Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Har vært skikkelig forkjølet den siste tiden og hatt vondt i kjeve/tinning og har tenkt at det er bihulene som gjør vondt. Men nå er forkjølelsen bedre og i går kveld/natt hadde jeg skikkelig verk i venstre side. Men like vondt både oppe og nede så jeg klarer ikke si nøyaktig hvilke tann som er vond. Tok to ibux og sovnet fra verken i går og da jeg våknet i dag var det helt borte. Fikk tannlegetime i morgen for å sjekke, men har hatt null smerter frem til nå. Nå er det skikkelig ille igjen og jeg er bekymret for natten. Men det er kjeven som verker. Er litt øm i twnnkjøttet både oppe og nede, men ikke vondt på samme måte som i kjeven. Virker som det sitter i benet? Noen som aner hva det kan være? Håpet er jo at det ikke er hull, men hva ellers kan det være? Anonymous poster hash: 8086e...050
Mikkemafian Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Det høres ut som hull. Når det er i nærheten av nerven får man vondt både oppe og nede på samme side. Hilsen tannlegen min..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Har du mye å tenke på for tiden? Jeg får det slik i perioder hvor jeg er mye bekymra. Når jeg tenker biter jeg ubevisst tenna sammen bake.. Og på slutten av dagen får jeg noe som kjennes ut som tannverk.. Bare et forslag
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Takk for svar. Jeg har faktisk ganske store bekymringer for tiden - kanskje det kan være noe i det. Spesielt siden det er borte når jeg har sovet og blir verre utover dagen... Hmmm, noe å tenke på hvis tannlegen ikke finner noe. Men er stygt redd for at det er et ganske kraftig hull da... Hi Anonymous poster hash: 8086e...050
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Uff, får vondt bare av å lese innlegget ditt. I fjor på denne tiden fikk jeg sinnsyke tannsmerter. Jeg var på ferie, og har seriøs tannlegeskrekk så jeg fikk meg ikke til å oppsøke tannlege der vi var. Jeg var helt fin på dagtid, men hver kveld var et helvete. Kom meg hjem og til tannlegen, hadde et lite hull vi fiksa. Smertene bare økte og økte, og jeg oppsøkte tannlegen 3 ganger til (han må tro jeg var gal). Til slutt viste det seg at jeg hadde skikkelig betennelse i kjeveleddet og nakke. Dette kom av at jeg biter tennene hardt sammen om natten og ellers når jeg blir stressa. Faktisk skal tennene være nærat hverandre ca 17 minutter i løpet av et døgn! Mine var det hele tiden. Nå gjør jeg øvelser hver dag, og bruker bittskinne på natten og ved stress. Helt fri for plager! Lykke til! Anonymous poster hash: bac55...b49
CaptainHindsight Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Mange ting kan gi smerter i tenner. Stress, ørebetennelser, allergi, bihuler, etc. Jeg er en stress-kjeve-strammer og får typisk kun vondt sent på dagen. Da får jeg gjerne vondt i hodet også. Hadde det vært hull hadde det vel gjort vondt hele dagen, og ikke bare på kvelden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå