Gå til innhold

Blir barn syke av aircondition?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 1,5 har høy feber. Vi har vært på farten med aircondition i bil og på hotellet. Kan det være derfor, eller er det bare tilfeldig? Kan han få ørebetennelse av aircondition, eller må i så fall blåsen komme rett på øret?

Anonymous poster hash: 8c238...50e

Skrevet

Min har aldri blitt syk av det, men det er viktigt at ac ikke brukes for mye slik at forskjellen mellom ute og inne ikke blir for stor.

Skrevet

Til og med jeg blir syk av aircondition, det er flere som reagerer med å bli snørrete osv. Så går ut fra at ørene også kan bli påvirka.

Anonymous poster hash: 0e110...e74
Skrevet

Har bestandig på 21 grader vi. Både i bil og i syden.

Anonymous poster hash: 6b1b2...d9e

Skrevet

Vet egentlig ikke, men mistenker at det er noe i det. De gangene jeg har kjørt langt sommerstid, da kanskje over flere dager har jeg opplevd dette, både på meg selv og ungene. Er derfor forsiktig, men fikk likevel to dager med feber på meg selv etter å ha kjørt til sør Europa nylig.

Skrevet

Det er ikke AC'n i seg selv som gjør folk syke, men temperaturforskjellen ute og inne. Er det 35grader ute og du har 18grader inne, blir det veldig stor forskjell,og da kan man bli syk.

Skrevet

Hvis man blir syk (får feber) av AC er det ikke AC i seg selv, men fordi virus trives bedre på slimhinner som er kalde og får dermed bedre "tak" og lager sykdom. Av samme grunn er det mest forkjølelse på høst og vinter. Det er lett å få hoste og vond hals av ac pga den luften er mye tørrere og det irriterer luftveien.

Anonymous poster hash: 90ccb...784
Skrevet

Man blir syk av virus og bakterier, ikke noe annet. Store temperatursvigninger kan gjøre man noe mer sårbar.

Skrevet

Har lest at det blir mye støv i luften av AC og at slimhinnene derfor blir tørre og man blir syke.

Skrevet

Så syke som vi voksne blir! Jeg har blitt veldig forkjølet med feber pga. det mange ganger, så ikke utenkelig at det er det.

Anonymous poster hash: 2754e...547

Skrevet

Vi har akkurat bodd en uke på hotell med ac som stod på hele tiden. datteren min på 7 år har halsbetennelse og feber nå..

Anonymous poster hash: 3b7fb...fb2
Skrevet

Da minste var baby, var vi to turer til Danmark med båten til København, har familie der. Første gang fikk han ørebetennelse, så lungebetennelse neste gang. Men har aldri vært syk siden. Og vi har tatt båt, vært på hotell med AC flere ganger etter det.

Anonymous poster hash: 3e65d...cc8
Skrevet

Forskjellen i temperatur må ikke være altfor stor, maks 5 grader. I tillegg så samler det seg bakterier på filteret på AC om den står off lenge. Når du slår den på så sprer seg bakterier fra filteret til lufta og den som inhalerer den, blir syk. I tillegg kan personen være livstruende syk.

En av mine familiemedlemmer ligger nå på sykehuset i intensiven fordi hun fikk legionella fra AC. Hun reiste til syden.

Anonymous poster hash: 824a6...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...