Gå til innhold

Tips mot solbrenthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun fuktighetskrem. Er nesten hummerrød! (Tross i at jeg smurte meg med en best-i-test-solkrem med faktor 30).. Er det noen aftersunkrem som er veldig god?

Sviiir... Og de dumme BH-stroppene gnager .

Anonymous poster hash: 6caff...77c

Fortsetter under...

Skrevet

Aloe Vera

Anonymous poster hash: 192c1...d65

Skrevet

Smurte du deg kun en gang før du gikk ut? Du må smøre ca hver andre time for at det skal ha skikkelig effekt, og jeg f.eks kan ikke bruke bare 30, jeg blir brent uansett. Må ha 50, da får jeg utrolig nok en ok farge uten å bli svidd.

Men aloe vera hjelper greit, du kan også klaske på noen kalde kluter. 

Anonymous poster hash: 1e696...8f4
Skrevet

Jeg er allergisk mot aloe vera...

Skrevet

Fortynnet Tetre-olje. Jeg har en aloe-vera gel med tetre-olje, og den er helt fantastisk. (Ikke bruk tetre-olje hvis du er gravid forresten)

Potetmel kan du også klapse på litt av. Det kjøler ned. Er det jævlig vondt kan du smøre på et tynt lag med xylocain der det er verst.

Ellers finnes det jo mange aftersunprodukter da, på apoteket finner du nok noen uten aloe vera :)

Skrevet

Smør deg med kremen du har. Pass på å smøre nytt lag hver gang det har tørket/trukket inn i huden. Huden er tørr og uttørket og trenger fukt. Jeg gjør dette og det går fortere over. Smør deg gjerne 10 ganger til dagen om du må.

Annonse

Skrevet

De fuktighetskremene med agurk i som skal virke avkjølende lindrer synes jeg, setter de i kjøleskapet og smører på kald krem.

Hør med de på Vita f.eks.

Anonymous poster hash: 20c94...639
Skrevet

Yoghurt naturel.

Vidunderkur mot solbrendthet.

Skrevet

Tomater. Del en i 2 og dra over der du er brent. Eventuelt mos tometene og smør på og la det ligge en stund.

Anonymous poster hash: d6043...418

Skrevet

Bruk også ibux siden det er betennelsesdempende, å bli brent er en betennelse i huden. Ellers ville jeg gått for yoghurt, eller en drøy fuktighetskrem, feks spenol e.l. Vanskelig når du ikke tåler aloe vera. Smør deg også, gjerne minst hver time eller hver gang det tørker inn og blir varmt igjen. 

Skrevet

Yoghurt. Evt sett fuktighetskremen i kjøleskapet og smør når den er kald.

Ikkje smør parfyrmerte produkt på solbrent hud, det svir inn i h***.

Skrevet

Hat sittet med både naturell yoghurt og tomater på meg:-)

Annonse

Skrevet

Husk å dusje med det samme du er ferdig i solen, gjerne så kaldt som mulig!

Smør ofte med det du har.

Skrevet

Tomater. Del en i 2 og dra over der du er brent. Eventuelt mos tometene og smør på og la det ligge en stund.

Anonymous poster hash: d6043...418

Tomater er fantastisk. Spis mye av det og du vil bli mindre solbrent.

Anonymous poster hash: 65c29...3a7

Skrevet

Takk! Har smurt med shea bodybutter fra Body Shop, for veldig tørr hud... Lindrer litt. Eneste jeg har for øyeblikket. Har tatt kald dusj, lindret litt... Men det body butteret holder det fuktig veeldig lenge merker jeg, heldigvis.. Takk for tips om tomat og yoghurt osv!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...