Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Og vi reiser på ferie på mandag han blir da sittende igjen ro mens jeg og barna må prøve å mest ut av ferien uansett. Eventuelt får han prøve å hinke rundt det han orker. Men hadde jo håpet at han fikk sykemelding slik at han fikk igjen disse feriedagene senere for han har nettopp gått ut info ferie denne uka og jeg begynner min ferie fra neste uke. Han måtte avlyse helgens planer pga denne tåa men vi velger å dra på ferie neste uke da barna gleder seg veldig. Blir jo kjedelig for han som får lite ut av ferien men men. Noen råd hva vi kan Gjøre eller er feriedagene hans tapt? Anonymous poster hash: 3caf1...4de
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Øh..knekt tå, han er ikke invalid. Jeg har knekt storetåa jeg, satt ikke i en stol å glodde av den grunn. Hadde heller ikke sykemelding og jeg kobber i bhg. Det går så bra så, bare ikke la han gå rundt å synes synd på seg sjøl. Det er en tå! Anonymous poster hash: be18a...2c8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har brukket tåen to ganger, man blir da ikke sykemeldt for noe sånt. Mulig det er litt tøffere for en mann (som forkjølelse og lignende...) men virkelig ikke noe stor greie. Anonymous poster hash: cb6f4...a5e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Hahahaha, herregud, dagens, nei månedens i-landsproblem! Trolleri trollera! Anonymous poster hash: fcb07...f8c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Øh, sandaler som er åpne foran så overlever han. Makan til syting. Anonymous poster hash: ca026...b3d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Kjenner ei som ble sykmeldt av en brukket tå i to uker. Anonymous poster hash: 7946c...ed7
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Vel dere hadde ikke klart å gjennomføre den ferien vi skal på med en brukket tå. Han går ikke rundt å synes synd på seg selv bare så det er sagt. Poenget er bare at han ikke får blitt med på aktivitetene vi skal på intervju ferien. Smerte oppleves forskjellig og heldigvis har noen evne til å se det. H.i Anonymous poster hash: 3caf1...4de
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Må bare si meg enig med de andre.... dette kan da ikke være noen stor problemstilling?!?! Har dere planlagt fjellturer så får dere legge andre planer. Som # 5 sier - åpne sandaler. Og trenger han krykker så bruker han det. Ta med en sekk som han kan ha på ryggen, så har du armene frie til barna. Jeg må bare spørre - du mente ikke sånn helt dønn seriøst at han skulle få sykemelding i ferien for en brukket tå?? Anonymous poster hash: 81341...d2b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Vi skal til utlandet. Bestilt fly opphold og alt så får ikke avbestilt dette. Jo jeg var seriøs om sykemelding. Han kunne ikke gjennomført jobben sin med denne tåa så derfor mener jeg at han skulle hatt sykemelding. Derfor mener jeg at så lenge han ikke hadde Vært i stand til å utføre sine arbeidsoppgaver så burde han fått sykemelding. Ikke måtte bruke sine ferieuke på å bli bra. H.i Anonymous poster hash: 3caf1...4de
LME1001 Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Jeg har gått på jobb med en fot som var brukket to plasser, og senere med en brukket arm, ingen av gangene søkte jeg om sykemelding. Jobbet da som hhv hjelpepleier og lærer. Ei tå...! 😄
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Om han har fått beskjed om å holde foten i ro burde han fått sykemelding. Har brukket storetåa. Da måtte foten være i ro i 7 dager. Om bruddet er rent kan han vel bruke foten? Anonymous poster hash: 95d91...372
LME1001 Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Hvilket yrke har han da, siden han ikke kunne gått på jobb uansett?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Vel dere hadde ikke klart å gjennomføre den ferien vi skal på med en brukket tå. Han går ikke rundt å synes synd på seg selv bare så det er sagt. Poenget er bare at han ikke får blitt med på aktivitetene vi skal på intervju ferien. Smerte oppleves forskjellig og heldigvis har noen evne til å se det. H.i Anonymous poster hash: 3caf1...4de At ferieplanene må endres er surt, men dere kan likevel velge å gjøre noe samlet som familie om dere ønsker det. Ja, smerte oppleves forskjellig, men det er likevel deres valg som familie å gjøre noe som inkluderer alle ut fra de nye forutsetningene - eller om dere vil dele opp familien under ferien. Men at dere seriøst mener at staten skal betale fordi ferien deres ikke blir helt slik som planlagt, det er... vel, lite gjennomtenkt... for å si det diplomatisk... Som sagt over - sandaler, krykker og sekk til mannen så kan han være med på svært så mye. Bruker han krykker så burde han ikke trenge smertestillende heller, kanskje bortsett fra de første få dagene. Jeg har ingen problemer med å forstå frustrasjonen over at ferien ikke blir det dere planla, men problemet er først og fremst hvordan dere vil forholde dere til det. Om mannen bare vil sitte i ro og ikke gjøre noe i hele ferien pga én brukket tå, når han og dere har andre valg... vel, da er det et valg dere tar. Men igjen - dere kan ikke seriøst mene at staten skal betale for at dere ikke får gjort akkurat det dere planla i ferien! Det er så mye annet dere kan gjøre! Takk og pris for en oppegående lege! Anonymous poster hash: 81341...d2b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Unnskyld meg, men hva jobber han med da? Legen mener jo åpenbart noe annet enn deg og mannen. og alle vi andre her inne som har jobba med brukket tå er enig med legen. Og hva i all verden skal dere gjøre av aktiviteter i ferien? Anonymous poster hash: be18a...2c8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Med mindre dere skal på fjellklatring ser jeg ikke problemet. Mulig han ikke kan bade om tåa er gipset, men alt annet burde gå knirkefritt. Anonymous poster hash: ca026...b3d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Hva jobber mannen med? Hvilken tå er brukket? Hvorfor kan ikke mannen bli med til utlandet? Anonymous poster hash: 81341...d2b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Jeg brakk benet på 3 steder og ble operert, ferien gikk da som normalt, jeg brukte krykker, hadde sekk på ryggen, badet og gjorde alt med barna. Eneste var i fornøyelsesparker så måtte jeg ha litt flere hvilepauser enn ellers. Jeg er enslig mor, så hadde ikke noe valg heller. Anonymous poster hash: d5271...ba8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Hvilket yrke har han da, siden han ikke kunne gått på jobb uansett? Jobber i forsvaret. Blir sendt ut igjen nå om to uker og blir faktisk erklært utjenstedyktig pga noe så lite som ei knekt tå. Disse to ukene er sårt etterlengtet derfor vi er så frustrert. H.i Anonymous poster hash: 3caf1...4de
catchbaby Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Jeg brakk benet på 3 steder og ble operert, ferien gikk da som normalt, jeg brukte krykker, hadde sekk på ryggen, badet og gjorde alt med barna. Eneste var i fornøyelsesparker så måtte jeg ha litt flere hvilepauser enn ellers. Jeg er enslig mor, så hadde ikke noe valg heller. Anonymous poster hash: d5271...ba8 Men da er du beinhard! Dæven heldige unger du har håper jeg og blir en sånn tigermamma.
catchbaby Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Hvilket yrke har han da, siden han ikke kunne gått på jobb uansett? Jobber i forsvaret. Blir sendt ut igjen nå om to uker og blir faktisk erklært utjenstedyktig pga noe så lite som ei knekt tå. Disse to ukene er sårt etterlengtet derfor vi er så frustrert. H.iAnonymous poster hash: 3caf1...4de Hva var begrunnelsen til legen da? Hvis jeg hadde vært totalt uenig med legens avgjørelse ville bedt om å bli vurdert av en annen lege.. Veit ikke om det er mulig men. Ellers må dere snu om i forhold til ferien, ei knekt tå skal ikke stå i veien for en super ferie
Ladybird2014 Skrevet 11. juli 2014 #21 Skrevet 11. juli 2014 Knekt tå er jo dritvondt!!! Merkelig å ikke få sykmelding. Håper ferien blir fin uansett!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #22 Skrevet 11. juli 2014 Mannen min brakk få nr to (altså den ved siden av storetåa) og lånte joggesko som var to nr for store og levde som normalt. Jeg tror ikke han brukte krykker engang. Så få lånt noen krykker og legg ferien opp til at alle kan være med. Hvilke planer hadde dere da? Jeg skjønner ikke helt hva sykemelding har med tingene å gjøre heller jeg? Han blir da ikke fortere bedre av å bli sykemeldt? Om turen er bestilt til neste uke og han reiser på jobb med det samme ferien er over hjelper det ikke med sm nå? Selv om jeg skjønner at det hadde vært greit å få de dagene igjen senere. Om han blir sykemeldt kan han jo ikke reise heller? Og en ev avbestillingsforsikring hadde jo bare hjulpet han og ikke resten av familien? Sliter med å skjønne hva du egentlig vil oppnå? Anonymous poster hash: 028de...62a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #23 Skrevet 11. juli 2014 Jobber i forsvaret. Blir sendt ut igjen nå om to uker og blir faktisk erklært utjenstedyktig pga noe så lite som ei knekt tå. Disse to ukene er sårt etterlengtet derfor vi er så frustrert. H.i Anonymous poster hash: 3caf1...4de Men er det fjellklatring dere har planlagt i ferien, da? Hvorfor ikke ta disse to ukene i utlandet og tilpasse hva dere gjør slik at det passer til hva mannen kan gjøre? Det er ikke slik at dere mister disse to ukene sammen - dere velger selv at du og barna skal dra og han være hjemme. Det er deres valg! Men hvis dere vil være i hvert deres land i ferien pga en tå så kan dere heller ikke klage. Da skaper dere deres egne frustrasjoner! At han blir erklært tjenesteudyktig tilbake etter ferien er greit, men det betyr ikke at han skal ha sykemelding for en tå i ferien! Om han ikke kunne ha ferie så hadde det vært noe annet. Men dere kan ha ferie sammen - hvis dere er villig til å tilpasse den. Det burde si litt alle tilbakemeldingene dere har fått. Ikke ett av de gode forslagene har du kommentert. La mannen pakke alt han trenger i en stor sekk, kjøp et par krykker på apoteket eller bandagist, få med smertestillende - og kos dere på ferie! Jeg har også gått på jobb med to brukne tær. Ikke en dag borte. Har også vært på jobb med bekkenbrudd, fra dagen etter bruddet. Ja, veldig vondt, men jeg fungerte jo, så ingen grunn til å sykemelde meg noen av gangene. Og jeg har en jobb hvor jeg står og smågår det meste av dagen. Da må din mann jammen greie å ha ferie sammen med familien sin...! Selv om smerte oppfattes forskjellig... Anonymous poster hash: 81341...d2b
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. juli 2014 #24 Skrevet 11. juli 2014 Man blir jo ikke sykemeldt i ferien ut fra om man kan gjennomføre jobben sin, men ut i fra om man kan ha ferie. Jobben skal han jo ikke gjøre i ferien uansett. Nei vei, så får han ikke vært med på alle aktivitetene, men sånn er det, irriterende, det kan jeg skjønne. Men da får han være med seg godt han kan. Det skjer jo rett som det er at ferieplaner må forandres litt, sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #25 Skrevet 11. juli 2014 Smertene fra et tåbrudd kan variere voldsomt ut fra type brudd og plassering av bruddet. At så mange avfeier tåbrudd som sykemeldingsgrunnlag viser bare at de ikke vet noe om det. Plagene av et tåbrudd er like forskjellige som opplevelsen av fødselssmerter. Anonymous poster hash: b6b15...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå