Gå til innhold

må man varme middagsglass med grønnsaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man må varme middagsglass til baby med kjøtt i, men de uten kjøtt? Han får mye hjemmelaget men vi skal ut på lang kjøretur om noen dager og får ikke mulighet til å varme opp middagen hans på veien.

Anonymous poster hash: fec4b...86d

Fortsetter under...

Skrevet

Da ville jeg heller tatt med noe hjemmelaget som kan spises kaldt. Wraps feks.

Anonymous poster hash: 7e6a1...6ec

Skrevet

Gir de med kjøtt kalde noen ganger jeg. Hvorfor kan ikke de gis kalde?

Skrevet

Hender jeg også gir dem kalde.. Gjør det noe da?:P

Anonymous poster hash: 20ca1...754

Skrevet

Hva er forskjellen på å varme maten og å gi den kald? Er det snakk om bakterier så må vel maten varmes til kokepunktet for så å avkjøles? Varmer maten til den er lunken, og vesla har aldri blitt dårlig.

Aldri gitt kalde middagsglass da. Gir heller brødskive da. Evt får du bare ta med kokt vann og varme i vannbad :)

Anonymous poster hash: edc7f...22e

Skrevet

Har blitt fortalt at kjøttet må varmes pga bakterier. Kan ikke gi wraps da han har bare to tenner, er 8 mnd. Men brød går jo an, bare lurte på dette for har aldri gitt glassa kalde før. Regner med at det tar veldig lang tid å varme et glass i termos? Kanskje en sånn pose med middag går fortere, eks grønnsakssuppen til hipp.

HI

Annonse

Skrevet

Har blitt fortalt at kjøttet må varmes pga bakterier. Kan ikke gi wraps da han har bare to tenner, er 8 mnd. Men brød går jo an, bare lurte på dette for har aldri gitt glassa kalde før. Regner med at det tar veldig lang tid å varme et glass i termos? Kanskje en sånn pose med middag går fortere, eks grønnsakssuppen til hipp.

HI

Spiser han brød, kan han spise wraps. Men hvis du bare må gi de ekle glassene, så tar det ca ti minutter å varme i vannbad ifølge svigerinnen min.

Skrevet

HI

Spiser han brød, kan han spise wraps. Men hvis du bare må gi de ekle glassene, så tar det ca ti minutter å varme i vannbad ifølge svigerinnen min.

Han tygger ikke brød han sutter og lar de gå i oppløsning. "Lefser" er for seigt, har prøvd. Du kjenner ikke sønnen min :)

Gir han hjemmelaget mat ca hver dag så et glass innimellom skader ikke selv om du innbiller deg det. Og du får starte din egen tråd om det om du vil diskutere det videre.

Skrevet

Middagsglassene er serveringsklare, og "må" bare varmes for smakens skyld.

Skrevet

Middagsglassene er serveringsklare, og "må" bare varmes for smakens skyld.

okey. Regner med at det ikke er like godt som kaldt, kanskje bare ta med brød, får se :)

Skrevet

Min på 1 år har kun 2 tenner og spiser wraps

Anonymous poster hash: 9108a...992

Skrevet

Men ikke min, forskjell på babyer. Og 4 mnd er stor forskjell på den alderen.

Skrevet

Men ikke min, forskjell på babyer. Og 4 mnd er stor forskjell på den alderen.

Husk at dette er forumet for anonyme "verdensmestere" :)

Anonymous poster hash: bc272...e4a

Annonse

Skrevet

Hva er forskjellen på å varme maten og å gi den kald? Er det snakk om bakterier så må vel maten varmes til kokepunktet for så å avkjøles? Varmer maten til den er lunken, og vesla har aldri blitt dårlig.

Aldri gitt kalde middagsglass da. Gir heller brødskive da. Evt får du bare ta med kokt vann og varme i vannbad :)Anonymous poster hash: edc7f...22e

Nei, det må ikke varmes til kokepunktet i en microbølgeovn ;)

Anonymous poster hash: 82f2d...783

Skrevet

Kjøp glass med havregrøt, den er faktisk best kald.

Skrevet

Posene med suppe fra hipp er kjemperaske å varme. Støtter også den nevnte havregrøten(Semper/Småfolk) på glass. Den går ned på høykant kald. Middags/grønnsaksglassene trenger ikke varmes med tanke på bakterier. Følger man varmeanvisningen,( som står på Nestle sine glass) i mikro blir jo ikke innholdet så varmt at det tar knekken på bakterier. Man varmer dem for smakens del, og med tanke på barnets alder, kald mat er jo ikke for de aller minste. Virker som noen ovenfor ser negativt på middagsglass, må tilstå at det gjorde jeg og, trodde det var så mye mye bedre med det hjemmelagede. En periode var jeg nødt til å bruke kun middag på glass til vesla, og hadde kjempedårlig samvittighet. Snakket med ernæringsfysiolog med spedbarn og småbarn som spesialfelt, og hun sa at middagsglassene er absolutt godkjent, riktig sammensatt, rike på vitaminer, omega og riktig fett, var helt i orden å kun bruke disse. Så ingen dårlig samvittighet for et glass middag i ny og ne.

Skrevet

For et mas om wraps da, selv om det passer for ungen din, så kanskje ikke det passer for alle!

Anonymous poster hash: 5e7e6...dc2

Skrevet

Kjøp den havregrøten med yoghurt fra Semper/småfolk, den er kjempegod og best kald!

Skrevet

Hva er det med deg a? Herregud, bedreviter 😳
Skrevet

Smoothieposane som heiter morgonmums fra ellas kitchen er geniale på tur. Dei inneheld brun ris og yoghurt og er ganske mettande. Den med sviske/rosin inneheld like mykje kaloriar som eit middagsglas (norske babyar toler den først ved 10 mnd visst, men for svenske babyar er den trygg frå 6 mnd).

Skrevet

HI

Herre Gud, for et idiotisk svar!! Tror du virkelig alle har tid til å stå å koke på grønnsaker og kjøtt? Så utrolig unødvendig kommentar. La nå heller være å svare da hvis du ikke har noe bedre å komme med.

Anonymous poster hash: ed6c1...753

Skrevet

Det er helt trygt å gi romtempererte middagsglass. De varmes kun for smakens skyld. Det er jo ikke sikkert ungen liker det, men det er ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...