minx83 Skrevet 17. september 2014 #476 Del Skrevet 17. september 2014 Vi fikk beskjed på fødselsforberedende kurs at sykehuset her ikke lenger har babytøy til låns pga. økonomi, så jeg må nok ha med alt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 17. september 2014 #477 Del Skrevet 17. september 2014 Vi fikk beskjed på fødselsforberedende kurs at sykehuset her ikke lenger har babytøy til låns pga. økonomi, så jeg må nok ha med alt selv. Det er jo litt kjedelig. Da tror jeg at jeg ville tatt med litt flere bodyer, sånn i tilfelle ungen skiter ned alt sammen, for det gjorde min. Da hadde jeg tatt med 5-6 bodyer sånn i tilfelle, trenger ikke andre klær da du kan pakke småen inn i tepper og dyner mens du er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 17. september 2014 #478 Del Skrevet 17. september 2014 hmm, hva tar dere med av såpe osv i fødebaggen? tenker mer sånn underlivssåpe...bruker jo til vanlig dr greve...men tenker at de kanskje har noe på apoteket som er litt mer beregnet til sånn etter fødsel, med tanken på om man revner og må sy...og eventuelt noen gode kremmer å smøre på? Har ikke peiling på akkuratt dette, skal spørre jordmor neste uke når jeg er 38 uker på vei, men hva tenker dere rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 17. september 2014 #479 Del Skrevet 17. september 2014 hmm, hva tar dere med av såpe osv i fødebaggen? tenker mer sånn underlivssåpe...bruker jo til vanlig dr greve...men tenker at de kanskje har noe på apoteket som er litt mer beregnet til sånn etter fødsel, med tanken på om man revner og må sy...og eventuelt noen gode kremmer å smøre på? Har ikke peiling på akkuratt dette, skal spørre jordmor neste uke når jeg er 38 uker på vei, men hva tenker dere rundt dette? Jeg pleier alllltid å vaske meg med intimsåpe.. Men etter fødsel nr 1 skylte jeg bare med vann.. Dusjet underlivet 2-3ganger om dagen da det var godt men brukte ingen form for såpe .. Tror det også er det de anbefaler. Å holde seg unna såpe en liten stund 🙈er sårt og vondt der nede og skylte bare med dusjhode.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 17. september 2014 #480 Del Skrevet 17. september 2014 hmm, hva tar dere med av såpe osv i fødebaggen? tenker mer sånn underlivssåpe...bruker jo til vanlig dr greve...men tenker at de kanskje har noe på apoteket som er litt mer beregnet til sånn etter fødsel, med tanken på om man revner og må sy...og eventuelt noen gode kremmer å smøre på? Har ikke peiling på akkuratt dette, skal spørre jordmor neste uke når jeg er 38 uker på vei, men hva tenker dere rundt dette? Jeg pleier alllltid å vaske meg med intimsåpe.. Men etter fødsel nr 1 skylte jeg bare med vann.. Dusjet underlivet 2-3ganger om dagen da det var godt men brukte ingen form for såpe .. Tror det også er det de anbefaler. Å holde seg unna såpe en liten stund 🙈er sårt og vondt der nede og skylte bare med dusjhode.. Takk for svar...ja det hørtes vell egentlig mest logisk ut ja blir mye å tenke på når det nærmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivf_fruen Skrevet 17. september 2014 #481 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) I natt hadde jeg regelmessige kynnere med litt mensmurringer hvert 10 min som varte 1 min om gangen. Dette pågikk i 2 timer så dabbet det av. Tok tiden med rieteller appen! De var ikke vonde, bare ubehagelige. Men de sier jo at kynnere ikke er regelmessige, så kan dette ha vært mase/modning-rier? 😁 kan vel også nevne at dette satte i gang nesten med en gang etter vi hadde hatt sex! Så i kveld blir det en runde til, og en god lang tur 😊 er 37+0 uker på vei, og har litt stor baby så ønsker mer enn gjerne at han kommer nå❤️ Endret 17. september 2014 av Solstråle:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 17. september 2014 #482 Del Skrevet 17. september 2014 I natt hadde jeg regelmessige kynnere med litt mensmurringer hvert 10 min som varte 1 min om gangen. Dette pågikk i 2 timer så dabbet det av. Tok tiden med rieteller appen! De var ikke vonde, bare ubehagelige. Men de sier jo at kynnere ikke er regelmessige, så kan dette ha vært mase/modning-rier? 😁 kan vel også nevne at dette satte i gang nesten med en gang etter vi hadde hatt sex! Så i kveld blir det en runde til, og en god lang tur 😊 er 37+0 uker på vei, og har litt stor baby så ønsker mer enn gjerne at han kommer nå❤️ Så spennende 👏👏👏håper det kommer igjen i kveld 😃kan jeg spørre hvordan det er med den sexen? Jeg tenker litt på å ta en runde men tror jeg må late litt som.. Har ikke kjempe lyst .. Mye kynnere.. Litt sår i underlivet, hode sitter langt nede og bevegelsene er veldig reduserte!! Så litt usikker på hvordan vi skal få det til🙈mannen har heller ikke kjempe lyst men lar seg sikkert overtale 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivf_fruen Skrevet 17. september 2014 #483 Del Skrevet 17. september 2014 I natt hadde jeg regelmessige kynnere med litt mensmurringer hvert 10 min som varte 1 min om gangen. Dette pågikk i 2 timer så dabbet det av. Tok tiden med rieteller appen! De var ikke vonde, bare ubehagelige. Men de sier jo at kynnere ikke er regelmessige, så kan dette ha vært mase/modning-rier? 😁 kan vel også nevne at dette satte i gang nesten med en gang etter vi hadde hatt sex! Så i kveld blir det en runde til, og en god lang tur 😊 er 37+0 uker på vei, og har litt stor baby så ønsker mer enn gjerne at han kommer nå❤️Så spennende 👏👏👏håper det kommer igjen i kveld 😃kan jeg spørre hvordan det er med den sexen? Jeg tenker litt på å ta en runde men tror jeg må late litt som.. Har ikke kjempe lyst .. Mye kynnere.. Litt sår i underlivet, hode sitter langt nede og bevegelsene er veldig reduserte!! Så litt usikker på hvordan vi skal få det til🙈mannen har heller ikke kjempe lyst men lar seg sikkert overtale 😝 Hehe ja bare å spørre😝 det er ikke så mye lyst hos meg for å si det slik, ingen stillinger er behagelige og jeg klarer rett å slett ikke å nyte det slik jeg gjorde før..er som om fokuset ligger en heeelt annen plass enn sex🙈 men mannen har lyst og blir veldig glad når jeg foreslår det. Han gleder seg til magen forsvinner for han føler han har sex mens sønnen ser på😂 men det er godt med nærhet og kos da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2014 #484 Del Skrevet 17. september 2014 I natt hadde jeg regelmessige kynnere med litt mensmurringer hvert 10 min som varte 1 min om gangen. Dette pågikk i 2 timer så dabbet det av. Tok tiden med rieteller appen! De var ikke vonde, bare ubehagelige. Men de sier jo at kynnere ikke er regelmessige, så kan dette ha vært mase/modning-rier? 😁 kan vel også nevne at dette satte i gang nesten med en gang etter vi hadde hatt sex! Så i kveld blir det en runde til, og en god lang tur 😊 er 37+0 uker på vei, og har litt stor baby så ønsker mer enn gjerne at han kommer nå❤️Så spennende 👏👏👏håper det kommer igjen i kveld 😃kan jeg spørre hvordan det er med den sexen? Jeg tenker litt på å ta en runde men tror jeg må late litt som.. Har ikke kjempe lyst .. Mye kynnere.. Litt sår i underlivet, hode sitter langt nede og bevegelsene er veldig reduserte!! Så litt usikker på hvordan vi skal få det til🙈mannen har heller ikke kjempe lyst men lar seg sikkert overtale 😝Hehe ja bare å spørre😝 det er ikke så mye lyst hos meg for å si det slik, ingen stillinger er behagelige og jeg klarer rett å slett ikke å nyte det slik jeg gjorde før..er som om fokuset ligger en heeelt annen plass enn sex🙈 men mannen har lyst og blir veldig glad når jeg foreslår det. Han gleder seg til magen forsvinner for han føler han har sex mens sønnen ser på😂 men det er godt med nærhet og kos da 😊 Jeg får vonde kynnere istedenfor orgasme! Rart hvordan kroppen endrer seg. Det skjedde ikke ved forrige svangerskap. Anonymous poster hash: bad51...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 17. september 2014 #485 Del Skrevet 17. september 2014 Haha, den biten er ikke helt hva den var her heller. Går mest på vilje og et håp om at det skal sette igang noe. Tror det begynner å bli litt rart for mannen også. Men vi bare ler når det blir for klønete, også det er jo viktig med nærhet for oss begge. Trøtt og lei i dag, og straks kommer svigers på middag. Gleder meg til natt og ny dag, en dag nærmere mållinjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 17. september 2014 #486 Del Skrevet 17. september 2014 jeg har gitt beskjed til mannen at vi må bli flinkere med sengekos når det nærmer seg pga effekten.. Vi har ikke hatt sex på et par-tre måneder.. fordi HAN ikke vil. Altså, han vil ikke "det er ikke DEG jeg ikke har lyst på, sex er bare det siste jeg tenker på om dagen" sa han... Kan ikke si jeg føler meg veldig tiltrekkende om dagen, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 17. september 2014 Forfatter #487 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg har vært litt fraværende i det siste, men med god grunn! Jeg har født! 💙💙💙💙 Lillegutt kom til verden på fredag, nesten akkurat 1 måned før termin! Alt har gått bra selv om han er prematur! Han ligger på nyfødtintensiv men de har veldig god kontroll. Nå får han snart komme opp til oss på barsel! Jeg er så glad, stolt og lykkelig. Tenk at det gikk bra denne gangen! ♡♡♡ Jeg forteller mer om fødselen senere! Ha en flott dag alle sammen! ☺☺ Gratulerer så masse:-) Så gøy at det begynner å komme beibiser<3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 17. september 2014 Forfatter #488 Del Skrevet 17. september 2014 Nå er jeg innlagt og satt i gang. Har hatt nedsatte fosterbevegelser, samt tak i magen og vondt i ryggen og 4+ i utslag på leukocytter i urin. Ballongkateter er vondt for meg, får mere tak i magen, men det er vel bra. Har "glemt" hvor vondt man kan ha i livmoren. Oisann så vondt! Skriver igjen etter fødselen er overstått. StineTh, gratulerer så mye med lillegutten! :-) Håper det går fint med dere og at du er aktivt i gang med fødsel eller ferdig nå:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 17. september 2014 #489 Del Skrevet 17. september 2014 hmm, hva tar dere med av såpe osv i fødebaggen? tenker mer sånn underlivssåpe...bruker jo til vanlig dr greve...men tenker at de kanskje har noe på apoteket som er litt mer beregnet til sånn etter fødsel, med tanken på om man revner og må sy...og eventuelt noen gode kremmer å smøre på? Har ikke peiling på akkuratt dette, skal spørre jordmor neste uke når jeg er 38 uker på vei, men hva tenker dere rundt dette? Jeg brukte ikke vanlig såpe, eller underlivssåpe der ned i det hele tatt mens stingene fremdeles var i. Var alt for sår til å drive med skrubbing. Det jeg gjorde var å ha ett litermål med lunkent vann og vanlig grønnsåpe oppi, skylte masse hver gang jeg tisset eller gjorde nr 2. Så lot jeg det lufttørke eller tørket forsiktig med et håndkle. Det lunkne vannet gjorde også slik at det ikke svidde når jeg tisset. Fikk aldri noe betennelse og alt grodde slik som det skulle fordi jeg gjorde det på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 17. september 2014 #490 Del Skrevet 17. september 2014 hmm, hva tar dere med av såpe osv i fødebaggen? tenker mer sånn underlivssåpe...bruker jo til vanlig dr greve...men tenker at de kanskje har noe på apoteket som er litt mer beregnet til sånn etter fødsel, med tanken på om man revner og må sy...og eventuelt noen gode kremmer å smøre på? Har ikke peiling på akkuratt dette, skal spørre jordmor neste uke når jeg er 38 uker på vei, men hva tenker dere rundt dette? Jeg brukte ikke vanlig såpe, eller underlivssåpe der ned i det hele tatt mens stingene fremdeles var i. Var alt for sår til å drive med skrubbing. Det jeg gjorde var å ha ett litermål med lunkent vann og vanlig grønnsåpe oppi, skylte masse hver gang jeg tisset eller gjorde nr 2. Så lot jeg det lufttørke eller tørket forsiktig med et håndkle. Det lunkne vannet gjorde også slik at det ikke svidde når jeg tisset. Fikk aldri noe betennelse og alt grodde slik som det skulle fordi jeg gjorde det på den måten. Vi skulle virkelig gjort som franskmennene og hatt bidèt, eller hva det nå heter! På sykehusene henger det ofte et dusjhode ved siden av toalettet, slik at man kan spyle med lunkent vann mens man tisser. Helt fantastisk deilig etter fødsel;) Da svir det ikke. Jeg bruker aldri såpe nedentil, bare litt der bak;) Får sopp om jeg bruker noe, så det har jeg slutta med. Vasker godt med varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 17. september 2014 #491 Del Skrevet 17. september 2014 Gud venter så sinnsykt.. Vet det er litt dumt for det kan enda ta litt tid🙈 har kjent ganske mye bedres i dag og kynnere i tak. Det har jeg ikke hatt før.. Men sikkert ikke noe å juble over..😝 Blitt ferdig med fødebaggen da om ikke annet😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivf_fruen Skrevet 17. september 2014 #492 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Gud venter så sinnsykt.. Vet det er litt dumt for det kan enda ta litt tid🙈 har kjent ganske mye bedres i dag og kynnere i tak. Det har jeg ikke hatt før.. Men sikkert ikke noe å juble over..😝 Blitt ferdig med fødebaggen da om ikke annet😃 Jeg ligger også med regelmessige kynnere igjen... Men de tar seg ikke opp! Har snakket med føden og de sa jeg kunne vente til de ble vondere før jeg kom opp. Kynnerne/riene startet med en gang etter sex🙈 kl 21, og har kommet ca hvert 5 min og varer 1 min. Blir såå sliten av de! Tror det er maserier, som betyr uten effekt.. Krysser fingrene for at det tar seg opp hos både deg og meg 😄 Endret 17. september 2014 av Solstråle:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivf_fruen Skrevet 18. september 2014 #493 Del Skrevet 18. september 2014 Da har jeg vært en tur innom føden siden riene verken ikke ga seg eller tok seg opp. Fikk konstatert at det ER rier jeg har og 1 cm åpning. Ble sendt hjem igjen med 2 paracet og noe å sove på. Jordmoren trodde ikke jeg kom til å gå lenge slik. Nå skal jeg prøve å sove og kanskje det tar seg opp ila morgendagen 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StineTh Skrevet 18. september 2014 #494 Del Skrevet 18. september 2014 Hei dere! Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag. Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok. I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt. Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!! Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt. Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel. Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time. Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover! Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ocean™ Skrevet 18. september 2014 #495 Del Skrevet 18. september 2014 Hei dere! Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag. Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok. I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt. Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!! Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt. Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel. Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time. Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover! Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡ Gratulerer så masse Herlig at du nå kan kose deg masse med det lille nurket ditt. Jeg skal straks ha planlagt snitt. Endte i hastesnitt for 3 år siden pga seteleie og nå ligger denne knerten også i seteleie så da blir det planlagt. Håper på en mye roligere og fredligere opplevelse denne gangen. Kjenner jeg gruer meg endel til selve operasjonen, men gleder meg fryktelig til å få møte babyen. Varmklem til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 18. september 2014 #496 Del Skrevet 18. september 2014 Hei dere! Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag. Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok. I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt. Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!! Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt. Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel. Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time. Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover! Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡ Å, så godt at det er overstått for dere! Har de noen forklaring på hvorfor veksten stagnerte? Jeg har inntrykk av at de som har fått litt lite næring på slutten av svangerskapet, gjerne sliter litt med blodsukkeret etter at de kommer ut. Men det kan de vel gjerne slite litt med ved å være født litt tidlig også. Spisinga går seg nok til. Så lenge alt annet er bra med lillegutt, er jo det en bagatell når man tidligere har vært gjennom det dere har :-) Jeg ønsker dere ro, kos, god søvn og ellers alt godt i den nye tilværelsen! Klem fra Tromsøjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 18. september 2014 #497 Del Skrevet 18. september 2014 Hei dere! Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag. Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok. I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt. Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!! Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt. Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel. Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time. Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover! Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡ Gratulerer så masse Stine Godt å høre at alt gikk bra og det står bra til med deg. Kos deg så masse med lille nurket ditt og nyt tiden fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 18. september 2014 Forfatter #498 Del Skrevet 18. september 2014 Hei dere! Tenkte jeg skulle skrive litt om fødselen nå som ting har roet seg litt her Som jeg skrev litt tidligere så var planen at jeg skulle på infomøte om keisersnitt og ultralyd pluss ctg kontroll på fredag. Jeg og mannen møtte opp til ultralyd først på dagen og det ble konstatert at lillegutt hadde vokst veldig lite på de siste to ukene. Han hadde et dropp i vekstkurven sin tidligere også. Morkakefunksjonen virket imidlertid fin. Ctg kontroll var også helt ok. I og med at vi mistet storebroren hans i fjor pga morkakesvikt så ble dette med vekstavvik tatt ganske alvorlig. Jeg synes det var så utrolig skummelt å måtte gå videre i svangerskapet med frykten om at det samme kunne skje igjen. Legene tok meg heldigvis alvorlig og etter at de diskuterte litt fikk vi vite at keisersnittet ville bli tatt samme dag!! Da var det bare å bli innlagt på fødeavdelingen og bli forberedt til operasjonen. Skummelt og fint på samme tid. Hele tiden hadde de ctg på slik at jeg fikk se at hjertet til babyen slo fint. Etter forberedelsene ble jeg trillet ned til operasjonssalen. Mannen fikk være med inn etter at spinalen var satt. Fra start til babyen var ute tror jeg det tok mindre enn 5 minutter! Det gikk innmari fort og babyen vår kom med verdens nydeligste skrik! Han skrek og skrek mens de vasket han, noe som var utrolig betryggende for meg. Han levde jo!!! Jeg fikl ha han på brystet mens de sydde meg sammen igjen og fikk ha han med på recovery. Mens vi lå der målte de blodsukker og fant ut at det var veldig lavt. Han måtte på intensiven med en gang, og de løp av gårde med han. Mannen løp jo etter og jeg lå igjen med bedøvelse i kroppen og livredd for at noe alvorlig var galt. Etter 10 min kommer jordmor og forklarer alt og at det ikke er farlig med lavt blodsukker men han trenger mat med ekstra næring i. Han måtte derfor bli noen netter på intensiven mens vi var på barsel. Nå er han heldigvis oppe hos oss på barsel og vi koser oss med lillegutten vår ♡ Han spiser litt dårlig og får ikke til å amme så han får nat på sprøyte og kopp hver 3 time. Nå får vi heldigvis dra hjem i morgen!! ♡ Oppfølging ift mat blir veldig god på poliklinikken her også fremover! Herrefred, jeg er så lykkelig og lettet! Skal følge med alle dere damer her ut innspurten. Lykke til alle sammen! ♡ Gratulerer så masse! Så flott å få lese fødselshistorien din. Kos dere med vesle prinsen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivf_fruen Skrevet 18. september 2014 #499 Del Skrevet 18. september 2014 Oppdatering fra meg: Jeg har fått sovet ut men ingen fødsel enda. 😔 Fikk en blødning i morges, kanskje tegningsbløding, så ringte Føden igjen. Ny JM fortalte meg at det var helt normalt og så lenge ikke blødningen fortsatte. Jeg forklarte at jeg hadde vært inne i natt og fått konstatert rier og 1 cm og at jeg hadde hatt slike maserier i 2 døgn nå, og jeg begynte å bli sliten! Men hun bare lo og sa jeg kunne gå slik i 2 uker til!! Blæh, møkka jordmor... Nå er det roligere tak i magen, men har mensmurringer og det kommer litt gammelt blod ut... Æsj, får bare vente da eller? Jeg som trodde at ting var i gang i natt... Skikkelig nedtur å få beskjed om å gå slik i 2 uker til.... Håper dere alle får ekte rier med en gang, og ikke slike tulle maserier som jeg får..😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 18. september 2014 #500 Del Skrevet 18. september 2014 Oppdatering fra meg: Jeg har fått sovet ut men ingen fødsel enda. 😔 Fikk en blødning i morges, kanskje tegningsbløding, så ringte Føden igjen. Ny JM fortalte meg at det var helt normalt og så lenge ikke blødningen fortsatte. Jeg forklarte at jeg hadde vært inne i natt og fått konstatert rier og 1 cm og at jeg hadde hatt slike maserier i 2 døgn nå, og jeg begynte å bli sliten! Men hun bare lo og sa jeg kunne gå slik i 2 uker til!! Blæh, møkka jordmor... Nå er det roligere tak i magen, men har mensmurringer og det kommer litt gammelt blod ut... Æsj, får bare vente da eller? Jeg som trodde at ting var i gang i natt... Skikkelig nedtur å få beskjed om å gå slik i 2 uker til.... Håper dere alle får ekte rier med en gang, og ikke slike tulle maserier som jeg får..😊 Kjedelig og slitsomt å gå slik .. Dumt det dabbet av .. Men du har iallfall 1 cm åpning da .. Om ikke annet 🙈Dabbet av på dagtid hos meg også😝blææ skikkelig irriterende.. Skal sette akupunktur i morgen så håper det gjør susen👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå