Gå til innhold

Stikke fra regningen på restaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Hva skjer da egentlig? Kelneren er jo ofte borte fra bordet

Anonymous poster hash: 18cc8...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lavt har jeg aldri sunket og kommer heller ikke til å få den problemstillingen!!

Skrevet

Så på nettet for litt siden at noen steder må servitøren betale regningen selv.

Anonymous poster hash: f3480...6d9

Skrevet

Har ikke behov for å vite det, da det er uaktuelt å finne på noe så tullete.

Anonymous poster hash: d8a23...9ac
Skrevet

Jeg har gjort det. Vi gikk rett og slett, glemte å betale, det var en travel resturant. Når vi kom på det flere timer senere, kjørte vi tilbake og gjorde opp for oss. Vi var på ferie.

Det skjer fint lite, og det er bare tull at servitøren må betale selv. Da bør de i alle fall få besøk avv fagforeningen, og av arbeidstilsynet, for det er ikke lov.

Jeg har også hatt en sommerjobb som servitør, og det skjer fint lite. Da skjedde det en gang mens jeg var på jobb, at kunden stakk, og det var ingen som sprang etter han. Litt banning og steiking om frekke faen, men ellers svært lite.

Det er ikke så vanskelig.

Anonymous poster hash: a720f...72c
Skrevet

Jeg har gjort det en gang, selvfølgelig ikke med vilje. Gikk tilbake dagen etter og de var veldig overrasket. Men jeg hadde virkelig ikke gjort meg til kriminell for et måltid.

Anonymous poster hash: 7db03...7b8

Skrevet

Har gjort det som ungdom men aldri som voksen. Når man er ung og dum :P

Hva som skjer? Du kan aldri gå tilbake. I alle fall ikke på over et år. 

Anonymous poster hash: d8443...f73
Skrevet

Jeg har gjort det. Vi gikk rett og slett, glemte å betale, det var en travel resturant. Når vi kom på det flere timer senere, kjørte vi tilbake og gjorde opp for oss. Vi var på ferie.

Det skjer fint lite, og det er bare tull at servitøren må betale selv. Da bør de i alle fall få besøk avv fagforeningen, og av arbeidstilsynet, for det er ikke lov.

Jeg har også hatt en sommerjobb som servitør, og det skjer fint lite. Da skjedde det en gang mens jeg var på jobb, at kunden stakk, og det var ingen som sprang etter han. Litt banning og steiking om frekke faen, men ellers svært lite.

Ehh, jo de må betale selv. Jeg har jobbet i mange kjeder i 20 år og frittstående foretak. Både restauranter, kafeer og barer. Alle steder har jeg selv vært ansvarlig for stikk. Helg normalt. Om det er lovlig eller ei er det ingen som bryr seg om, fagforeningen har ingen makt i den bransjen.

Anonymous poster hash: 26e42...7ef

Skrevet

Kommer ann på stedet du jobber tror jeg. Jobber som servitør selv. Å at folk har stikki fra regningen hat skjedd. Har aldri måtte betale det.

Anonymous poster hash: 63bda...6d6

Skrevet

Nei, hadde jeg aldri gjort. Hadde jeg ikke hatt råd til å spise ute hadde jeg spist hjemme. Har sett folk gjøre det i utlandet.

Anonymous poster hash: 370b0...ba5

Skrevet

Har vært servitør og det har skjedd har betalt halve selv og halve betalte restaurant.

For at en fagforening skal ha noe å si må man være organisert. Problemet er at ingen vil organisere seg pga da mister man andre goder på arbeidsplassen.

Jeg har familie som eier restaurant og de ønsker at de servitører og kokker organiserer seg for da har de litt mer makt i forhold til hvordan de kan drive.

Det er så mange uærlige mennesker i den bransjen at det er skummelt.

Anonymous poster hash: 80f17...02c

Skrevet

Der jeg jobbet måtte vi ikke betale om noen stakk. Men absolutt mye snusk i bransjen så var nok heldig.

Skrevet

Ikke svar på ting du ikke har peiling på da!

Tror det var på Dolly at søsteren min måtte skrive under på i kontrakten at dersom kunder går fra regningen så måtte hun betale den av egen lomme.

Anonymous poster hash: 14f79...f5f

Skrevet

Jeg har gjort det. Vi gikk rett og slett, glemte å betale, det var en travel resturant. Når vi kom på det flere timer senere, kjørte vi tilbake og gjorde opp for oss. Vi var på ferie.Det skjer fint lite, og det er bare tull at servitøren må betale selv. Da bør de i alle fall få besøk avv fagforeningen, og av arbeidstilsynet, for det er ikke lov. Jeg har også hatt en sommerjobb som servitør, og det skjer fint lite. Da skjedde det en gang mens jeg var på jobb, at kunden stakk, og det var ingen som sprang etter han. Litt banning og steiking om frekke faen, men ellers svært lite. Det er ikke så vanskelig.Anonymous poster hash: a720f...72c

Ikke svar på ting du ikke har peiling på da!Tror det var på Dolly at søsteren min måtte skrive under på i kontrakten at dersom kunder går fra regningen så måtte hun betale den av egen lomme. Anonymous poster hash: 14f79...f5f

Jeg har selv hatt ulovlig arbeidskontrakt i en av landets største kommuner. De hadde en standard arbeidskontrakt som fulgte arbeidsmiljøloven sitt system. Den hadde blitt moderert med kulepenn.

At Dolly Dimple's Pizzeria opererer på det viset gjør faktisk ikke det verken lovlig eller rett. Man blir nok uten jobb, men hadde aldri dekket det! Hadde de trekt meg i lønn, hadde det blitt forliksrådet!

Arbeidskontraktene kan si hva de vil, men så lenge det ikke er til gunst for arbeidstaker, så gjelder arbeidsmiljøloven.

En ansatt er ikke økonomisk ansvarlig for at en kunde stjeler fra bedriften. Det er faktisk ikke noe mer å snakke om.

Er faktisk temmelig forbauset over de elendige forhold, og forstår meg ikke på hvorfor i alle verdens dager folk ikke organiserer seg, om de ikke greier med sånt alene.

Skrevet

Jeg har gjort det. Vi gikk rett og slett, glemte å betale, det var en travel resturant. Når vi kom på det flere timer senere, kjørte vi tilbake og gjorde opp for oss. Vi var på ferie.Det skjer fint lite, og det er bare tull at servitøren må betale selv. Da bør de i alle fall få besøk avv fagforeningen, og av arbeidstilsynet, for det er ikke lov. Jeg har også hatt en sommerjobb som servitør, og det skjer fint lite. Da skjedde det en gang mens jeg var på jobb, at kunden stakk, og det var ingen som sprang etter han. Litt banning og steiking om frekke faen, men ellers svært lite. Det er ikke så vanskelig.Anonymous poster hash: a720f...72c

Ikke svar på ting du ikke har peiling på da!Tror det var på Dolly at søsteren min måtte skrive under på i kontrakten at dersom kunder går fra regningen så måtte hun betale den av egen lomme. Anonymous poster hash: 14f79...f5f
Jeg har selv hatt ulovlig arbeidskontrakt i en av landets største kommuner. De hadde en standard arbeidskontrakt som fulgte arbeidsmiljøloven sitt system. Den hadde blitt moderert med kulepenn.

At Dolly Dimple's Pizzeria opererer på det viset gjør faktisk ikke det verken lovlig eller rett. Man blir nok uten jobb, men hadde aldri dekket det! Hadde de trekt meg i lønn, hadde det blitt forliksrådet!

Arbeidskontraktene kan si hva de vil, men så lenge det ikke er til gunst for arbeidstaker, så gjelder arbeidsmiljøloven.

En ansatt er ikke økonomisk ansvarlig for at en kunde stjeler fra bedriften. Det er faktisk ikke noe mer å snakke om.

Er faktisk temmelig forbauset over de elendige forhold, og forstår meg ikke på hvorfor i alle verdens dager folk ikke organiserer seg, om de ikke greier med sånt alene.

Dette er faktisk lovlig.

Stod for en tid tilbake om dette i vg. Så lenge de ansatte skriver under på en kontrakt med disse betingelsene så er det fult lovlig.

Gjelder for de fleste servitører i Norge og lo kan ikke gjøre noe.

Anonymous poster hash: 86821...b4c

Skrevet

Har aldri gjort det! Man har hatt lyst til det - når man AAAALDRI får kontakt med servitøren!!!!!! 

Visste ikke servitørene måtte punge ut selv, så er sjeleglad jeg aldri gjorde det i kampens hete for å få betalt :P 

Anonymous poster hash: f5a97...e73
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn. Det er tyveri fra eier eller de som jobber der. Håper du ikke vurderer det HI.

Anonymous poster hash: ca6fa...7d8

Skrevet

Det er faktisk utbredt med kontrakter der servitør er ansvarlig for stikk... Men det er ikke lovlig. LO's aommerpatrulje rådet folk til ikke å skrive under på slike kontrakter. Men mye snusk i bransjen, så da får man vel ikke jobben... Drøyt! Men like drøyt at folk stikker fra regningen med vilje... Aldri skjønt meg på slikt.

Skrevet

faen så frekke folk er.

Anonymous poster hash: c2728...cd2
Skrevet

En restaurant jeg vet om er det slik at når gjester stikker fra regningen, blir det tatt av tipspengene for å dekke tapet.

Så uansett er det servitørene som taper på det.

Det er utrolig lavmål å stikke fra regningen

Anonymous poster hash: d706e...c9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...