kristinamm Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Hei :-) jeg er gravid i uke 25 og er utrolig slapp og sliten.. Jeg går ikke så mye, er sykemeldt og ligger for det meste på sofaen nesten hele dagen.. Jeg vet jo at barnet sover når man er i aktivitet, men går det utover søvnen til fosteret når jeg er så lat og sliten som jeg er?
Bamsemams74 Skrevet 19. juli 2014 #2 Skrevet 19. juli 2014 Jeg tror barna tåler det meste. Men har du sjekket deg selv skikkelig? Har du nok jern osv? Det er viktig å ikke henge alt på "gravid-knaggen". Om du ikke har gjort det til nå, så ville jeg tatt en grundig sjekk hos fastlegen. Er alt ok, så har du jo ikke annet valg enn å lytte til kroppen Trenger du hvile, så er det jo det både du og barnet har god av. Vi er mange som er slitne og trøtte i svangerskapet, tror jeg, men vi føler liksom at vi burde klare alt. Vi burde trene, lage sunn mat, ta oss av familien osv. Men man bli i alle fall ikke bedre av å legge lista for høyt! Da blir jo alt et nederlag...
FrukenB Skrevet 19. juli 2014 #3 Skrevet 19. juli 2014 Både du og barnet i magen har godt av sirkulasjon. Jeg sliter slik som du, både som gravid og til vanlig. Er bare sliten og mye ligging på sofaen. Men jeg prøver å gå meg en tur hver dag. Alt i fra en liten tur til butikken på dårlige dager, til en halvtime-times tur med hunden på gode dager. Husk på blodpropp når du ligger så mye. Bruk støttestrømper og hev føttene over sofaryggen. Som et ekstra tips til god samvittighet når du ligger der - ta knipeøvelser, 10 x 3 pr. dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå