Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 Eller er det bare å reise å kjøpe nye? Skal selvfølgelig prøve å rengjøre de i vann så godt jeg kan, etter at de har stått i whitesprit. Anonymous poster hash: 066ce...ab8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Kjøp nye. Anonymous poster hash: a508f...839
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Det kan du vel, ingen problem! Jeg bruker ikke lenger whitespirit når jeg rengjør pensler som er brukt til oljemaling, men lar de stå en liten stund i olje, f.eks. olivenolje, og vasker de etterpå godt med zalo. De blir helt rene! Anonymous poster hash: a2c49...c7e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 noen flere meninger? Anonymous poster hash: 066ce...ab8
prekæs Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Eller er det bare å reise å kjøpe nye? Skal selvfølgelig prøve å rengjøre de i vann så godt jeg kan, etter at de har stått i whitesprit. Anonymous poster hash: 066ce...ab8 Pensler skal ikke stå i white sprit. Du tar litt white sprit i et glass og trykker og vrir penselen i dette. Gjenta ved behov og vask i Zalo etterpå og heng til tørk. Har pensler lenge når jeg gjør slik. Skal du male videre med samme pensel neste dag skal pensel stå i vann hvis det er oljebasert. Putter du pensler i white sprit, opplever du at malingen kan klumpe seg og du får" korn" i malingen når du maler.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Eller er det bare å reise å kjøpe nye? Skal selvfølgelig prøve å rengjøre de i vann så godt jeg kan, etter at de har stått i whitesprit. Anonymous poster hash: 066ce...ab8 Pensler skal ikke stå i white sprit. Du tar litt white sprit i et glass og trykker og vrir penselen i dette. Gjenta ved behov og vask i Zalo etterpå og heng til tørk. Har pensler lenge når jeg gjør slik. Skal du male videre med samme pensel neste dag skal pensel stå i vann hvis det er oljebasert. Putter du pensler i white sprit, opplever du at malingen kan klumpe seg og du får" korn" i malingen når du maler. Takk! : ) Dette sa de til meg på malebutikken, men det hadde jeg helt glemt... Anonymous poster hash: 066ce...ab8
prekæs Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Eller er det bare å reise å kjøpe nye? Skal selvfølgelig prøve å rengjøre de i vann så godt jeg kan, etter at de har stått i whitesprit. Anonymous poster hash: 066ce...ab8 Pensler skal ikke stå i white sprit. Du tar litt white sprit i et glass og trykker og vrir penselen i dette. Gjenta ved behov og vask i Zalo etterpå og heng til tørk. Har pensler lenge når jeg gjør slik. Skal du male videre med samme pensel neste dag skal pensel stå i vann hvis det er oljebasert. Putter du pensler i white sprit, opplever du at malingen kan klumpe seg og du får" korn" i malingen når du maler. Takk! : ) Dette sa de til meg på malebutikken, men det hadde jeg helt glemt... Anonymous poster hash: 066ce...ab8 Var en maler som belærte meg på dette for noen år siden:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Eller er det bare å reise å kjøpe nye? Skal selvfølgelig prøve å rengjøre de i vann så godt jeg kan, etter at de har stått i whitesprit. Anonymous poster hash: 066ce...ab8 Pensler skal ikke stå i white sprit. Du tar litt white sprit i et glass og trykker og vrir penselen i dette. Gjenta ved behov og vask i Zalo etterpå og heng til tørk. Har pensler lenge når jeg gjør slik. Skal du male videre med samme pensel neste dag skal pensel stå i vann hvis det er oljebasert. Putter du pensler i white sprit, opplever du at malingen kan klumpe seg og du får" korn" i malingen når du maler. Takk! : ) Dette sa de til meg på malebutikken, men det hadde jeg helt glemt... Anonymous poster hash: 066ce...ab8 Var en maler som belærte meg på dette for noen år siden:) Herre gud så mange pensler jeg har kjøpt og kasta etter en gangs bruk.... Blir nok andre boller heretter! Anonymous poster hash: 066ce...ab8
*Smiley* Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Vi brukte samme pensel først oljebasert maling. Rengjorde og brukte den på vannbasert. Det gikk helt fint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå