Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Hvor mye skal til før du drar på legevakten selv? Jeg har vært på legevakten 6 ganger - albue ut av ledd - datt ned på jobb og måtte sy - betennelse i fot, sendt dit av fastlegen som mistenkte brudd - brukket håndledd - besvimelse og uklart syn etter håndball i ansiktet - ryggskade Anonymous poster hash: 6a50d...bd3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 En gang i året i snitt, tenker jeg. Brudd, akutte infeksjoner, sårskade som bør sys, regnbuehinnebetennelser... Anonymous poster hash: 369de...530
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Jeg måtte sy 4 sting pga et fall også smalt jeg igjen en bildør på fingrene. Ellers har jeg ikke vært der på vegne av meg selv. Anonymous poster hash: f7a05...bc9
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har vært på legevakten en gang med uvi ( viste seg å være nyrebekkenbet) Sønnen min har vært to ganger på privatdaglegevakt siden den lå nærmere enn fastlegen. Han hadde stygt fall og hjernerystelse. Da var jeg villig til å betale selv om fastlegen ville vært gratis. Anonymous poster hash: 5fa52...da4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Har vært der tre ganger i mitt 32-årige liv. Falt av sykkelen som barn og måtte sy. To ganger pga voldsomme magesmerter som viste seg å være eggløsningssmerter. Anonymous poster hash: 30547...d6c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 - Mistanke om brudd etter håndballkamp - Hjernerystelse - Brystkramper og pusteproblemer - Nyrebekkenbetennelse Anonymous poster hash: 92050...9b8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Aldri. Er snart 40 år og har aldri vært på legevakta. Har hatt akutt/hastetime hos fastlegen to-tre ganger (som jeg kan komme på.) Jeg er sjelden syk og har aldri skadet meg. Har også nokså høy terskel for å gå til lege. Anonymous poster hash: 519bb...909
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Har hatt noen kutt i finger som jeg har vært usikker på om burde sys, og brukket armen et par ganger, hjernerystelse osv. Så det har jo blitt noen ganger siden jeg var liten, men renner ikke ned dørene der akkurat. Anonymous poster hash: 9e5d6...6c6
PrinsesseHengepupp Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Har tidligere hatt klippekort der, men nå det siste året har jeg "bare" vært der i forbindelse med en øyeskade og ettpar tilfeller av tarmslyng/brokk.
Chl85 Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Fra jeg var 14 til 28 har jeg vært hos legevakten 4 ganger.. 1: Gikk med de "flotte" buffalo platåskoa som var populære da og tryna så det sang.. Fikk ødelagt kneet med et stygt kutt som måtte sys.( brukte ikke platåsko etter det) 2: Lente meg på gloheit kokeplate med håndflaten... Fikk annengrads i hele hånden og måtte ha noe gele på og bandasjer i 14 dager(fortsatt flau over det, he he... Gubben også, var vel 21 eller noe) 3: Når jeg var Gravid med førstemann og trodde jeg hadde fått en infeksjon. 4: Fikk kraftig streptokokker og hadde så vondt i halsen at jeg ikke fikk i meg vann en gang.. Har nok vært en del som barn da, men det vet ikke jeg så mye om. Så har ikke vært der så mye nei Rett og slett heldig... "bank i bordet"
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 To ganger de siste 10 årene. Ene gangen var allergisk reaksjon med hevelse i halsen og pusteproblem. Andre gangen var i år med sterke brystsmerter, viste seg å være kombinasjon av magekatarr og lite oksygen i blodet. Unga har vært der 1 gang hver på 7 og 5 år. Ene gangen var når minste var baby, datt under vann i ett steinbasseng og kuttet opp foten sin, andre gangen var med lungebetennelse når eldste var 1,5 år. Anonymous poster hash: ccfec...a5d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #12 Skrevet 15. juli 2014 Tror vel kanskje jeg har vært på legevakten to - tre ganger i løpet av mitt liv. Går heller ikke ofte til lege. Er sjeldent syk, og enda sjeldnere så syk at jeg trenger noen form for behandling. Anonymous poster hash: 11ea3...40b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #13 Skrevet 15. juli 2014 Lite når jeg er gravid, og sjeldent til vanlig. Kun vært til legevakt 2 ganger. En gang for jeg tråkket på ett glassbrått på en strand, og fikk et dypt kutt. En annen gang for jeg ramlet på isen og slo armen. Jeg gikk 3dager med skikkelig vondt før jeg dro da.. Har vrt et par ganger under graviditeten pga magevondt. Visste seg å være uvi begge gangene. Samboer spiller fotball og har klippekort på legevakten\røngten. Anonymous poster hash: d1c1f...0a7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #14 Skrevet 15. juli 2014 Har vært på legevakten to ganger i mitt liv (44 år). Ene gangen hadde jeg akutt betennelse på hornhinnen som gjorde at synet på det øyet forsvant. Andre gangen ekstrem (!!!) hodepine. Stor terskel for å dra til legevakten selv. Har ringt dem to ganger på natten, ene ganger var jeg uten å vite det i ferd med å få vannkopper, andre gangen hadde jeg nyrebekkenbetennelse. Har skadet meg noen ganger, men da har jeg blitt tatt rett inn på sykehuset. Anonymous poster hash: b149e...e6f
me_87 Skrevet 15. juli 2014 #15 Skrevet 15. juli 2014 2 ganger på 3 år. Når han var ca 1 år fikk han andregrads forbrenning etter å ha tatt på en ovn. Gutten vår har store mandler så når han blir forkjølet så er det så ille at han kasteropp all mat. Da har vi fått medisin så han blir bedre. Så den ene gangen måtte vi ned på legevakten å få resept på medisin ettersom dette var en helg.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #16 Skrevet 15. juli 2014 Alt for sjeldent sier min mann, selv om jeg har vært der noen ganger siden jeg fikk barn. Halsbetennelse på nyttårsaften blandt annet, da var mannen streng og sa jeg måtte dra jeg kunne pines litt til.. Og i helger har brennkopper og stafelikokker hatt en tendens til å komme desverre. Og det er det endel av i huset her, eller det er meg de synes hos. Har to barn med atopisk eksem og hun ene har hatt slikt innimellom uten at vi ser det og siden jeg er smøreren er det jeg det blusser opp hos. Så da er det enten legen eller legevakta med engang vi har en uggen følelse. Den siste gangen jeg var på legevakta fikk jeg ikke komme inn engang, resepten lå ferdig i luka når jeg kom. Var fastlegen min som var på legevakta, og med mye mennesker på legevakta den dagen så luka han meg ut. Er så glad vi har fått kontroll over eksemen, og alt grumset det førte med seg. Så faktisk lenge siden jeg har vært der nå. Anonymous poster hash: 23748...94a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #17 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har vært der to ganger. Den ene gangen hadde jeg fått nyrebekkenbetennelse med feber i 40,2. På legevakten ble jeg lagt inn på sykehuset og lå der noen dager for antibiotika intravenøst. Den andre gangen var når jeg fikk allergisk reaksjon etter et vepsestikk (takk og pris for min del så ble jeg stukket på tur rett utenfor sykehuset/legevakta da jeg ikke visste at jeg var allergisk og derfor ikke gikk rundt med en epipenn). Når jeg kom inn på legevakten klarte jeg nesten ikke puste da jeg hovnet opp umiddelbart, men "høflig" som jeg er så ville jeg ikke sprenge meg frem i køen. Takk og pris så forsto alle i køen at det var hakket mer akutt med meg enn med dem så de fikk varslet og jeg kom inn med engang og fikk stikkpille som lettet litt på hevelsen i halsen. Denne gangen endte det også med innleggelse og prøver for å stadfeste at det var allergi og at det gikk bra med meg etter reaksjonen. Anonymous poster hash: 71e69...b42
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 Har aldri vært så akutt syk at jeg har trengt dra dit for sykdom, men har vært der 4 ganger med brudd. Anonymous poster hash: 99dc1...868
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #19 Skrevet 15. juli 2014 1) 4 overtråkk 2)1kneskade 3)En opphovna ankel som sykepleieren på legevakt var redd var blodpropp. Viste seg heldigvis å være virus i kroppen 4)Hadde gått med smerter i 12-14 timer (hadde også hatt samme smerter flere gang på ett år), men dette var 1.gang på legevakt med dette.med beskjed om at jeg hadde gallestein. .. Anonymous poster hash: 046f2...32f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #20 Skrevet 15. juli 2014 3 ganger siden jeg var barn. - blødning i svskapet, var på ferie langt fra fastlege. - kraftig migreneanfall uten medisin hjemme - brystbetennelse, helg Skal ha det ganske kjipt før jeg drar på legevakt:p Anonymous poster hash: 33743...2fd
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #21 Skrevet 15. juli 2014 To ggr. med femaaringen, og en gang med treaaringen hittil. Jeg kjenner ingen som drar dit uten grunn. Anonymous poster hash: 72bf4...af2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #22 Skrevet 15. juli 2014 Jeg har vært to ganger med gutten vår på 4 år. Ringte først begge gangene for å høre om det var nødvendig at vi kom. 1. gangen var han baby og hadde uforklarlige hudblødninger, 2. gangen var han ca ett år og fikk 2. grads forbrenning inni ene hånda da han la den på en varm ovn. Jeg var sikkert på legevakta flere ganger som barn, men husker bare en gang. I voksen alder kan jeg bare huske å ha vært der en gang med meg selv. Da hadde jeg falt ned fra en stige, ca tre meter, og hadde vondt i en fot. Lurte på om det var brudd, men det var ikke det. Anonymous poster hash: fa2fb...d02
Fruhalv2 Skrevet 15. juli 2014 #23 Skrevet 15. juli 2014 Når det virkelig er krise ! Og i mine øyne skal det mye til før det er krise .
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #24 Skrevet 15. juli 2014 Mange år mellom hver gang jeg er på legevakten. Siste gangen ble jeg akutt værre av det jeg trodde var influensa, jeg fikk ikke puste. Ble lagt inn med lungebetennelse, dehydrert og med altfor lavt oksvgeninnhold i blodet. Måtte ha intravenøs antibotika og oksygentilførsel... Det er nesten 6 år siden nå. Anonymous poster hash: 51c3d...df6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #25 Skrevet 15. juli 2014 En gang med brist i ribbeinet, en gang etter selvmordsforsøk og en gang for å sjekke om jeg hadde kyssesyken Anonymous poster hash: c8f86...3ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå