Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #1 Skrevet 11. juli 2014 I går var vi på stranda og jeg må si jeg blir litt overrasket over hvor mange unger som løper nakne! Det dras i tissefanter og kløs i rumper både til høyre og venstre. Min minste på 7 lurte på hvorfor ungene ikke hadde på truse. Jeg skjønner at en luftig liten bak sikkert er behagelig for barnet men jeg syns på en offentlig plass kan man ha på noe. Ikke minst...så mange som er såååå redde for å legge ut bilder av ungene på nettet for man vet jo aldri hvilke personer som gjør hva med bildene...da er nakne barn på stranda eldorado for nettopp slike folk. Anonymous poster hash: bdba2...0c4
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #2 Skrevet 11. juli 2014 Toåringen min går naken, femåringen vil gjerne, men han får ikke lov.. Anonymous poster hash: 8baea...94e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #3 Skrevet 11. juli 2014 Barn er barn. Synd at dette er blitt til skam og en ekkel ting pga syke og hysteriske voksne. Anonymous poster hash: 8374b...9bb
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Min på fire går med badetøy. En praktisk badedrakt og ikke en latterlig bikini med blonder og styr. Anonymous poster hash: 6eded...f7d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Mine får lov så lenge de selv vil. La nå barn få lov til å være barn. Anonymous poster hash: 6c2d5...20e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Min på to får gå naken hvis det ikke er så mye folk (nesten bare oss) Er det full strand så har han på bleie. I hagen så løper han rundt naken hele tiden. Anonymous poster hash: b5efb...582
Chl85 Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 På stranda er det bikinitruse eller badedrakt, dette fordi hun setter seg ned i sanda og det resulterer med masse sand i tissen osv. Også er jeg vel litt i mot at barn flyr nakne rundt i all offentlighet i disse multimedia tider, med snap og facebook. Føler da at jeg blottstiller barnet mitt på mange måter. Føler jeg må følge nettvettregler i det virkelige liv også Sikkert jeg som er i overmåte sær. Ellers når vi er på besøk hos venner, familie og det er bading i hagen så får hun være naken
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Da gutten var rundt 1 og 2 år var det helt greit å løpe rundt naken på stranden. Etter det har det vært normalt for oss med badebukse. Han er nå blitt 9 og Igår var vi stranden. Hans kommentar var at ungene burde kle på seg, han ble litt overrasket over all nakenheten og foreldre som tar bilder. Anonymous poster hash: 9d821...855
moota m storebror&lillebror Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Nei de får ikke være nakne på stranda. Det kan de være i hagen. Nå er de så store at de hadde dånt, men når de var små
Chl85 Skrevet 11. juli 2014 #11 Skrevet 11. juli 2014 Barn er barn. Synd at dette er blitt til skam og en ekkel ting pga syke og hysteriske voksne. Anonymous poster hash: 8374b...9bb Føler ofte ikke at det er skambelagt å være naken, men handler mer om forholdene rundt. Altså folk kan lettere enn noen gang å ta bilder å legge ut på nett. Og det gjelder ikke bare pedofile( er ikke av de som tror det lusker en pedofil i hver busk)... Mange som tar bilder med telefonen og legger ut bilder på face osv også kommer barnet ditt med på bildene. Personlig prøver jeg og ha kontroll så godt det er mulig av hva slags bilder det er av barnet mitt på nettet. I tillegg så anbefalte legen at jenter ihvertfall ikke går nakne på stranda... da de kan få mye sand i underlivet osv som kan gi infeksjoner o.l. Men folk gjør som de vil også gjør jeg som jeg vil, he he
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #12 Skrevet 11. juli 2014 Barn er barn. Synd at dette er blitt til skam og en ekkel ting pga syke og hysteriske voksne. Anonymous poster hash: 8374b...9bb Føler ofte ikke at det er skambelagt å være naken, men handler mer om forholdene rundt. Altså folk kan lettere enn noen gang å ta bilder å legge ut på nett. Og det gjelder ikke bare pedofile( er ikke av de som tror det lusker en pedofil i hver busk)... Mange som tar bilder med telefonen og legger ut bilder på face osv også kommer barnet ditt med på bildene. Personlig prøver jeg og ha kontroll så godt det er mulig av hva slags bilder det er av barnet mitt på nettet. I tillegg så anbefalte legen at jenter ihvertfall ikke går nakne på stranda... da de kan få mye sand i underlivet osv som kan gi infeksjoner o.l. Men folk gjør som de vil også gjør jeg som jeg vil, he he Vet ikke om det er så mye bedre med sand i bleia som ligger å filer. Barna mine vil i alle fall heller løpe nakne. Anonymous poster hash: 6c2d5...20e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #13 Skrevet 11. juli 2014 Har motsatt erfaring her, var nesten litt overrasket over hvor mange barn som ikke var nakne på stranden.. Har selv en toåring som alltid springer naken i slike settinger, tenker som hun over: la barn være barn! Anonymous poster hash: 90150...a1e
*Miss Marple* Skrevet 11. juli 2014 #14 Skrevet 11. juli 2014 Mine barn har aldri sprunget rundt nakne på offentlige plasser. Det handler om hygiene, først og fremst. De færreste syns det er ok med tiss og bæsj flytende over alt. I tillegg ville jeg selv aldri sittet med bar stump i sanden og lar heller ikke barna gjøre det. Å løpe litt naken rundt under klesskifte er selvsagt ok, men å sitte med en skive i ene hånden og klø seg i rumpa med andre, som en toåring lett kan finne på, er ikke ok.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #15 Skrevet 11. juli 2014 Nei, men så er han 10 år da... Anonymous poster hash: 20ca5...9b6
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 Tenk på at det finnes pedofile som drar på stranden for å ta bilde av nakne barn. Så kan du tenke deg hva de gjør mens de ser på bildene etterpå. Nei, barn skal ikke løpe nakne på offentlig plass. Tenk dere godt om, dere som lar de få gjøre det. Anonymous poster hash: 3e3a2...931
me_87 Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Her føles det bare ikke naturlig at han skal være naken på stranden så jeg har alltid noe på han. Reagerer ikke på at andre sine unger går nakne,men føler bare ikke for at han skal gå naken selv. Min er 2.5 år.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Tenk på at det finnes pedofile som drar på stranden for å ta bilde av nakne barn. Så kan du tenke deg hva de gjør mens de ser på bildene etterpå. Nei, barn skal ikke løpe nakne på offentlig plass. Tenk dere godt om, dere som lar de få gjøre det. Anonymous poster hash: 3e3a2...931 De pedofile kan sikkert lett finne "bedre" bilder på nett. Jeg nekter at noen få syke mennesker skal få legge lås på barna mine. Her løper de fritt. En anna ting, de fleste overgrep blir gjort av noen som barna kjenner, så da er ikke hagen heller trygg. Anonymous poster hash: 6c2d5...20e
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Løper nakne på stranda hvis de vil:-) 2 og 7 år. Tar på dem badetruse men den ryker som oftest av i løpet av dagen. Er imot full bikini på småttinger jeg da.. Synes nesten det er verre. Bikini = har noe å skjule. Jeg er faktisk mer nøye på at de har på seg tøy inne.. Synes det er ekkelt med nakne tisser og rumper på møblene. Anonymous poster hash: 5b497...853
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #20 Skrevet 11. juli 2014 Da de var 1-2 år så gjorde de noen ganger det. Men jeg er av den typen som ikke syns større barn skal gå nakne på stranda.. Greit at barn er barn, men jeg skjønner bare ikke greia. Hvorfor ikke bare ha på en badebukse/bikinitruse? For noen dager siden var venninna mi og jeg på stranda. Ved siden av oss lå en mor og et søskenpar på 5-6 år. Begge ungene badet nakne, men tok på bikini/badebukse da de kom opp fra vannet! Det syns vi var veldig rart. Hvorfor fly naken på stranda men ta på badetøy når du sitter stille på et håndkle? Det blir litt motsatt for oss.. Gutta mine er 6 og 8 år og vil ikke selv gå nakne, mens 3 åringen velger å ha på badedrakt siden hun elsker de fine badeplaggene sine Anonymous poster hash: 3249c...a49
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #21 Skrevet 11. juli 2014 Min på 2: ja!! Mine på 6 og 4: nei, men bruker bare badetruse, ikke topp. Anonymous poster hash: 069c5...125
Gjest Antarctica Skrevet 11. juli 2014 #22 Skrevet 11. juli 2014 Hvis de vil det selv. Jeg også, hvis stranda er tom og ligger skjult til. Vi oppsøker også gjerne nakenstrender der det fins. De er garantert folketomme. Dere burde prøve.
MamsenMedToSmå Skrevet 11. juli 2014 #23 Skrevet 11. juli 2014 Gutten min på 16 mnd er naken på stranda når han bader. Når han løper rundt har han på bleie. Skulle gjerne latt han løpe naken men i frykt for at han skal bæsje tar vi på bleie. Hjemme kan han løpe naken så mye han vil i varmen da det ikke gjør noe om det blir uhell.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. juli 2014 #24 Skrevet 11. juli 2014 Nei, det gjør de ikke. Det har ikke noe med at barn ikke får være barn å gjøre, det har ingenting med om det sitter en pedofil eller to der, men rett og slett fordi jeg ikke skjønner hva som er vitsen med å la unger løpe nakne rundt omkring. Hos oss er det normalt å ha klær på utenfor badet og soverommet. Så mine unger bruker badebukse, bikini eller badedrakt, alt etter hva de foretrekker. Og har de bikini på, så er det ikke fordi de "har noe å skjule" - hva i alle dager skulle det være? Det er fordi det er en del av et helt antrekk.
Gjest Sommerfuggel Skrevet 11. juli 2014 #25 Skrevet 11. juli 2014 Tråden er ryddet grunnet spam Sommerfuggel i vinterland Brukermoderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå