Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har normal intelligens på 106, men mannen min har IQ på 137. Hvor høy IQ har sønnen min tror dere? Arver de et slags gjennomsnitt av foreldrene. Noen som vet? Anonymous poster hash: f3e8c...258
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 De fleste barn arver sin mors intelligens eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: d6d61...6fa
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Normal på 106? Er ikke det litt lavt da? Anonymous poster hash: 95590...f3f
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Normal på 106? Er ikke det litt lavt da? Anonymous poster hash: 95590...f3f Vet du hva IQ er? Anonymous poster hash: 1a5d6...021
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Normal på 106? Er ikke det litt lavt da? Anonymous poster hash: 95590...f3f Gjennomsnittet er 100, med et standardavvik på 15. Så mellom 85 og 115 er helt normalt.. Til hi; Barnet deres får ikke en IQ basert på gjennomsnittet deres Anonymous poster hash: b7610...6c3
Virginia. Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Normal på 106? Er ikke det litt lavt da? Anonymous poster hash: 95590...f3f Nei. Snittet er 100. Noe som tilsier at 50 % av befolkningen skårer under dette. IQ er relativt arvelig, og sønnen din får nok høyere IQ enn snittet HI, men han kan for alt du vet også ende opp med å skåre høyere enn sin far. Førstefødte skårer gjerne litt bedre enn barn senere i søskenflokken.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Takk for et saklig svar Ibsenfrue:) Anonymous poster hash: f3e8c...258
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 De fleste barn arver sin mors intelligens eller mangel på sådan. Anonymous poster hash: d6d61...6fa ?? Anonymous poster hash: 74dc0...c6a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Bush Jr hadde vel IQ på 78? Britney Spears har IQ opp mot 140. Just saying. ;-) Anonymous poster hash: fe920...cdd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Så utrolig merkelig at gjennomsnittet er på 100! Jeg er helt overrasket, kjenner jeg. Jeg har IQ på 136, og jeg er ikke videre smart. Gjorde det dårlig på skolen, og selv om jeg glimter til innimellom, er jeg normalt sett like dum og like smart som de fleste andre. Jeg vil jo tro at barnet deres kan få både høy og normal IQ, at det er arvelig til en viss grad. Men hvem vet, kanskje han får høyere IQ enn sin far, eller kanskje han får lavere IQ enn deg. Anonymous poster hash: 766d2...718
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Så utrolig merkelig at gjennomsnittet er på 100! Jeg er helt overrasket, kjenner jeg. Jeg har IQ på 136, og jeg er ikke videre smart. Gjorde det dårlig på skolen, og selv om jeg glimter til innimellom, er jeg normalt sett like dum og like smart som de fleste andre. Jeg vil jo tro at barnet deres kan få både høy og normal IQ, at det er arvelig til en viss grad. Men hvem vet, kanskje han får høyere IQ enn sin far, eller kanskje han får lavere IQ enn deg. Anonymous poster hash: 766d2...718 Husk at IQ ikke måler kunnskap, eller andre egenskaper. Det er stort sett kun en målestokk for logisk tankegang. IQ er ikke så himla viktig, sånn sett. Den personen jeg har møtt med høyest IQ, måtte jeg bare luke ut fra nettverket mitt. Det var omtrent kun IQ'en sin han kunne bidra meg. Mangel på sosial intelligens og ikke særlig kunnskapsrik. Min farfar og min far har også rimelig høy IQ, men er ingen verdensmestere. Jeg vil likevel påstå at de er smarte, men så lenge jeg har kjent dem har de vært kunnskapstørste, og kan mye fordi de har lært seg det - ikke fordi de tilfeldigvis har høy IQ. Jeg har arvet IQ'en til farfar og min far, men det fant jeg ut ved en tilfeldighet. Har vært skoleflink, men det har jeg jammen jobbet for også. Føler meg ikke noe smartere enn de fleste andre mennesker, selv om min IQ er langt over snittet. Tullesystem, egentlig Anonymous poster hash: e09b6...366
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Så utrolig merkelig at gjennomsnittet er på 100! Jeg er helt overrasket, kjenner jeg. Jeg har IQ på 136, og jeg er ikke videre smart. Gjorde det dårlig på skolen, og selv om jeg glimter til innimellom, er jeg normalt sett like dum og like smart som de fleste andre. Jeg vil jo tro at barnet deres kan få både høy og normal IQ, at det er arvelig til en viss grad. Men hvem vet, kanskje han får høyere IQ enn sin far, eller kanskje han får lavere IQ enn deg. Anonymous poster hash: 766d2...718 Det er ikke så veldig merkelig. Det er noen få som kan skilte med ganske høy IQ, men vi har da også endel utviklingshemmede som drar snittet ned. At snittet er 100 betyr ikke at halvparten er over og halvparten under.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Et menneskes IQ sier likevel såre lite om hvordan mennesket er som person, så akkurat IQ-score må jeg innrømme at jeg bryr meg fint lite om. Anonymous poster hash: b8f02...e80
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Et menneskes IQ sier likevel såre lite om hvordan mennesket er som person, så akkurat IQ-score må jeg innrømme at jeg bryr meg fint lite om. Anonymous poster hash: b8f02...e80 De fattiges trøst. Anonymous poster hash: 7e0a8...d84
Iiiiik Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 (endret) Det er ikke så veldig merkelig. Det er noen få som kan skilte med ganske høy IQ, men vi har da også endel utviklingshemmede som drar snittet ned. At snittet er 100 betyr ikke at halvparten er over og halvparten under. Jo, for IQ er det slik at 50% er over 100 og den andre halvparten under. IQ-skalaen følger Gauss-kurven og verdiene fordeler seg jevnt utover, som en over her sier, utgjør et standardavvik 15. Til deg med 136 - hvilken type test har du gjennomført? Finner det vanskelig å tro at du verken har gjort det bra på skolen eller har et akseptabelt allmennkunnskapsnivå med en såpass høy IQ. Til hi - intelligens har en viss arvbarhet, men mer i form av et spenn, altså kunne man antatt at deres barns genetiske spenn ligger et sted mellom 85 og 140 (gjetter bare her altså, men tror ikke det er så riv ruskende galt). Barnets intelligensmål vil bestemmes av flere ting - riktig ernæring tidlig i livet, stimulans, oppfølging, erfaringer osv. Endret 13. juli 2014 av Iiiiik
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Et menneskes IQ sier likevel såre lite om hvordan mennesket er som person, så akkurat IQ-score må jeg innrømme at jeg bryr meg fint lite om. Anonymous poster hash: b8f02...e80 De fattiges trøst. Anonymous poster hash: 7e0a8...d84 Hahaha... Det var antageligvis rette ræva som feis, vil jeg tro! Min IQ er det i alle fall ingen ting i veien med, hvis det var det du hintet til, den ligger ganske høyt over snittet, gitt. Men hvis du har tatt en seriøs IQ-test, så bør du etterpå forstå at det er ganske så mye mer i livet enn IQ. Takke meg til høy EQ enn høy IQ, hvis jeg må velge mellom dem. Anonymous poster hash: b8f02...e80
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Så utrolig merkelig at gjennomsnittet er på 100! Jeg er helt overrasket, kjenner jeg. Jeg har IQ på 136, og jeg er ikke videre smart. Gjorde det dårlig på skolen, og selv om jeg glimter til innimellom, er jeg normalt sett like dum og like smart som de fleste andre. Jeg vil jo tro at barnet deres kan få både høy og normal IQ, at det er arvelig til en viss grad. Men hvem vet, kanskje han får høyere IQ enn sin far, eller kanskje han får lavere IQ enn deg. Anonymous poster hash: 766d2...718 Du har en relativt høy iq. Selv har min iq blitt målt til 127, og jeg mener (eller kanskje mente) selv at jeg er midt-på-treet på det meste. Jeg var skoleflink, men var aldri den flinkeste. Men (!), etter hvert som jeg har blitt eldre, utvidet omgangskretsen min med venner fra mann, foreldre i barnehagen, kolleger osv, har jeg skjønt hvor utrolig korttenkte mange er! Jeg er faktisk overrasket over voksnes manglende evne til å tenke praktisk, logisk og reflekterende! Kanskje du rett og slett stort sett omgås med litt mer intelligente folk enn gjennomsnittet Når det er sagt, så vet jeg godt at iq ikke har alt å si! Det kan tidvis virke som om dess høyere intelligensen blir, dess mer mangler det på andre områder Anonymous poster hash: 8286a...7f7
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #18 Skrevet 14. juli 2014 Det er ikke så veldig merkelig. Det er noen få som kan skilte med ganske høy IQ, men vi har da også endel utviklingshemmede som drar snittet ned. At snittet er 100 betyr ikke at halvparten er over og halvparten under. Jo, for IQ er det slik at 50% er over 100 og den andre halvparten under. IQ-skalaen følger Gauss-kurven og verdiene fordeler seg jevnt utover, som en over her sier, utgjør et standardavvik 15. Til deg med 136 - hvilken type test har du gjennomført? Finner det vanskelig å tro at du verken har gjort det bra på skolen eller har et akseptabelt allmennkunnskapsnivå med en såpass høy IQ. Til hi - intelligens har en viss arvbarhet, men mer i form av et spenn, altså kunne man antatt at deres barns genetiske spenn ligger et sted mellom 85 og 140 (gjetter bare her altså, men tror ikke det er så riv ruskende galt). Barnets intelligensmål vil bestemmes av flere ting - riktig ernæring tidlig i livet, stimulans, oppfølging, erfaringer osv. Meg med 136. Jeg tok Mensas egen test på nett. Har også tatt andre tester, fra bl.a Illustrert vitenskap ol., og har fått resultater på 135-142. Men i Mensas test fikk jeg 136. Min mann fikk 142. Når det gjelder å være skoleflink - jeg tenker det kanskje er andre grunner til at jeg klarte meg dårlig, enn at jeg faktisk var dårlig. Ofte trenger jeg en litt annen vinkling på f.eks matte, for å forstå det. På matteeksamen i tiendeklasse fikk jeg toer! Men jeg hadde klart en oppgave som ingen andre klarte (jeg var eneste av en klasse på 31 elever, hvorav halvparten var skolelys, halvparten ikke), hvor logisk tenkning måtte til for å klare oppgaven. Jeg husker enda hvordan det var; jeg leste oppgaven, satte tallene i den rekkefølgen jeg mente var rett, og regnet det lett ut i hodet uten å engang blunke eller tenke meg om. Ingen oppfølgning hjemme mtp skole og lekser, ingen som var engasjerte i hva jeg fikk på prøver, og hjemme hos meg var det veldig godtatt å være dårlig på skolen fordi "det var mora deres også". Dårlig oppfølgning på skolen også, lærerne hadde ikke tid til å hjelpe hver enkelt, da vi var så mange i hver klasse. Så de som ikke lærte noe av "standard" undervisning - de lærte faktisk ikke noe. Anonymous poster hash: 766d2...718
Virginia. Skrevet 14. juli 2014 #19 Skrevet 14. juli 2014 Takk for et saklig svar Ibsenfrue:) Anonymous poster hash: f3e8c...258 Bare hyggelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå