siste ukene veldig kraftig, konstant (eg det lov å si plagsomt? ;-) ). Er nå 23+1 og jordmor sa på tirsdag at det enda var en uke igjen til de normalt sett sa at man burde kjenne liv daglig. Dvs at å kjenne liv daglig før uke 24 nesten kan sees på som en bonus. Reka har så god plass der inne frem til da at det ikke forventes at man skal kunne kjenne noe hver dag. Så senk skuldrene, er omtrent 2 mnd til du bør bli bekymret om du kjenner lite bevegelse en dag eller to. 

Annonse

Jeg kjente de første små tegnene på "spark eller små dult når jeg var 16+4 uker på vei. har helt siden da kjent bevegelse, hver eneste dag :) Fikk vite på OUL at jeg har morkaka på bakre vegg, altså mot min rygg, derfor kunne jeg kjenne bevegelse såpass tidlig. 

Nå som jeg er inne i min 35 uke, så er sparkene sterke! Våknet idag at lillejenta kjørte albuen (eller foten, er ikke helt sikker) rett opp ved navlen, så den stakk flere cm over magen min. Det var sprøtt, og litt ubehagelig :P

Og hvordan?

Jeg er i uke 15 og har kjent noe vagt i ca 2 uker tror jeg. Det varierer i hyppighet og styrke, men det er såpass difust at jeg noen ganger lurer på om det er reelt. Er plaget med mye luft i magen i tillegg. I de siste dagene synes jeg at jeg ikke har kjent så mye og blir litt bekymret.

Jeg er tredjegangsgravid, og spesielt fra forrige svangerskap synes jeg å huske at jeg kjente klare tegn til liv på dette tidspunktet. Selvfølgelig veldig lette, men jeg var ikke i tvil liksom...

Jeg venter også på nr 3 og har hatt d akkuart d samme som deg!

Med nr to kjente jeg det tidlig, daglig i 13-14uke! Men denne gangen var d helt forskjellig.. kjente litt, men ikke noe veldig no.. så stoppet d opp, kjente ikke no på fler dager/uker og jeg ble også bekymret! Men plutselig kom d en dag :) Nå har jeg kjent daglig aktivitet siden uke 18 :D Er 21uker nå ;)

Med første kjente jeg liv først i uke 18 tror jeg. Det var så pass sent at mannen kjente det da han la hodet på magen to dager senere. :-)

Denne gangen kjente jeg bevegelse fra starten på uke 14. Men jeg endte opp med haste-ks sist, og kjenner spesielt godt spark og bevegelse der jeg tror arret er, så lurer på om livmora er litt strammere der? Har kjent liv daglig fra uke 16 denne gangen. :-)

Anonymous poster hash: 7d241...549

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...