Gå til innhold

Allergisk reaksjon etter å ha blitt bitt av klegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble bitt på armen i går. I dag når jeg våknet var underarmen hoven. Er ikke noe grunn til å kontakte legen vel? Formen ellers er fin. Aldri opplevd dette før.

Anonymous poster hash: 82e10...130

Fortsetter under...

Skrevet

Ta en allergitablet, om du ikke har så selges det reseptfritt på apoteket.

Om hevelsen ikke gir seg kan du kontakte lege, men er normalt å reagere på klegg.

Anonymous poster hash: d1461...a90

Skrevet

Jeg pleier å ta en allergipille og smøre på litt xylocain. Tåler klegg veldig dårlig:-P

Skrevet

Jeg ble bitt her forleden bak på leggen og hele foten hovnet opp. Gikk ned i igjen etter et par dager. Du trenger ikke noe med mindre det blir veldig ubehagelig :)

Skrevet

Takk for svar! Heter allergitablettene noe spesielt? Eller er det bare å spørre på apoteket?

Skrevet

Ikke alle allergitabletter virker på alle, det er mange merker, men telfast er reseptfritt. Dog fungerer det ikke på meg. Men kanskje du har nytte av det likevel.

Og nei, du trenger ikke oppsøke lege pga insektsbitt ;)

Anonymous poster hash: a9e6a...804

Annonse

Skrevet

Cetirizin er reseptfritt, samme som Zyrtec

Skrevet

Jeg får samme reaksjon av mygg jeg (hallellujah, så praktisk..)

Jeg tar zyrtec når jeg trenger det (det er det som tar allergisymptomene best hos meg, men dessverre blir jeg fryktelig trøtt av det), og smører på xylocain.

Hvis stikker sprekker og begynner å verke funker brulidine bra i tillegg.

Skrevet

Takk for svar :) Fikk kun beskjd om zyrtec på apoteket. Hovner fortsatt litt opp, og armen er stiv og vond og bevege. Satser på det er bedre i morgen. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...