Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg begynte å jobbe på et sykehus i januar i fjor. Den første avdelingen jeg jobbet på startet jeg med ti års ansiennitet. Har bare hatt vikariater på sykehuset, så har siden da vært i to ulike vikariater på to andre avdelinger. Har nettopp oppdaget at lønningene både fra vikariat på avdeling nr to (i fjor sommer fram til jul) og vikariat på avdeling nr tre fra jul og fram til dags dato, har jeg kun stått med ett års ansiennitet - jeg har jo da fått for lite i lønn hele det siste året. Er det slik at jeg kan få tilbakebetalt dette, eller er dette tapte penger siden jeg ikke har oppdaget dette før nå? Anonymous poster hash: 9e3b9...aba
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Det er penger du skal ha så lenge du har levert papirer på hvor lenge du har jobbet. Anonymous poster hash: 37570...3b8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Jeg fikk etterbetalt litt, men ikke alt. Anonymous poster hash: 85ded...491
NormaJean Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Hvordan har du ikke oppdaget at du har gått ned/fått for lite i lønn? 10 års ansiennitet er jo veldig mye!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Det har vært så mye forandringer og mange ting som har skjedd dette året, og jeg innrømmer at jeg har tenkt tanken at jeg har fått mindre lønn, men det var også noen andre tillegg som jeg mista når jeg begynte i vikariat nr to og tre. Jeg regna bare med at det hadde gått rett for seg når alt er registrert inne på datasystemet de har der med lønninger. Også står ikke ansienniteten på lønnsslippene, det var ganske vanskelig å finne ut. Har gitt beskjed til sjefen, så håper han ordner opp, og kanskje jeg til og med kan få noe etterbetalt. HI Anonymous poster hash: 9e3b9...aba
NormaJean Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Så lenge du har levert inn riktige attester og det er jobben som har tabbet seg ut så bør det etterbetales. Men sjekk kontrakten din. I noen kontrakter står det at det er gjensidig kontrollplikt av lønningslipp med tilbakevirkende kraft av feks 3 mnd. Så du må rett og slett sjekke arbeidskontrakten din. På min arbeidsplass har jeg kontrollplikt av lønningslippen
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Ok, da skal jeg sjekke kontrakten så fort jeg kommer hjem fra tur i morgen HI Anonymous poster hash: 9e3b9...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå