Gå til innhold

hjertebank, ekstraslag osv

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 26 nå. Jeg har hatt blod i ruinen hele svangerskapet. Jeg har fått svangerskapsdiabetes og måler blodsukkeret 2 timer etter hvert måltid. Jeg har begynt å få høyt blodtrykk, men ellers er urinen fin. For en uke siden begynte jeg å få ekstremt plagsom hjertebank. Jeg har slitt mye med angst og panikk før så jeg er ganske vant til det. Men rok en tur på legevakta, jeg ble avvist med at det ikke er farlig og nå har det fått 4 dager.. Hjertet blir bare værre og værre..det føles ikke normalt. Angsten tårner seg opp i meg. Jeg føler det blir for mye for meg med alt dette fokuset på blodtrykk, blodsukker, blødninger ja jeg nevner i fleng. Jeg gråter nesten hele tiden, men føler meg ikke deprimert. Mest redd.. Jeg føler at jeg trenger hjelp, jeg holder ikke ut lengre.. Men mannen min vet ikke hva vi kan gjøre og uansett om jeg oppsøker fastlege, legevakt så føler jeg at ingen forstår. Er det noen som vet hvem jeg kan kontakte? Jormor har ferie.. El om jeg bare skal fortsette å pine meg igjennom dette og håpe at det får over.

Anonymous poster hash: aa291...872

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155601-hjertebank-ekstraslag-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Babyfin:)

Jeg vet dessverre ikke mye om alt det andre. Jeg var 100% frisk ellers, men hjertebank kjenner jeg godt igjen, hadde det mye, og ganske plagsomt i forrige svangerskap. Kjenner jeg får det innimellom nå og. Det er noe som hører med graviditeten. Men vet som sagt ikke om det har noe sammenheng med dette andre du plages med:( Jeg sier bare at heng på legevakten og mas deg til du får hjelp. Stå på ditt og si du bare skal ha hjelp, det hadde jeg gjort:)

For det første er det ikke uvanlig med hjertebank i graviditeten. Og når du i tillegg har en del ekstra, både i form av litt økt risiko+ angst vil det dessverre, nokså naturlig kunne slå ut på enda mer hjertebank. Men det betyr selvsagt ikke at du ikke skal bli tatt på alvor. Bare det å bli trodd og få ekstra sjekk og omsorg er god behandling. Ta direkte kontakt med fødeavdelingen der du hører til, og si at du virkelig trenger å bli hørt og tatt på alvor. 

Håper du får hjelp og klarer å slappe litt av. 

Jeg vet heller ikke så mye om det andre du har, men jeg har hatt hjertebank døgnet rundt siden uke 10 (er nå i uke 25). Natt som dag, stresset som ikke og det er både slitsomt og ubehagelig - MEN det er ikke farlig, det har både jordmor og lege forsikret meg om. Har jordmoren din en vikar du kanskje kan dra til og prate litt og få støtte?

Tusen takk for svar:) jeg var på legevakta i går da jeg fikk fullstendig panikk av alle hjertehoppene. Hadde da 190/108 i blodtrykk så jeg ble sendt på sykehuset. Ble sjekka for svangerskapsforgiftning og ultralyd av babyen. Så bra ut, blodtrykket sank noe så jeg fikk sove hjemme i natt. Skal få oppfølging fra sykehuset ang blodtrykketbog hjertebanken. Jeg har også ørebetennelse så begynte med pencilin IDAG.. Håper det hjelper. Føler meg litt roligere etter å ha blitt hørt.

Anonymous poster hash: aa291...872

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...