Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #26 Skrevet 5. august 2014 Hva er væpps? Aha! Veps! Rettskriving er en fin bil, har jeg hørt... Å bli stukket var ikke vondt, men tida etterpå... Jeg er temmelig allergisk, hovner skikkelig opp og da kommer smertene også. Opp i mot 5-6 på skalaen 1-10. Anonymous poster hash: e01ea...112 Igjen, smerten har ingenting å si for hvor allergisk du er Anonymous poster hash: 3e917...afd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #27 Skrevet 5. august 2014 Jeg ble stukket under øyet, og det vil jeg si var 6/7. Jeg var blå og øm, det så ut som jeg hadde fått en på trynet. Anonymous poster hash: d0dd0...912
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #28 Skrevet 5. august 2014 Mer svie/ekkelt enn vondt, så på vondt-skalaen blir det "bare" en 5 Anonymous poster hash: adfaa...185
Miamimom Skrevet 5. august 2014 #29 Skrevet 5. august 2014 Jeg synes det gjør skikkelig vondt! Jeg tok biopsi i halsen uten bedøvelse, det var mye mindre vondt! Men selvfølgelig, jeg synes ikke det når opp mot f.eks fødsler, tannverk og nyrebekkenbetennelse.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 5. august 2014 #30 Skrevet 5. august 2014 Kanskje en toer? Ble stukket for andre gang i mitt liv i sommer, og det gjorde vondt og svidde en stund, men ikke ille i det hele tatt. Omtrent like vondt å bli stukket av en klegg (skjedde også i sommer). Faktisk synes jeg noen myggstikk er verre, for de klør jo og irriterer i dagevis!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #31 Skrevet 5. august 2014 I nakken sved det ganske... eneste gang jeg ble stukket. Vil si 3? Trodde det skulle være vondere...du støkker av selve stikket så svir/værker det en times tid etterpå Anonymous poster hash: d0934...891
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #32 Skrevet 5. august 2014 Hva er væpps? Aha! Veps! Rettskriving er en fin bil, har jeg hørt... Å bli stukket var ikke vondt, men tida etterpå... Jeg er temmelig allergisk, hovner skikkelig opp og da kommer smertene også. Opp i mot 5-6 på skalaen 1-10. Anonymous poster hash: e01ea...112 Igjen, smerten har ingenting å si for hvor allergisk du er Anonymous poster hash: 3e917...afd Eh jo, det har det. Er selv allergisk og det kan være helt jævlig vondt. Stukket 4 ganger, værste var i låret, for hele foten hovna opp, ble rød og varm. Bare det at foten hovna opp var ganske så vondt skal jeg fortelle deg! Men når jeg ble stukket ved siden av magen var det ikke så vondt, det svidde mest og fikk bare en liten kul i forhold til på foten. Anonymous poster hash: e3c0a...533
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. august 2014 #33 Skrevet 5. august 2014 Har også fått stikk i hodet av jordveps, svei ganske bra, kanskje 4?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #34 Skrevet 5. august 2014 Hva er væpps? Aha! Veps! Rettskriving er en fin bil, har jeg hørt... Å bli stukket var ikke vondt, men tida etterpå... Jeg er temmelig allergisk, hovner skikkelig opp og da kommer smertene også. Opp i mot 5-6 på skalaen 1-10. Anonymous poster hash: e01ea...112 Igjen, smerten har ingenting å si for hvor allergisk du er Anonymous poster hash: 3e917...afd Eh jo, det har det. Er selv allergisk og det kan være helt jævlig vondt. Stukket 4 ganger, værste var i låret, for hele foten hovna opp, ble rød og varm. Bare det at foten hovna opp var ganske så vondt skal jeg fortelle deg! Men når jeg ble stukket ved siden av magen var det ikke så vondt, det svidde mest og fikk bare en liten kul i forhold til på foten. Anonymous poster hash: e3c0a...533 Tull! Ikke-allergikere føler stikket på helt samme måte, sett at de har ca samme smerteterskel. Min venninne et anafylaktisk og merker såvidt et stikk, hun er like fullt i livsfare. Anonymous poster hash: 3e917...afd
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #35 Skrevet 5. august 2014 Vis du er stukket kan man ha på en dråpe klør. Da e d ikj vondt lenger Anonymous poster hash: dd81b...276
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #36 Skrevet 5. august 2014 I Sverige har de noe de kaller for "bålgeting". Den er litt større enn vår veps. Gjør garantert en god del mer vondt også... Anonymous poster hash: fbd53...c70
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #37 Skrevet 5. august 2014 Da jeg var liten var det å bli stukket av veps den ultimate smerte. Nå, etter fødsel, gallestein og utallige tå-mot-bordbein episoder, vil jeg si ca 2-3. Anonymous poster hash: fdd40...261
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #38 Skrevet 5. august 2014 Klor! Ikj klør *** Anonymous poster hash: dd81b...276
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #39 Skrevet 5. august 2014 5. Midt på treet. Ble hoven på foten og kunne ikke ha sko på flere dager! Litt allergisk så vet ikke om det har noe å si. Stikket i seg selv var heller ikke særlig deilig.. Anonymous poster hash: e42ce...55b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #40 Skrevet 5. august 2014 Hva er væpps? Aha! Veps! Rettskriving er en fin bil, har jeg hørt... Å bli stukket var ikke vondt, men tida etterpå... Jeg er temmelig allergisk, hovner skikkelig opp og da kommer smertene også. Opp i mot 5-6 på skalaen 1-10. Anonymous poster hash: e01ea...112 Igjen, smerten har ingenting å si for hvor allergisk du er Anonymous poster hash: 3e917...afd Eh jo, det har det. Er selv allergisk og det kan være helt jævlig vondt. Stukket 4 ganger, værste var i låret, for hele foten hovna opp, ble rød og varm. Bare det at foten hovna opp var ganske så vondt skal jeg fortelle deg! Men når jeg ble stukket ved siden av magen var det ikke så vondt, det svidde mest og fikk bare en liten kul i forhold til på foten. Anonymous poster hash: e3c0a...533 Tull! Ikke-allergikere føler stikket på helt samme måte, sett at de har ca samme smerteterskel. Min venninne et anafylaktisk og merker såvidt et stikk, hun er like fullt i livsfare. Anonymous poster hash: 3e917...afd Stikket er likt, men tipper det er verre etterpå for en allergisk? Jeg har hvertfall vondt lenge etterpå! Så litt engstelig for stikk kan man si... Anonymous poster hash: e42ce...55b
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #41 Skrevet 5. august 2014 Litt vondt, men går fort over. Hvis å føde er 10, er vepsestikk 1. :-) Jeg ble stukket i 2011 og er helt uenig. Det var helt forjævlig vondt. Vil heller ha seks centimeters åpning og rier igjen enn å bli stukket på ny. Anonymous poster hash: 4987d...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #42 Skrevet 5. august 2014 Vil altså si det å bli stukket på øvre del av låret var en 5- 6'er på en smerteskala fra 1- 10. Anonymous poster hash: 4987d...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #43 Skrevet 5. august 2014 Hva er væpps? Aha! Veps! Rettskriving er en fin bil, har jeg hørt... Å bli stukket var ikke vondt, men tida etterpå... Jeg er temmelig allergisk, hovner skikkelig opp og da kommer smertene også. Opp i mot 5-6 på skalaen 1-10. Anonymous poster hash: e01ea...112 Ja, har skjønt at selv om man ikke får anafylaktisk sjokk så kan noen reagere ekstremt mye sterkere enn andre på vepsestikk. Jeg var hoven i flere dager. Anonymous poster hash: 4987d...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #44 Skrevet 5. august 2014 Hva er væpps? Aha! Veps! Rettskriving er en fin bil, har jeg hørt... Å bli stukket var ikke vondt, men tida etterpå... Jeg er temmelig allergisk, hovner skikkelig opp og da kommer smertene også. Opp i mot 5-6 på skalaen 1-10. Anonymous poster hash: e01ea...112 Igjen, smerten har ingenting å si for hvor allergisk du er Anonymous poster hash: 3e917...afd Jo, selvfølgelig har det noe å si. Anonymous poster hash: 4987d...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. august 2014 #45 Skrevet 5. august 2014 Fra medisinsk side skrevet av helsepersonell: En vanlig reaksjon på vepsestikk er en liten rød hevelse rundt stikkstedet og i tillegg alt fra kraftig svie i noen timer til sterke smerter som varer et døgn eller mer. " http://home.online.no/~kneshei/bi.htm (Smerte utløst av vepsestikk er svært individuelt, uavhengig av personens smerteterskel for øvrig. I følge nettdoktor.no har en svært høy andel av befolkningen utviklet antistoffer mot vepsegiften, og dette kan forklare hvorfor de får mindre smertefull reaksjon enn oss andre som får den "vanlige" sterkt smertefulle reaksjonen) Anonymous poster hash: 4987d...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå