Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Skrevet 10. juli 2014 Er det nok å være sammen med forelderen? Samboer? Forlovet? Gift? Eller har det med lengden på forholdet å gjøre? Personlig mener jeg at man blir stemor eller stefar når man gifter seg med forelderen. Anonymous poster hash: 6e7e6...8cf
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Skrevet 10. juli 2014 Nja, det blir en kunstig grense uansett. Vil tro det er mest nærliggende å dømme etter lengden på forholdet OG alderen til barnet eller "barnet". Unaturlig å kalle noen stemor eller stefar når "barna" er voksne. Anonymous poster hash: 60f2f...e4b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #3 Skrevet 10. juli 2014 Når de får felles barn eller gifter seg. Min mening da. Dette gjelder såfremt ungene er små. I tenårene ville jeg aldri kalt en ny type stefar. Anonymous poster hash: 7915b...eea
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #4 Skrevet 11. juli 2014 Etter det vi praktiserer/mener: Når en av de biologiske foreldrene er død, og den gjenværende gifter seg på nytt. Har selv mor med ny ektemann, men han er ikke min stefar og hans barn er ikke mine stesøsken, jeg er heller ikke stesøster eller stebarn for dem. Nye ektefeller/partnere av mine foreldre er nettopp bare det, ikke noe "steforelder". Pappa lever i beste velgående (for ordens skyld). Anonymous poster hash: b2029...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #5 Skrevet 11. juli 2014 Etter det vi praktiserer/mener: Når en av de biologiske foreldrene er død, og den gjenværende gifter seg på nytt. Har selv mor med ny ektemann, men han er ikke min stefar og hans barn er ikke mine stesøsken, jeg er heller ikke stesøster eller stebarn for dem. Nye ektefeller/partnere av mine foreldre er nettopp bare det, ikke noe "steforelder". Pappa lever i beste velgående (for ordens skyld). Anonymous poster hash: b2029...0b8 Rettelse: Han er din stefar hvordan du enn ser det, han er gift med moren din. For å hjelpe deg litt her har du noe mer du kan lese ang steforeldre. http://no.wikipedia.org/wiki/Stefamilie Anonymous poster hash: 30257...1db
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #6 Skrevet 11. juli 2014 Etter det vi praktiserer/mener: Når en av de biologiske foreldrene er død, og den gjenværende gifter seg på nytt. Har selv mor med ny ektemann, men han er ikke min stefar og hans barn er ikke mine stesøsken, jeg er heller ikke stesøster eller stebarn for dem. Nye ektefeller/partnere av mine foreldre er nettopp bare det, ikke noe "steforelder". Pappa lever i beste velgående (for ordens skyld). Anonymous poster hash: b2029...0b8 Rettelse: Han er din stefar hvordan du enn ser det, han er gift med moren din. For å hjelpe deg litt her har du noe mer du kan lese ang steforeldre. http://no.wikipedia.org/wiki/Stefamilie Anonymous poster hash: 30257...1db Hjelpe og trøste.. Hverken du eller wikipedia har noe med å fortelle meg og mine hva vi skal titulere hverandre som. Det bestemmer vi meget godt selv. Her er ingen noe "ste"samme hvor mye du åpenbart vil det. Lite å finne på i sommervarmen? Anonymous poster hash: b2029...0b8
PrinsesseHengepupp Skrevet 11. juli 2014 #7 Skrevet 11. juli 2014 Guhjelpemeg, det håper jeg at jeg aldri blir, tross både bryllup og felles baby. Mer stigmatisernede og negativt uttrykk skal man lete lenge etter. Men min mann er min sønns bonuspappa, jeg er bonusen til hans. Vi har til og med et felles bonusbarn som ingen av oss er biologisk knyttet til. Hva det heter betyr fint lite her, biologi har liten plass i vår familie. Når jeg forteller folk at jeg er gravid forteller jeg at jeg venter nr 4, selv om jeg "bare" har født en gang før. Men uansett vil en slik posisjon/tittel være noe man gjør seg fortjent til og som man jobber seg frem mot. Hverken et samboerforhold, et bryllup, et felles barn, gjør deg til en viktig del av et barns liv. Man må arbeide for det. Om det tar et år, eller aldri.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #8 Skrevet 11. juli 2014 Vel, jeg er gift med en mann som har en sønn fra før av. Gutten kaller meg bare ved navn, og det syns jeg er helt greit for benevnelse av stemor eller bonusmamma bryr meg midt på en viss plass, for meg er det større betydninger at han og jeg har en kjempe godt forhold. At han kommer og besøker oss og småsøskene sine titt og ofte ( gutten er 18 år, og har flyttet hjemifra, og han var bare 7 år da faren og jeg ble i lag). Og her hos oss kaller verken han eller ungene våres seg mellom som halvsøsken, det er søsken det er snakk om. Er man en del av en familie, så er man en familie, that`s it Anonymous poster hash: 8a299...9dc
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #9 Skrevet 11. juli 2014 Jeg tenker at man blir steforelder om man gifter seg med en enke eller enkemann med barn. Ellers blir man bare en ekstraforelder, og ikke steforelder. Min pappa er gift på nytt, han fant seg ny dame etter at jeg hadde flyttet hjemmefra (samme med mamma). Ingen av disse er mine steforeldre, de er mamma som mann og pappa sin kone. Søsteren min er gift på nytt, hennes mann er ikke stefar for hennes to barn, barna hennes har allerede en far de. Hennes mann blir en ekstra voksenperson i livet deres, en bonuspappa kanskje, men ikke en stefar. Anonymous poster hash: db5e7...2e3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #10 Skrevet 11. juli 2014 Tenker og at det har noe med hva man føler er rett selv. Mine barn har 3 stesøsken, men minste har ikke så mye forhold til noen av de, da de er større. Mens største har et utrolig godt forhold til en av de, og de omtaler hverandre som søstre, hun er på besøk hos oss og. Selv har jeg 3 halvsøstre, en av de omtaler jeg som bare søster, hun har alltid stått meg nært, de andre kjenner jeg ikke. Anonymous poster hash: 4df5f...976
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå