Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3

Caliope

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her :)

Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag.

Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok.

I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! :)

Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt.

Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!!

Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt.

Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel.

Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time.

Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover!

Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! :)

Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡

Gratulerer igjen Stine 👏👏så utrolig bra du ble sett hørt og ivaretatt på sykehuset😃kos deg masse med gullet.. Min første strevde også med amming i begynnelsen fordi han ikke var så stor og sterk.. Det kom seg etter noen uker hjemme 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere!

Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her :)

Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag.

Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok.

I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! :)

Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt.

Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!!

Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt.

Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel.

Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time.

Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover!

Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! :)

Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡

Gratulerer så mye med vesleprinsen deres! Fantastisk deilig å høre at alt har gått så bra. Stor bamseklem til dere alle tre fra meg!

Hvor mange uker var du da han kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur innom føden siden riene verken ikke ga seg eller tok seg opp. Fikk konstatert at det ER rier jeg har og 1 cm åpning. Ble sendt hjem igjen med 2 paracet og noe å sove på. Jordmoren trodde ikke jeg kom til å gå lenge slik. Nå skal jeg prøve å sove og kanskje det tar seg opp ila morgendagen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur innom føden siden riene verken ikke ga seg eller tok seg opp. Fikk konstatert at det ER rier jeg har og 1 cm åpning. Ble sendt hjem igjen med 2 paracet og noe å sove på. Jordmoren trodde ikke jeg kom til å gå lenge slik. Nå skal jeg prøve å sove og kanskje det tar seg opp ila morgendagen 😄

Hvordan går det med deg solstråle?

Jeg har litt tak men ikke noe regelmessig🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler fødselshistorien med oss Stine! Man blir liksom ekstra nysgjerrig når man går og venter selv ;)

Solstråle og cici83, når er det dere har termin? Dere er heldige som i det minste har tegn, her skjer det absolutt ingenting.

Internettet vårt er nede på 2.døgnet nå, jeg holder på å gå på veggen! Har brukt opp datamengden på mobilen også, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå.

Rydder og steller litt, men bekkenløsninga begrenser hva jeg orker også. Ellers hadde jeg nok brukt dagen på ikea for å finne smarte løsninger til den lille leiligheten vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler fødselshistorien med oss Stine! Man blir liksom ekstra nysgjerrig når man går og venter selv ;)

Solstråle og cici83, når er det dere har termin? Dere er heldige som i det minste har tegn, her skjer det absolutt ingenting.

Internettet vårt er nede på 2.døgnet nå, jeg holder på å gå på veggen! Har brukt opp datamengden på mobilen også, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå.

Rydder og steller litt, men bekkenløsninga begrenser hva jeg orker også. Ellers hadde jeg nok brukt dagen på ikea for å finne smarte løsninger til den lille leiligheten vår..

Kjedelig når Internett ikke er like tilgjengelig🙈 jeg hadde ikke klart meg uten nett lå tror jeg.. El det hadde iallfall vært litt kjedelig..

Jeg har ul termin 7 okt men mens termin 25 sept .. Sikkert noe av grunnen til at jeg har litt modningsregn 👏😃

Vært hos akupunktur i dag og etter dette tatt en stor handel for å sørge for å ha litt mat og godis til helgen 😃

Merker jeg har mye kynnere som sitter veldig lavt.. Spennende å se om det bidrar til noe el om jeg bare blir snytt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter, jeg er 37+6 uker på vei idag, så ting begynner virkelig å nærme seg. Fikk påvist uvi forrige fredag, og startet på kur mot dett, og var tilbake til legen igår og fikk vite at den ikke var vekke, så nå var det å starte på en annen medisin (selextid). Mekert/merker helligvis ikke noe til at jeg har det, bortsett fra masse murringer bak i ryggen/korsrykken på kvelden og om natten, så er det vekke på dagtid...hmm 

Men så lurer jeg på en ting, hvor mye bevegelse skal man kjenne inni magen når man er 38 uker på vei som jeg er i morgen...føler jeg aldri kjenner noe til han mer, bortsett fra noen bevegelser her og der. Kjenner sånn av og til litt stikking nedentil, men ikke noe sånn direkte vondt...og hodet er ifølge jm og legen nede i bekkenet, så det er no en bra ting :D noen som har opplevd mindre bevegelser? SKjønner det blir mindre pga plassen, men skal vel ha den "tryggeheten" om at han fortsett er futt i ! :D 
Ha en ellers fin rugeperiode, og masse lykke til til dere med forsmak på at noe er på gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det begynner å nærme seg for så mange! Jeg er "bare" 35+1 i dag, så har forhåpentligvis en stund igjen :-) Har det ikke travelt med å få ut baby i det hele tatt.

Jeg var på UL-kontroll i forrige uke for å sjekke morkakeplassering. Det så heldigvis fint ut. Babyen lå høyt i bekkenet da. Ca siden helga har jeg kjent bevegelsene lenger ned og mot underlivet. Det kjennes også ut som jeg holder på å tisse på meg når jeg ler, hoster og nyser. I går syns jeg at midja var tydeligere og at gravidmagen er lavere enn midjenivå. Var på jordmorkontroll i dag og fikk bekreftet at babyen nå ligger langt ned i bekkenet og den har festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg solstråle?

Jeg har litt tak men ikke noe regelmessig🙈

Nei det er ikke noe forandring hos meg desverre 😪 Hadde samme tak igjen i går kveld, så ble en tur på føden igjen.. Men de sier det bare er modningsrier/maserier og at det kan ta tid.. Fikk en innsovingstabelett og to paracet, så har sovet veldig godt i natt 😊 har fått litt mer menssmerter og mer av slimproppen går også.. Men er forberedt på at det kan ta tid, etter to "bomturer" på føden. Håper det tar seg opp hos deg og meg 😄 hvordan går det med deg/dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg er 37+6 uker på vei idag, så ting begynner virkelig å nærme seg. Fikk påvist uvi forrige fredag, og startet på kur mot dett, og var tilbake til legen igår og fikk vite at den ikke var vekke, så nå var det å starte på en annen medisin (selextid). Mekert/merker helligvis ikke noe til at jeg har det, bortsett fra masse murringer bak i ryggen/korsrykken på kvelden og om natten, så er det vekke på dagtid...hmm

Men så lurer jeg på en ting, hvor mye bevegelse skal man kjenne inni magen når man er 38 uker på vei som jeg er i morgen...føler jeg aldri kjenner noe til han mer, bortsett fra noen bevegelser her og der. Kjenner sånn av og til litt stikking nedentil, men ikke noe sånn direkte vondt...og hodet er ifølge jm og legen nede i bekkenet, så det er no en bra ting :D noen som har opplevd mindre bevegelser? SKjønner det blir mindre pga plassen, men skal vel ha den "tryggeheten" om at han fortsett er futt i ! :D

Ha en ellers fin rugeperiode, og masse lykke til til dere med forsmak på at noe er på gang :D

Jeg har ingen erfaringer desverre, men bevegelser skal ikke bli mindre jo nærmere termin man kommer sier JM til meg. Men de kan bli annerledes pga trangt om plassen, mer som lange drag over magen enn plutselig spark liksom. Jeg ville nok bedt om en ekstra sjekk hvis du føler bevegelsene er blitt mindre. Det skader ikke å ringe hvertfall, føden er der for deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forrige jordmorkontroll som var 36+2 ble mitt symfysemål målt til litt mindre enn det var to uker før. Dette mente jordmor måtte være fordi babyen nå hadde sunket lenger ned i bekkenet og festet seg. Likevel ble jeg henvist til ultralyd for å sjekke veksten. Har noen andre opplevd det samme? Er iallefall glad jeg blir kontrollert, regner med å få time rett over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... skulle ha planlagt snitt idag. Fastet fra kl 00 i natt og møtte opp kl 08. Satt med veneflon i begge hendene og ventet til kl ble 15:20 før kirurgen kom inn og sa at det desverre ikke ble operasjon idag pga en gynekologisk operasjon som hadde vært komplisert.

Så da var det bare å dra slukøret hjem :( Var en til som også måtte dra hjem. Så da blir det neste uke istedet.. Jaja... fordelen er at jeg får jordmoren jeg hadde sist fødsel og hun er topp :)

Dagens sutreinnlegg fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... skulle ha planlagt snitt idag. Fastet fra kl 00 i natt og møtte opp kl 08. Satt med veneflon i begge hendene og ventet til kl ble 15:20 før kirurgen kom inn og sa at det desverre ikke ble operasjon idag pga en gynekologisk operasjon som hadde vært komplisert.

Så da var det bare å dra slukøret hjem :( Var en til som også måtte dra hjem. Så da blir det neste uke istedet.. Jaja... fordelen er at jeg får jordmoren jeg hadde sist fødsel og hun er topp :)

Dagens sutreinnlegg fra meg.

Så utrolig kjedelig for deg! Det er jo ikke bare snakk om at du hadde forventninger til å få "operasjonen" overstått, men du hadde jo innstilt deg på å endelig få møte babyen din i dag.

Klem til deg! Du får nyte helgen med å gjøre akkurat det du vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for omtanken Tromsøjenta :) Skal i hvertfall få sovet ut. Ble ingen soving i natt pga nerver.. tror nok at jeg får sove bedre før neste dato nå som jeg har vært med på prosessen en gang før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer desverre, men bevegelser skal ikke bli mindre jo nærmere termin man kommer sier JM til meg. Men de kan bli annerledes pga trangt om plassen, mer som lange drag over magen enn plutselig spark liksom. Jeg ville nok bedt om en ekstra sjekk hvis du føler bevegelsene er blitt mindre. Det skader ikke å ringe hvertfall, føden er der for deg!

Jeg ville bedt om en ekstra sjekk for sikkerhets skyld. Man skal jo være obs på lite bevegelse mot slutten. Tror de er glade for at man følger med. Man maser ikke om man er bekymret og ber om en undersøkelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål som overhodet ikke har noe med graviditet å gjøre!

Er det normalt at folk STØVSUGER terrassen sin klokken 22 om kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:  NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi nei ..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles fint lite som skjer her i gården men hatt mye mageknip siden i går.. Som om jeg må på do .. Går på do men det kommer ikke noe .. Son går no dagene.. Begynner å bli vant til takene nå og tenker at denne babyen sikkert kommer til å bli i magen en god stund til og bare tulle med meg.. Det er iallfall bra at kroppen gjør noe .. Håper den modnes og blir mer klar for det som kommer👏👏😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere mærke når babyen gjør pusteøvelser (hvis det er det det er) ? At magen går sånn fort opp og ned skikkelig lenge! 

Er det hikking du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke hikking, mer at magen går opp og ned fort ganske lenge, og jeg kjenner at det er henne som romsterer! Leste et sted at de gjør masse pusteøvelser, og lurte på om det kunne være dette. Syns det er veldig merkelig nemlig o.o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke hikking, mer at magen går opp og ned fort ganske lenge, og jeg kjenner at det er henne som romsterer! Leste et sted at de gjør masse pusteøvelser, og lurte på om det kunne være dette. Syns det er veldig merkelig nemlig o.o

Jeg har også merket deg et par ganger .. Ser magen går opp og ned som om man ser pulsen el noe .. Nå er det en stund siden men husker det godt for det var litt rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å google litt rundt dette, og ser ut til at det er flere osm opplever dette, men ingen har noe serlig svar på det. Blir så redd hun har anfall eller noe....men kanskje litt sprøtt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...