Gå til innhold

Hjelp- hysterisk på kvelden -me???

Anbefalte innlegg

Hei jeg full ammer gutt på 8 uker. Han har laken skrekk og sover knapt hele dagen. Power nap! Om kvelden er han overtrøtt og hysterisk. Jeg sitter ute med puppen fra ettermiddag til natten 4-6 timer og føler meg tom. Har tenkt å prøve å gi litt erstatning på kvelden. Hvor mye bør jeg gi? Og er det noen med lik erfaring? Takker for svar.

Anonymous poster hash: 4273e...463

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154885-hjelp-hysterisk-p%C3%A5-kvelden-me/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde samme problem som deg. Ble utrolig sliten av det. Kjøpte mme for å få lette på trykket og la far gi mat sånn at jeg fikk pause. Mi er nå 9 uker og drikker cirka 120 ml mme i tillegg til pupp nå i varmen. Før det drakk hun 50-80 ml per kveld som tillegg. Vi varmer ikke mer enn 60 ml om gangen og ser om hun virker å ønske mer. Ganske enkelt å se da hun blir hysterisk om hun fremdeles er sulten.

I begynnelsen valgte jeg å alltid amme først før jeg ga tillegg, altså med bare minutters mellomrom. Men nå kjører vi mme separat som eget måltid så lenge jeg får ammet minst 8 ganger per døgn. Dersom klokka f.eks. er 20:00 og jeg allerede har ammet 8 ganger den dagen, så kjører vi kun mme som eget måltid siden jeg alltid ammer som siste måltid. 8 ganger er noe jeg har valgt å sette som minimum for meg selv i håp om at dette sikrer grei mengde melk (at produksjonen er ok). Jeg ammer 8-12 ganger per døgn.

Et tips er å bruke mme som det nest siste måltidet på kvelden og få spart opp melk i puppene til kveldens siste måltid. De blur jo trøttere av mm enn av mme, i alle fall gjør mi det. Er vel hormonene i melka.

Akkurat hvor mye tillegg du bør gi er forresten noe du sikkert bør se an selv. Er jo forskjellig hvor mye disse små trenger. En grei måte å vite hvor mye man kan prøve seg på ved et måltid er å pumpe puppene og se hvor mye man får ut.

Anonymous poster hash: b1d6d...f39

Hei tusen tusen takk. Nesten så tårene spruter her. Jeg er så sliten så det var godt å lese. Takk for alle tips. Nå sover han. I går kjørte jeg om natten hjem fra hytta for bil er det som har hjulpet. Heretter blir det tillegg. Takk igjen

Anonymous poster hash: 4273e...463

bare hyggelig! :) vet åssen det er. så mye hormoner, så lite søvn, og hele døgnet går i baby. jeg følte det som jeg svikta henne når jeg ga mme første gang. som om det skulle være noe fælt jeg gjorde mot henne. the mind works in mysterious ways! har konkludert med at jeg er ei god mor som gjør mitt beste for ungen min. hun er god og rund, får masse kos, får bleieskift super ofte, blir smurt med krem i stumpen hvis mamma bare skimter litt rødt i huden osv osv....

og en annen konklusjon: Uansett hva jeg velger å gjøre i ulike situasjoner så vil valget være det riktige, for oss.  Det samme gjelder dere! Så gi tillegg du, og få tilbake litt av energien. Mer energi hos mamma er også bra for lille nurk ;) lykke til!

Anonymous poster hash: b1d6d...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...