Gå til innhold

Hvor kan jeg ta heste-fotoshoot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såå lyst til og ta fotoshoot der jeg sitter på hest...haha..!! Har ikke hest da.

Hvordan kan jeg få til dette tro? Må jeg "leie" både hest og fotograf selv?

Anonymous poster hash: bb5f0...8a0

Skrevet

ja, hvem skal ellers fikse det?

Skrevet

Jeg har hørt noe om at det finnes eget dyrefotografering sted, men husker ikke helt, finner ikke noe på google :) Skal jeg liksom bare dra til en stall og spørre om og låne en hest da? 😂

Skrevet

Tenkte bare hvis noen her hadde blitt fotografert med hest, vil gjerne vite hvordan de gikk frem som ikke har hest selv :)

Skrevet

Hvorfor skulle noen som ikke har hest selv bli fotografert med en? :P

Tenker du å sitte på den eller bare holde i tøylene mens du står ved siden? KAN du ri? 

Jeg hadde ikke lånt ut min hest til slikt, den er jo min, og hvorfor en fremmed skal ha min hest på et portrett med seg selv er litt rart:p

Anonymous poster hash: df852...e15
Skrevet

Du kan tenkes å slite før høsten kommer, siden rideskoler nå enten driver leir eller har sendt hestene på beite. Men om du kontakter en rideskole til høsten og betaler for tiden får du ordnet det.

Skrevet

Jeg er fotograf selv, og har ved flere anledninger lånt hest til fotografering.

1. Ta kontakt med fotograf, gjerne en fotostudent om du bor i nærheten av en slik skole ( trondheim og oslo har iallefall mange flinke studenter )

2. Ta kontakt med et ridesenter, og fortell om fotograferingen, du får som regel låne en hest så lenge fotograferingen foregår i nærheten av senteret.

3. Forbered deg på litt klabb og babb. Hester står sjelden i ro, og gjør ofte som de selv vil med en uerfaren rytter på ryggen.

Lykke til! 

Anonymous poster hash: 0312a...7fa
Skrevet

Hadde aldri gidda å låne en av et ridesenter, gudene må vite hva slags utstyr som blir puttet på hesten/om det passer, og tviler på at man får velge. 

Med mindre noen som kan hest melder seg frivillig til å shine hesten for deg og flette den/vaske den osv hadde jeg sett på det som bortkasta tid. Du kan risikere å få låne en feit fjording med hengeman, og alle som kommer på besøk kommer til å stusse på hvorfor du har tatt flotte bilder av deg selv på en hest som er helt feil stylet. 

Skrevet

Datteren min (voksen), har 3 hester som hun har lånt ut til fotografering flere ganger. Ofte konfirmasjonsfotografering. Er det staller i nærheten av deg kan du ta deg en runde å spørre om noen vil låne ut hesten sin.

Anonymous poster hash: 1534f...09a

Skrevet

Takk for tips!

Ja, jeg har ridd før, gått på rideskole i 8 år, kan mye om hester.

Har lyst til og ta et bilde "i gallopp" så håret flagrer og at det ser litt "profft" ut hvis dere skjønner :P hehe..Kunne selvsagt "lånt" en hest fra den rideskolen jeg gikk på, men den finnes ikke lenger.

Skrevet

Ikke noe utstyr som skal på hesten til deg over som lurer, dette skal kun være et "vanlig" profesjonelt bilde i bevegelse. Med andre ord kun sal. Hehe

Skrevet

Hadde aldri gidda å låne en av et ridesenter, gudene må vite hva slags utstyr som blir puttet på hesten/om det passer, og tviler på at man får velge.

Med mindre noen som kan hest melder seg frivillig til å shine hesten for deg og flette den/vaske den osv hadde jeg sett på det som bortkasta tid. Du kan risikere å få låne en feit fjording med hengeman, og alle som kommer på besøk kommer til å stusse på hvorfor du har tatt flotte bilder av deg selv på en hest som er helt feil stylet.

Jeg skal KUN ha sal på hesten. Mindre utstyr enn det den er vandt til med andre ord...her dømmes det fort gitt! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...