Sarahsin Skrevet 17. juli 2014 #1 Del Skrevet 17. juli 2014 Hei, Vi skal egentlig gjøre vårt første prøverørforsøk nå i august (om jeg ikke får mensen for tidlig og vi ikke rekker det pga sommersteng ) med ICSI metoden. Skal gjøre dette forsøket privat på Fertilitetsklinikken mens vi venter på det offentlige. Men jeg ser nå at det er flere steder det står at man må ta kromosomundersøkelse før man benytter seg at ICSI metoden. Dette har de ikke sagt noe om til oss, har ikke vært snakk om det i det hele tatt. Har også lest på sidene deres at dette anbefales spesielt hvis mannen har redusert sædkvalitet, og det er derfor vi må gjennom prøverør. Er det noen som vet noe mer om dette og kan dele litt kunnskap? Kjenner jeg blir stressa for å bli gravid og noe skal være galt nå. Har ringt gynekologen min og fått henvisning til kromosomundersøkelse nå, men tipper det er for sent egemtlig, har lest at det tar to måneder å få svar på prøvene. Noen som vet hvor lang tid det tar. Setter veldig pris på svar Sarah Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155592-icsi-kromosomunders%C3%B8kelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shamy Skrevet 17. juli 2014 #2 Del Skrevet 17. juli 2014 Min samboer tok kromosomprøve for å utelukke at det ikke var kromosomfeil som var årsaken til at han er steril, feks Cystisk fibrose. Dersom mannen din får påvist denne genfeilen eller andre genfeiler kommer de til å teste deg også. Tror ikke du skal tenke så altfor mye på at det kan være noe feil med barnet, da sjansen er svært liten at det skulle være årsaken til nedsatt sædkvalitet. Du kan jo ringe fertilitetsklinikken å høre da. Kun en blodprøve som skal tas. :-) vi fikk svar etter ca 1 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155592-icsi-kromosomunders%C3%B8kelse/#findComment-146519292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarahsin Skrevet 17. juli 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juli 2014 Takk for svar Fertilitetsklinikken er sommer stengt Men nå ha jeg jo fått henvisning så da tar vi prøvene også håper jeg det går raskt med svar. Ja, mulig jeg bekymrer meg for mye for at det skal være noe galt Tar et lite spørsmål til her jeg, kanskje noen har noen gode forslag på dette og. Jeg har fått beskjed om å starte opp med medisiner første dag jeg får mensen, men ikek starte før 2.august ettersom det er det tidligste jeg kan starte fo rå få gjort undersøkelser første dagen klinikken er åpen etter sommerstengt. Når jeg nå ser når jeg fikk positiv eggløsningstest så kan det se ut som om jeg kan få mensen 1.august. Er det virkelig slik at vi må vente enda en måned med IVF forsøk pga en dag tidligere mensen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155592-icsi-kromosomunders%C3%B8kelse/#findComment-146519361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 17. juli 2014 #4 Del Skrevet 17. juli 2014 Takk for svar Fertilitetsklinikken er sommer stengt Men nå ha jeg jo fått henvisning så da tar vi prøvene også håper jeg det går raskt med svar. Ja, mulig jeg bekymrer meg for mye for at det skal være noe galt Tar et lite spørsmål til her jeg, kanskje noen har noen gode forslag på dette og. Jeg har fått beskjed om å starte opp med medisiner første dag jeg får mensen, men ikek starte før 2.august ettersom det er det tidligste jeg kan starte fo rå få gjort undersøkelser første dagen klinikken er åpen etter sommerstengt. Når jeg nå ser når jeg fikk positiv eggløsningstest så kan det se ut som om jeg kan få mensen 1.august. Er det virkelig slik at vi må vente enda en måned med IVF forsøk pga en dag tidligere mensen? På vår klinikk er det sprøytestart dag 2-3, så ring dem den dagen de åpner og hør om du ikke kan få bruke den syklusen, selv om mens evt kommer 1 dag før:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155592-icsi-kromosomunders%C3%B8kelse/#findComment-146520075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå