Gå til innhold

Mannen min har ikke lyst på meg

Anbefalte innlegg

Det startet vel rundt uke 20 da magen begynte å komme. Etter det har han nesten ikke rørt meg. Vi har hatt sex noen ganger, men det er som oftest når jeg har tatt det opp. Nå er det vel snart 2 mnd siden sist. Det frister ikke akkurat å ta initiativet lengre heller, for interessen er helt fraværende. Føler meg helt forjævlig og trist. Savner å være intim, at han tar på meg og kysser meg litt lengre enn i et sekund. Virker som at han er redd for at jeg skal bli ivrig og unngår alt som kan lede til sex.

Når han har tatt det opp sier han at det er fordi han ikke vil plage meg som er i dårlig form, men jeg har hele tiden forsikret ham om at jeg alltid har lyst på ham fordi. Så den holder ikke. Føler at han synes jeg er ekkel og usexy og det er vanskelig å takle. Føler at jeg har mistet kjæresten min og bor med en venn slik det er nå. Selv om svangerskapet har vært veldig hardt for kroppen min synes jeg dette er det verste med alt. Var ikke forberedt på at han skulle reagere slik på at jeg endrer fasong. En ting er at noen blir redd for å skade babyen og alt det der, men her er det null interesse for noe som helst, Har ikke rørt puppene mine som forsåvidt er store og digge nå.

Noen andre som har det sånn?

Anonymous poster hash: 49d40...6bd

Fortsetter under...

Du skriver "Føler at han synes jeg er ekkel og usexy og det er vanskelig å takle. Selv om svangerskapet har vært veldig hardt for kroppen min synes jeg dette er det verste med alt." og det er som om jeg hadde skrevet det selv! :)

Du skal ikke tenke at du er ekkel og usexy, det skal du bare ikke! Jeg tenke også sånn da han begynte å miste lysten, følte meg ekkel, var sjalu og var redd for at han så mer på andre jenter og sånt, men det er bare helt usant. 

Jeg følte også at det ødela helt for svangerskapet mitt. Alt ellers var flott, jeg har vært i fin form osv., men det å gå rundt å føle seg stygg var ikke kjekt. Så jeg tok det opp med samboeren ganske tidlig og bare spurte ham om hvorfor han ikke ville lenger. Vi har prøvd noen ganger etter det, men det ender jo med at han ser på eller kommer bort til magen og mister lysten. Jeg har egentlig lært å le av det, og nå har begge to det greit på den fronten. 

Det han selv sier er at det føles helt rart, og at det er "helt stille der nede for tiden" :P Han er veldig glad i magen min, koser masse med den og sier hver dag at jeg er så fin med den, og jeg tror at det med sexlysten hos gutta kommer litt an på personligheten deres.

Det hjalp heller ikke på sexen etter at lille begynte å vise seg gjennom magen, for å si det sånn... Men dere må bare snakke sammen og finne ut av det. Så får begge to et mye bedre svangerskap. Legg sexen vekk hvis nødvendig og ha det hyggelig sammen på andre måter :)

Og til slutt, jeg også har ENDELIG fått store pupper, og han påpeker det når vi går i basseng og sånt, men det er null interesse for dem! :P

Endret av Pastel Peach

Jeg jobber som parterapeut, og må bare få skutt inn med en gang at - dette er veldig vanlig! Og for de fleste menn handler det lite om at kvinnen endrer form, får mage eller legger på seg. Det handler MYE om at det er en baby inni magen og at det kan føles "feil" å kjøre på mens den lille er inni der - om dere skjønner. 

Uansett, det viktigste i denne sammenheng er kommunikasjon. Man skal ikke gå rundt og føle seg ekkel og usexy som gravid, for gravide kvinner er noe av det vakreste som finnes. Snakk med din kjære om dette, fortell ham hvordan du har det og si også at det er helt ufarlig å ha sex tross gravidmagen.

At gutta ikke nødvendigvis bryr seg om større pupper skal dere sånn sett bare være glade for, for normalen er jo litt annerledes. Kjipt om han skulle blitt skuffet når tingene går tibake til normalen, ikke sant? ;)

Håper dette ordner seg - men som sagt: Kommunikasjon er alfa og omega. Hvis dette tærer så mye som du beskriver, må du fortelle ham nettopp det. Man skal ikke miste kjæresteriet selvom man venter et barn sammen. Det er viktig med sex, men kanskje dere heller kan ha litt massasje og annen type nærhet? Jeg tipper veldig at dette har mest å gjøre med at det er en baby i magen din og at han sliter med å forholde seg til det under sex....men spør ham. Kroppen din er det iallefall ingenting i veien med, du er garantert helt nydelig :)

Lykke til med praten!! 

Anonymous poster hash: 9677b...d04

Hvis det er noen trøst - også svært sjeldent sex her i gården. Jeg har mer lyst enn mannen min, men man må jo bare respektere hverandre begge veier. Kanskje litt ekstra kyss og kos kan hjelpe på nærhetsfølelsen og kjærestefølelsen? Vi prøver i hvert fall å gå på skikkelig date av og til. Lykke til!

Anonymous poster hash: efe6d...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...