Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Når jeg står og legger vekt på hælene, tyter det ut noen kuler rett overfor hælene.. Har ikke disse kulene om jeg ikke legger vekt på hælene. Noen som vet hva det er? Anonymous poster hash: 4d9fd...3ca
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Når jeg står og legger vekt på hælene, tyter det ut noen kuler rett overfor hælene.. Har ikke disse kulene om jeg ikke legger vekt på hælene. Noen som vet hva det er? Anonymous poster hash: 4d9fd...3ca Hm, bildet ble visst opp-ned :/ Kulene er på innsiden av foten, om det har noe å si. HI Anonymous poster hash: 4d9fd...3ca
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Er de harde eller myke? Jeg får sånne når jeg knytter neven, ca der man sjekker pulsen på hånnleddet. Så lurer også på hva det er Anonymous poster hash: 8a2f1...e47
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Er de harde eller myke? Jeg får sånne når jeg knytter neven, ca der man sjekker pulsen på hånnleddet. Så lurer også på hva det er Anonymous poster hash: 8a2f1...e47 Nei, de er myke og kan klemmer inn. Men med en gang jeg slipper opp, kommer de ut igjen😳 HI Anonymous poster hash: 4d9fd...3ca
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #5 Skrevet 13. juli 2014 Samme som jeg har da. Anonymous poster hash: 8a2f1...e47
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #6 Skrevet 13. juli 2014 Har ikke alle det da? Jeg har det ihvertfall jeg også.... Anonymous poster hash: 955ba...0cf
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #7 Skrevet 13. juli 2014 Har ikke alle det da? Jeg har det ihvertfall jeg også.... Anonymous poster hash: 955ba...0cf Jeg har det ikke Anonymous poster hash: 2ac1e...583
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #8 Skrevet 13. juli 2014 Har ikke alle det da? Jeg har det ihvertfall jeg også.... Anonymous poster hash: 955ba...0cf Fikk akkurat en kommentar fra moren min, hun syns det så så rart ut Og hun har det visst ikke. Men hva er dette for noe da? HI? Anonymous poster hash: 4d9fd...3ca
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #9 Skrevet 13. juli 2014 Åreknuter? Anonymous poster hash: 955ba...0cf
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #10 Skrevet 13. juli 2014 Fettkuler i vevet. Slett ikke uvanlig, har det samme ved håndledd og på innsiden av hælen(når jeg tråkker ned) Anonymous poster hash: 89cca...d09
humlemamma Skrevet 13. juli 2014 #11 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har hatt det hele tiden, moren min (jobber i helsevesenet) skjønte ikke hva det var. Fettkuler ja, det var interessant! Men jeg har jo hatt disse uavhengig av vekt (variert 20 kg).
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #12 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har ikke slike, men synes det virker logisk med fettkuler (som forøvrig ikke har noe med vekt å si, verken undervekt eller overvekt). Jeg hadde en slik på magen da jeg var yngre (og veldig radmager), den var mye større enn disse da, men fikk beskjed fra legen om at det var en fettkul. Den kunne beveges på og var ikke smertefull, og det er det som kjennetegner fettkuler veldig ofte. Så at de er myke og "forsvinner inn" når du trykker på dem, virker helt normalt om det er fettkuler :-) Det er i hvert fall ikke farlig. Anonymous poster hash: 7d11e...6bd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #13 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har ikke slike, men synes det virker logisk med fettkuler (som forøvrig ikke har noe med vekt å si, verken undervekt eller overvekt). Jeg hadde en slik på magen da jeg var yngre (og veldig radmager), den var mye større enn disse da, men fikk beskjed fra legen om at det var en fettkul. Den kunne beveges på og var ikke smertefull, og det er det som kjennetegner fettkuler veldig ofte. Så at de er myke og "forsvinner inn" når du trykker på dem, virker helt normalt om det er fettkuler :-) Det er i hvert fall ikke farlig. Anonymous poster hash: 7d11e...6bd Hah! Jeg fant den! Jeg har den altså enda. Den lå inni "dypet" her :-) Husker den dukket litt opp da jeg var gravid, men trodde den var borte nå... Anonymous poster hash: 7d11e...6bd
humlemamma Skrevet 13. juli 2014 #14 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har ikke slike, men synes det virker logisk med fettkuler (som forøvrig ikke har noe med vekt å si, verken undervekt eller overvekt). Jeg hadde en slik på magen da jeg var yngre (og veldig radmager), den var mye større enn disse da, men fikk beskjed fra legen om at det var en fettkul. Den kunne beveges på og var ikke smertefull, og det er det som kjennetegner fettkuler veldig ofte. Så at de er myke og "forsvinner inn" når du trykker på dem, virker helt normalt om det er fettkuler :-) Det er i hvert fall ikke farlig. Anonymous poster hash: 7d11e...6bd Men mine forsvinner når jeg ikke har press på foten (sånn som ts sine, de forsvinner også da), da kjenner man de ikke. Kan "trykke" de bort med fingeren, de flytter ikke på seg, men blir borte og føles ikke. Virker nesten som de er laget av vann av noe slag. Har det på begge beine, rundt begge hælene. Kanskje ti stk på hver fot.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #15 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har ikke slike, men synes det virker logisk med fettkuler (som forøvrig ikke har noe med vekt å si, verken undervekt eller overvekt). Jeg hadde en slik på magen da jeg var yngre (og veldig radmager), den var mye større enn disse da, men fikk beskjed fra legen om at det var en fettkul. Den kunne beveges på og var ikke smertefull, og det er det som kjennetegner fettkuler veldig ofte. Så at de er myke og "forsvinner inn" når du trykker på dem, virker helt normalt om det er fettkuler :-) Det er i hvert fall ikke farlig. Anonymous poster hash: 7d11e...6bd Men mine forsvinner når jeg ikke har press på foten (sånn som ts sine, de forsvinner også da), da kjenner man de ikke. Kan "trykke" de bort med fingeren, de flytter ikke på seg, men blir borte og føles ikke. Virker nesten som de er laget av vann av noe slag. Har det på begge beine, rundt begge hælene. Kanskje ti stk på hver fot. Sånn er mine også, ja. Jeg kjenner dem ikke når jeg trykker på dem. Og de kan ikke flyttes på. HI Anonymous poster hash: 4d9fd...3ca
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #16 Skrevet 13. juli 2014 Jeg husker ikke lenger den korrekte faglige beskrivelsen av det. Men i hælen har vi fettvev som fungerer som en støtpute, slik at vi ikke må gå direkte på hælknokkelen. Når denne fettputen er hel, så har man ikke slike "kuler" som du viser på bildet, HI. Noen kan få det av å gå/stå mye pga mye belastning på føttene, gjerne i kombinasjon med harde gulv/underlag og ikke de beste skoene. Andre kan få det fordi de generelt har svakere bindevev i kroppen. Når bindevevet blir svekket og får for stor belastning så vil det "sprekke" litt opp, og da blir fettcellene/fettansamlingene synlig, fordi "veggene" ikke lenger holder dem helt på plass. Så enkelt forklart er det bare at en del av fettputen blir synlig når man belaster foten. Når foten ikke belastes så er det ikke synlig. Det er ikke helt det samme som fettkuler man kan få andre steder på kroppen. Lurt å passe på å ha gode sko når man går, og spesielt om man går på harde underlag. Individuelle forskjeller avgjør også hvor disponert man er for dette. men det er ikke noe farlig. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b
humlemamma Skrevet 13. juli 2014 #17 Skrevet 13. juli 2014 Jeg husker ikke lenger den korrekte faglige beskrivelsen av det. Men i hælen har vi fettvev som fungerer som en støtpute, slik at vi ikke må gå direkte på hælknokkelen. Når denne fettputen er hel, så har man ikke slike "kuler" som du viser på bildet, HI. Noen kan få det av å gå/stå mye pga mye belastning på føttene, gjerne i kombinasjon med harde gulv/underlag og ikke de beste skoene. Andre kan få det fordi de generelt har svakere bindevev i kroppen. Når bindevevet blir svekket og får for stor belastning så vil det "sprekke" litt opp, og da blir fettcellene/fettansamlingene synlig, fordi "veggene" ikke lenger holder dem helt på plass. Så enkelt forklart er det bare at en del av fettputen blir synlig når man belaster foten. Når foten ikke belastes så er det ikke synlig. Det er ikke helt det samme som fettkuler man kan få andre steder på kroppen. Lurt å passe på å ha gode sko når man går, og spesielt om man går på harde underlag. Individuelle forskjeller avgjør også hvor disponert man er for dette. men det er ikke noe farlig. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b Tusen takk for svar! (Jeg er ikke hi, men har jo det samme). Har selv en sykdom som gjør at beina mine ikke er som de skal muskelmessig, så da gjetter jeg på at det er grunnen for min del ihvertfall. Dvs feilbelastning Oppdaget disse kulene da jeg var ca 20 tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #18 Skrevet 13. juli 2014 Jeg husker ikke lenger den korrekte faglige beskrivelsen av det. Men i hælen har vi fettvev som fungerer som en støtpute, slik at vi ikke må gå direkte på hælknokkelen. Når denne fettputen er hel, så har man ikke slike "kuler" som du viser på bildet, HI. Noen kan få det av å gå/stå mye pga mye belastning på føttene, gjerne i kombinasjon med harde gulv/underlag og ikke de beste skoene. Andre kan få det fordi de generelt har svakere bindevev i kroppen. Når bindevevet blir svekket og får for stor belastning så vil det "sprekke" litt opp, og da blir fettcellene/fettansamlingene synlig, fordi "veggene" ikke lenger holder dem helt på plass. Så enkelt forklart er det bare at en del av fettputen blir synlig når man belaster foten. Når foten ikke belastes så er det ikke synlig. Det er ikke helt det samme som fettkuler man kan få andre steder på kroppen. Lurt å passe på å ha gode sko når man går, og spesielt om man går på harde underlag. Individuelle forskjeller avgjør også hvor disponert man er for dette. men det er ikke noe farlig. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b Hvordan forklarer du oss som har dette på håndledd da? Anonymous poster hash: 8a2f1...e47
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Hvordan forklarer du oss som har dette på håndledd da? Anonymous poster hash: 8a2f1...e47 Det er som regel noe som kalles ganglion som er cyster fra leddene. Man kan få senekuler også, men ved håndleddene er det som regel leddganglion. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b
I scream for icecream! Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Jeg har også sånne, på nesten samme sted som deg. Hatt det så lenge jeg kan huske og aldri tenkt på det at det er noe rart. Tror det er ganske vanlig?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #21 Skrevet 13. juli 2014 Hvordan forklarer du oss som har dette på håndledd da? Anonymous poster hash: 8a2f1...e47 Det er som regel noe som kalles ganglion som er cyster fra leddene. Man kan få senekuler også, men ved håndleddene er det som regel leddganglion. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b Neineineinei, det er det IKKE det ser ikke sånn ut. Er flere små kuler, myke kuler. Synes ikke til vanlig, men om jeg knytter neven og klemmer på hånda mi rett ved skillet fra håndflate til håndledd (den "puta"), så kommer de opp, 3-4 stk. Ganglion så jo forferdelig ut, dette er ikke sånn. Vanskelig å forklare. Men samme som bildet til hi. Anonymous poster hash: 8a2f1...e47
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #22 Skrevet 13. juli 2014 Neineineinei, det er det IKKE det ser ikke sånn ut. Er flere små kuler, myke kuler. Synes ikke til vanlig, men om jeg knytter neven og klemmer på hånda mi rett ved skillet fra håndflate til håndledd (den "puta"), så kommer de opp, 3-4 stk. Ganglion så jo forferdelig ut, dette er ikke sånn. Vanskelig å forklare. Men samme som bildet til hi. Anonymous poster hash: 8a2f1...e47 Hvis du googlet ganglion så kommer mange fæle bilder opp, ja. Men de bildene er ofte litt ekstreme. Man kan ha store og små ganglion, noen er veldig utstående og andre er flatere. Men slik du beskriver det så vil jeg tro at du har det samme som HI, altså at det er bindevevet rurdt fettvevet i hånden som er blitt svakere på de 3-4 stedene hos deg. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #23 Skrevet 13. juli 2014 Neineineinei, det er det IKKE det ser ikke sånn ut. Er flere små kuler, myke kuler. Synes ikke til vanlig, men om jeg knytter neven og klemmer på hånda mi rett ved skillet fra håndflate til håndledd (den "puta"), så kommer de opp, 3-4 stk. Ganglion så jo forferdelig ut, dette er ikke sånn. Vanskelig å forklare. Men samme som bildet til hi. Anonymous poster hash: 8a2f1...e47 Hvis du googlet ganglion så kommer mange fæle bilder opp, ja. Men de bildene er ofte litt ekstreme. Man kan ha store og små ganglion, noen er veldig utstående og andre er flatere. Men slik du beskriver det så vil jeg tro at du har det samme som HI, altså at det er bindevevet rurdt fettvevet i hånden som er blitt svakere på de 3-4 stedene hos deg. Anonymous poster hash: 1cd51...d9b Ok. Ja jeg googlet Ja høres logisk ut siden jeg må presse de ut for at de skal synes Anonymous poster hash: 8a2f1...e47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå