Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Vurderer barn nr 4. Minstemann er litt over 2 år, og de to eldste er ganske mye eldre og eldste nærmer seg slutt på barneskolen. Har veldig lyst på et søsken som er nærmere minstemann i alder.. Noen som vil fortelle om deres erfaringer? Vi har både plass og økonomi til det, har ikke overflod men nok til at vi har det bra alle sammen. :-) Anonymous poster hash: e9c6b...d93
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Hehe, men kanskje du vil fortelle meg hva som fikk dere til å gå for nr 4? :-D Hvilken aldersforskjell er det mellom dine? Anonymous poster hash: e9c6b...d93
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Våre barn er 13, 10, 7 og 5 år. Jeg synes ikke overgangen fra tre til fire var stor, vi hadde jo allerede en "flokk" og minstemann falt bare inn i rekken De to yngste har veldig stor glede av hverandre og vi har aldri angret. Tror det hadde vært mer slitsomt om de to yngste ikke hadde hatt hverandre å leke med egentlig, de underholder hverandre veldig og leker godt sammen. Største utfordringen er egentlig ferie, å reise med fire barn er dyrt. F.eks er de fleste familierom på hotell beregnet til to voksne og to barn, også kan de sette inn en ekstraseng. Men når man plutselig er fire barn blir det vanskelig, særlig i utlandet, pga brannforskrifter og slike ting er de strenge på hvor mange man kan være på rommet... Vi løser det ved å feriere i hytter eller leiligheter, det er ikke noe problem i det hele tatt synes vi. Det vi merker det best på at vi har fire barn er matbudsjettet, klesvasken og logistikken. Det er travle ettermiddager med lekser, vennebesøk, fritidsaktiviteter, foreldremøter, avslutninger, dugnader osv osv Vi trives i vårt organiserte kaos, og det er ikke lenge siden 10-åringen lurte på om vi ikke kunne få en baby til, så det er nok ikke avskrekkende for dem heller å ha mange søsken Anonymous poster hash: de584...78a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Forskjellen fra tre til fire var mye mindre enn fra to til tre! Hos oss har det blitt litt sånn gutt/jente greie. Stor jente hjelper liten jente og stor gutt hjelper liten gutt👍 Mindre krangling nå enn da de var tre. Nå er våres ganske tette da 7, 5, 2 og snart 1 år. Største forskjellen er at det ikke lenger er plass i en "vanlig bil". Føler noen ganger at vi invaderer folk dda vi kommer på besøk😳 Men alt i alt går det veldig fint👍 Anonymous poster hash: bd181...7a5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Takk for svar, innbiller meg at overgangen her ikke blir så stor siden vi allerede har en hel flokk!? Jobber dere begge fulltid? Kunne godt tenke meg å trappe ned til en 60-80 % stilling på sikt. Føler du at du strekker til over alle barna og fortsatt ha tid til en god samtale med mannen din på kveldene, uten å kapitulere på sofaen..? :-S Anonymous poster hash: e9c6b...d93
Fruhalv2 Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Høres vel " suppete" ut, men kjærligheten gjorde vel at nr fire er sterkt velkommen . Litt trangt mrd plass foreløpig ,men det har vi en plan på. Samboer jobber borte i uka, jeg har 100 % leder stilling . Skal ta litt utdanning i permisjonstiden . For min del , er det ikke ungene jeg blir sliten av. Da er det heller hvis det har vært noe ekstra ifb jobb osv. Jeg er en av de som har vært " heldig ", og fått tre barn som er utrolig " lette ", på alle måter .
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Jeg jobber 80% utenfor hjemmet. I tillegg er vi avlastningshjem, men det gjør vi jo hjemme sammen. Mannen jobber 100%. Nå har vi hatt mange gode samtaler før nr fire kom😊 Vi er begge inneforstått med at livet i stor grad dreier seg om barna i noen år fremover nå og at vi må si ifra til hverandre med en gang det er noe som skurrer eller plager en av oss. Med fire barn trenger vi et velfungerende ekteskap og godt teamarbeid😉 Vi er også flinke til å takke ja til barnevakt da vi får tilbud om det. Det er viktig å også noen ganger bare være kjærester! Da fungerer alt mye bedre da vi har det godt sammen. Takk for svar, innbiller meg at overgangen her ikke blir så stor siden vi allerede har en hel flokk!? Jobber dere begge fulltid? Kunne godt tenke meg å trappe ned til en 60-80 % stilling på sikt. Føler du at du strekker til over alle barna og fortsatt ha tid til en god samtale med mannen din på kveldene, uten å kapitulere på sofaen..? :-S Anonymous poster hash: e9c6b...d93 Anonymous poster hash: bd181...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå