Gå til innhold

Baby legger seg på siden om natta og bender hodet bakover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ligger som en banan. Dette er 2. perioden hun gjør det og hun sover veldig dårlig når hun ligger sånn. Selvom jeg legger ho på ryggen igjen så snur ho seg tilbake. Noen som har opplevd det samme?

Anonymous poster hash: 34c14...435

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kjenner jeg godt igjen.. Datteren min sov slik som baby, og hadde en bananform.. bakhodet rørte nesten rompa. Skriker babyen din en del?

Uansett så ville jeg tatt med baby til manuellterapeut for det kan hende det er snakk om låsninger. Datteren min fikk påvist KISS 1 og 2  og en av symptomene er blant annet bananformen. Bare å google det ;9 Det er ikke noe farlig, men greit å bli kvitt det fordi det kan gå utover det motoriske :)

Skrevet

Er barne ditt tett? En slik stilling vil gi bedre luftveier. 

Anonymous poster hash: 7f4cd...c91
Skrevet

Er barne ditt tett? En slik stilling vil gi bedre luftveier. 

Ja men bare hvis de legger hodet bakover, hvis hele kroppen er over på siden og bakhodet strekkes mot rompa så har de gjerne overstrekk i nakken.. Det sa ihvertfall fysio og manuellterapeuten til meg.. det er i hvertfall ikke en god liggestilling for nakken fikk jeg beskjed om da.. Har aldri sett babyer legge seg i bananform fordi de er tett i nesa? Men skal ikke være skråsikker ;)

Skrevet

Min har brukt å sove på samme måte, viste seg at han hadde en stor falsk mandel som gjorde det vanskelig å puste med nesa. Ble bedre når han fikk den fjernet. Ser tendenser til samme sovestilling nå når han nå er forkjølt og tett.

Anonymous poster hash: 541f1...ed6

Skrevet

Eldste låg alltid slik som baby.

Skrevet

Min har brukt å sove på samme måte, viste seg at han hadde en stor falsk mandel som gjorde det vanskelig å puste med nesa. Ble bedre når han fikk den fjernet. Ser tendenser til samme sovestilling nå når han nå er forkjølt og tett.

Anonymous poster hash: 541f1...ed6

Nettopp. Hadde tatt med barnet til en lege, ikke en manuellterapeut eller kiropraktor. 

Skrevet

Ja greit å ta med til lege også ;)Legen min hadde ikke peiling på hvorfor, men barnelegen på helsestasjonen hadde litt mer peiling på slike ting. Ser visst at det er mer vanlig enn jeg først trodde. Fikk i hvertfall beskjed om at det er overstrekk i nakken. Men det kan jo uansett gå tilbake av seg selv hvis det er det ;) 

Hvis barnet ditt ikke er tett i nesen så kan du jo sjekke ut bildene av babyer med overstrekk i nakken som er på kiss-kidd.no. Ikke det at barnet trenger å ha kiss! Altså men hvis baby har en liten strekk i nakken som er litt ubehagelig, så kan det jo være derfor hun/han sover dårlig ;)

Skrevet

Nei hun skriker omtrent aldri. Hadde en slik periode for 2 uker siden hvor hun også lå sånn og sov ekstremt dårlig. Så ble det bra i 2 uker og nå er vi pån igjen. Sover sånn på dagtid og.

Hun er 5 mnd.. hun virker ikke tett, får hvertfall ikke mye snørr ut med snørrsugeren :-)

Hi

Skrevet

Min var også sånn de første 2 årene, fikk und. av manuellterapeut, men alt stod bra til, ingen låsninger, men det var godt å få det undersøkt.

Skrevet

Nei hun skriker omtrent aldri. Hadde en slik periode for 2 uker siden hvor hun også lå sånn og sov ekstremt dårlig. Så ble det bra i 2 uker og nå er vi pån igjen. Sover sånn på dagtid og.

Hun er 5 mnd.. hun virker ikke tett, får hvertfall ikke mye snørr ut med snørrsugeren :-)

Hi

Ja da har hun ihvertfall ikke vondt da :) Trenger ikke være noe som helst, men drar du til manuellterapeut(er gratis på alle barn under 1 år) så har du ihvertfall utelukket overstrekk eller låsninger ;) De gjør ingenting dersom de ikke må.

Skrevet

Hi

Ja da har hun ihvertfall ikke vondt da :) Trenger ikke være noe som helst, men drar du til manuellterapeut(er gratis på alle barn under 1 år) så har du ihvertfall utelukket overstrekk eller låsninger ;) De gjør ingenting dersom de ikke må.

Må jeg snakke med helsestasjonen først eller kan jeg ta direkte kontakt med en manuellterapeut?

Skrevet

Hi

Må jeg snakke med helsestasjonen først eller kan jeg ta direkte kontakt med en manuellterapeut?

Kan kontakte manuellterapeuten direkte :) Trengs ingen mellomledd. Men du kan jo dra til lege også da, hvis du føler deg ekstra trygg da.. Merket bare selv at vanlig allmenn leger har begrenset kunnskap om disse tingene kontra en som driver med det til daglig ;)

Skrevet

Min baby på nå 8 mnd hadde bananform. Lå slik du forklarer. Og kun snudde seg mot ene siden. Drog til manuellterapeut

Skrevet

Vi dro til kiropraktor med vår. Fem behandlinger og en ny unge :)

Anonymous poster hash: 2ceb2...887

Skrevet

Sammentreff, min på 8 mnd begynte å ligge sånn i går. La seg på siden og hodet så langt bakover som det gikk. Hverken tett eller har låsninger. Han er friskmeldt etter manuellterapi mot KISS. Tror det bare var tilfeldig at han la seg sånn, men det så ikke godt ut.

Anonymous poster hash: f8d89...e7b

Skrevet

For meg er det helt uforståelig at mange av dere velger å dra babyene med til kiropraktor/manuellterapeut. Det er ingen forskning som sier at det hjelper på kolikk eller at barns skjelett og muskler kan få det bedre ved å bli manipulert. Dessuten vet man om alvorlige komplikasjoner ved slik behandling, Ytterligere er KISS ingen diagnose og ikke brukt innen skolemedisinen. HI, om du er usikker så hør med legen først.

Anonymous poster hash: f3971...3ac

Skrevet

For meg er det helt uforståelig at mange av dere velger å dra babyene med til kiropraktor/manuellterapeut. Det er ingen forskning som sier at det hjelper på kolikk eller at barns skjelett og muskler kan få det bedre ved å bli manipulert. Dessuten vet man om alvorlige komplikasjoner ved slik behandling, Ytterligere er KISS ingen diagnose og ikke brukt innen skolemedisinen. HI, om du er usikker så hør med legen først.

Anonymous poster hash: f3971...3ac

Du burde ikke utale deg når dette hjelper og gir friske unger. Du har tydeligvis ikke nok kunnskap på dette området. Hs, leger og sykehus er Kiss en diagnose. Disse barna blir videresendt til manuell og kiropraktor.

I seks måneder skrek vår unge natt og natt. Ingen ting hjalp og legene hadde ikke peiling.

Etter første behandling hos kiropraktor sov barnet vårt fem timer sammenhengende før første gang. Etter fire behandlinger til har vi ikke opplevd noe mer vondt med barnet vårt.

Vi har fire unger og har erfaringen nok. Legen vår som anbefalte det ;)

Anonymous poster hash: 2ceb2...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...