Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tok en eggløsningstest i dagtidlig og den ga positivt utslag, tok en i går også og den var negativ. Det jeg lurer på er hvor lang tid jeg har på meg til å ha samleie? Vi har nemlig besøk av mamma og broren min og de reiser hjem på torsdag.. Noen som kan hjelpe meg? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155207-eggl%C3%B8sningstest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere bør hoppe i køya fortløpende! Det er fremdeles sjangs på torsdag, men det hadde ikke jeg stolt på. Det beste er jo at sædcellene allerede er i egglederene når egget slipper. 

Det er vertfall min oppskrift denne mnd ;)

Lykke til med å lure dere unna ;)

Ut i fra det jeg har lest så bør man ha sex samme dag som positiv el test og dagen etter. Det er også positivt dersom dere hadde sex en dag eller to før den positive el testen. Sædcellene kan leve i flere dager mens egget dør etter ca et døgn dersom det ikke er befruktet.

Annonse

Hm, litt usikker. Kort fortalt, Jeg hadde positiv el test fredag 4 juli tidlig ettermiddag, på kvelden var den negativ og jeg tenkte som så at egget skal slippe innen visse timer, men om det gjorde det, er det  utrolig rart at jeg får positiv test 8 dager etterpå..Skjønner?

Jeg testet ikke etter el dagene før 4 juli (dagen jeg fikk tilgang på dem) så antagelig hadde nok testen vært positiv både kveld 2 juli og og 3 juli.

Ifølge meg selv og alt jeg har lest er det svært lite trolig at jeg ble gravid en uke før positiv test.. er jo mulig, men jeg tror ikke det!

Jeg mener befruktningen skjedde kvelden 2 juli, kansje 3.

Korrekt meg dere andre om jeg tar feil. Jeg tror egget ble sluppet mens el testen var positiv og ikke etterpå.

Eller kansje andre har opplevd å få positiv gravtest 6-7 dpo?

Så teoretisk sett, kan det klaffe om vi har oss på torsdag?

Teoretisk ja. Men man anbefaler å ha sex før egget slippes. Det er bedre at sædcellene ligger å venter på egget enn omvendt. Prøv å ikke stress for mye, men se om dere klarer snike inn litt stillesex ;) Og det er ikke krise om de skulle høre dere synes jeg da.

Ville ikke ventet til positiv test eller senere. Mine tester blir ikke positive før på selve el-dagen (ofte iallfall, merker det godt). Egget er kun befruktningsdyktig i maks 12 timer, etter det har det veldig dårlig kvalitet. I tillegg bruker sædcellene lang tid opp i egglederen, pluss at de må gjennom en forandring som tar noen timer før de er i stand til å trenge inn i egget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...