Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Del Skrevet 15. juli 2014 Har en gutt som nettopp er fylt 3, og hadde tenkt at det ville passe fint å slutte med bleier denne sommeren. Han har i over et år prøvd å gå på potte hver kveld, de siste mnd har han fått det til nesten hver gang, og er veldig stolt da. Jeg har prøvd å la ham gå uten bleie og bukse og sette frem potta på dagtid, men det er han ikke interessert i. Enten jeg bare lar være å kle på ham etter bleieskift, eller jeg spør om han vil gå uten, så gir han klar beskjed om at han vil ha bleie på. Bør jeg bare vente til han på eget initiativ gir signaler om at han er mer klar, eller er det noe jeg kan/bør gjøre for å oppmuntre han til å bruke potta mer og gå uten bleie? Anonymous poster hash: 62eff...24e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 15. juli 2014 #2 Del Skrevet 15. juli 2014 Min er i samme alder og har tisset på potta de fleste kvelder siden før han var to. Er allikevel overhodet ikke interessert i å gå på potta ellers og gir blanke i bleieslutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Del Skrevet 16. juli 2014 Har en gutt som nettopp er fylt 3, og hadde tenkt at det ville passe fint å slutte med bleier denne sommeren. Han har i over et år prøvd å gå på potte hver kveld, de siste mnd har han fått det til nesten hver gang, og er veldig stolt da. Jeg har prøvd å la ham gå uten bleie og bukse og sette frem potta på dagtid, men det er han ikke interessert i. Enten jeg bare lar være å kle på ham etter bleieskift, eller jeg spør om han vil gå uten, så gir han klar beskjed om at han vil ha bleie på.Bør jeg bare vente til han på eget initiativ gir signaler om at han er mer klar, eller er det noe jeg kan/bør gjøre for å oppmuntre han til å bruke potta mer og gå uten bleie? Anonymous poster hash: 62eff...24e Datteren vår er også 3 år, og var fryktelig uinteressert i å slutte med bleie inntil vi kvittet oss med potten og kjøpte krakk og doring istedenfor. Hun syntes det var mer stas å gå på do som oss voksne, og etter et par uker kuttet hun doringen også. Da vi merket at hun ble interessert i å gå på do innførte vi klistremerker som belønning for hver gang hun gikk på do. Samtidig snakket vi med barnehagen, og de ansatte der ble kjempeviktige støttespillere i å få henne bleiefri. Vi kjøpte inn fine truser som vi la i barnehagen, og de ansatte innførte faste dotider for henne. Vi har også snakket mye om at barna på storbarnsavdelingen (som hun skal over i til høsten) ikke bruker bleie. Hun ser veldig opp til større barn, så det har også hjulpet. Vi har aldri pushet henne til noe som helst når det gjelder bleieslutt. Vi har bare fulgt henne. Det som gjenstår nå er å slutte med bleie på natten, noe vi ser hun ikke er helt klar for ennå. Så det venter vi med Anonymous poster hash: bf9a6...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 5. august 2014 #4 Del Skrevet 5. august 2014 Samme her, så snart vi droppet potten og lot henne gå på do gikk bleieslutten ganske greit. De første gangene på do syns hun det var litt skummelt, så da tok jeg bort den lille doringen og satte meg bak henne på doen Nå sitter hun helst uten doringen, og hun MÅ ha en bok å lese i mrns hun sitter på do Hun sluttet å bæsje i bleien da hun var litt over året, og i sommer har vi bare tatt av henne bleien så ofte som mulig sånn at hun skulle lære seg å kjenne når hun måtte tisse. Det har selvsagt blitt MANGE uhell, men nå er hun så og si blitt helt tørr (hun ble 2 år i mai). Bruker fremdeles bleie på natten, men den er jo tørr når hun står opp så det er vel strengt tatt ikke nødvendig. Jeg spør henne hver morgen om hun vil ha bleie eller truse på, og når hun sier "truse" minner jeg henne på at da må hun tisse på doen. Vil hun ha bleie får hun selvsagt det, men hun har vel hatt på bleie to ganger den siste mnd... I ca tre minutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå