Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Elliot?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fint, men vær obs på at det seiler opp som et poppisnavn. Hvis dere ikke synes det gjør noe så er det jo bare å gå for det :)

Anonymous poster hash: 19fca...a6a

Åh det visste jeg ikke :( Søkte på ssb og på elliott bare 49 menn i norge som het og Elliot var det ca 200 menn som het, mens andre guttenavn har jo oftes over 5000 ... Leste også ett sted at Elliot navnet aldri har vært populært.

Annonse

Fint, men vær obs på at det seiler opp som et poppisnavn. Hvis dere ikke synes det gjør noe så er det jo bare å gå for det :)

Anonymous poster hash: 19fca...a6a

Åh det visste jeg ikke :( Søkte på ssb og på elliott bare 49 menn i norge som het og Elliot var det ca 200 menn som het, mens andre guttenavn har jo oftes over 5000 ... Leste også ett sted at Elliot navnet aldri har vært populært.

Synes ikke det å søke på navnet gir så mye, sier jo ingen ting om alderen på de som har det. Det som teller er jo hva barn blir kalt nå om dagen. Da synes jeg listen over antall som har fått navnet de siste årene er bedre: http://www.ssb.no/a/navn/gutter2004-2013.html

51 stk. fikk navnene Elliot og Elliott i 2013. Er jo langt fra topplisten, men samtidig ikke et "helt ukjent og unikt" navn. Jeg ville ikke vært så redd for å gå for det pga. populariteten, det er langt opp enda.

Anonymous poster hash: b2817...337

Annonse

Elliot er fint på engelsk, med engelsk uttale. Med norsk uttale blir det bare rart syns jeg. Blir liksom et helt annet navn.

Syns det blir hardt.

Hmm trodde de utalte Elliot helt likt på både fransk norsk og engelsk. Det er en av grunnene vi likte det, siden vi reiser veldig mye.

Ok takk for svar alle sammen, spennende å høre hva andre syntes. Jeg har bestemt meg for at jeg liker det ^_^ Men fremdeles 6 månder igjen av svangerskapet så man vet jo aldri hva man ender opp med. Det er liten tid men likevel mye som forandrer seg tror jeg siden er en veldig ubestemmelig person.

Jeg tenker bare "fjott". 

Anonymous poster hash: 11a53...ce8

Ja er enig egentlig når jeg tenker over navnet ser for meg en ikke så maskulin gutt men høres mere ut som en litt sossegutt. Vil ha noe annet. Utrolig vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...