Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #1 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg har bare 5-6 dager til termin nå og har begynt tenke på dette med å få kroppen tilbake. Er ikke blandt dem som kommer til å slanke meg i ammetiden, for det er ikke så smart, men er det likevel noen triks jeg kan gjøre for å komme fortere i form og lettere få av kiloene? dette er min første baby så har lite erfaring. Noen sier jo amming gjør at kiloene går lettere av, mens andre går opp i ammetiden for de blir så trette og sultne hele tiden. Selv tenker jeg at om jeg ammer, så kanskje det hjelper litt også det å gå lange daglige turer? Og selvsagt prøve spise litt sunt, da...? Andre tips? har gått opp 20 kg og vil gjerne slippe å drasse på dem i ett år liksom.... Anonymous poster hash: 4dcec...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154404-hvordan-f%C3%A5-tilbake-kroppen-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastel Peach Skrevet 10. juli 2014 #2 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Jeg hadde begynt allerede nå om jeg var deg, det er aldri for sent. Drikk og spis sunt og prøv å trene hver dag. Selv har jeg 12 dager igjen til terminen og trener fortsatt på spinningssykkelen hjemme daglig og trener noe styrke. Når du har født gjelder det nok å fortsette med det. Daglig trening og sunn mat og vann. Nå vet jeg ingenting om kostholdet ditt eller mosjonsnivået, men det er det som er tingen. Viktig å trene kondisjonen (Løpe, sykle, svømme...) i minimum 20 min daglig, helst mer enn det. Da skal du være så sliten at du nesten ikke klarer å snakke mens du trener. Styrke tar du annenhver dag slik at kroppen kan restituere seg. Du finner massevis av øvelser for gravide på YouTube, disse kan du sikkert fortsette med når du har født. Så er det viktig å holde motivasjonen oppe! Det som er veldig greit er å skrive opp en treningsplan (Mandag-søndag). Når du har den liggende fremme et sted, med detaljerte øvelser og tid, er det mye enklere å komme i gang. Da har man noe fast å forholde seg til. Du må ha masse lykke til, jeg håper at du klarer å holde motivasjonen oppe og kommer fort i gang! Endret 10. juli 2014 av Pastel Peach Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154404-hvordan-f%C3%A5-tilbake-kroppen-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-146506408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ticalinda Skrevet 11. juli 2014 #3 Del Skrevet 11. juli 2014 Jeg er av de som ikke går ned med amming. Jeg blir trøtt og spising holder meg våken! Litt slik du sier, i tillegg til at jeg har lite matlyst i graviditeten, mens den kommer tilbake for fullt i ammetiden... Jeg har klart å holde vekten (etter å ha gått på en skikkelig smell på førstemann), ved å være ganske så streng med meg selv. Uansett hvor sulten jeg føler meg, så spiser jeg ikke mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid, til hvert måltid. Men jeg spiser hyppig. Annenhver time spiser jeg noe. Har alltid med meg frukt. Å spise ofte og regelmessig gjør at jeg ikke blir så fysen på noe godt hele tiden. Vær forsiktig med hva du spiser når du er på cafe. Noen er mye på cafe når de er i barselpermisjon! Kos deg, men ikke skei ut hver dag! Kom igang med litt trening så fort som mulig. Jeg pleier å starte med å gå turer med vogn. Jeg har en fast tur som jeg bruker ca 1,5time på i starten (går rolig), så jobber jeg meg fort opp til 1 time på turen. Den har mye både nedover, bortover og kraftige stigninger, så man får kjørt seg om man vil:). Denne turen går jeg hver dag uansett vær, man-fre. Det er den viktigste rutinen jeg har for å komme meg ut. Etterhvert er det viktig å komme igang med den treningen du evt bedrev før du ble gravid. Ikke vent for lenge, hvis barselbobla får tatt deg helt, så kan det være vanskelig å komme seg igang igjen. Selv kan ikke jeg trene i graviditetene pga kynnere og risiko for tidlig fødsel, så for meg er det ekstra tungt å starte på nytt hver gang etter fødsel. Hvis du klarer/kan trene i graviditeten så er det mye lettere å komme igang igjen:) Hvis du derimot merker at kiloene raser av når du ammer, så har jeg ett råd: kos deg i barseltiden! Gjør det du har lyst til og nyt babyen! Det er nok av bekymringer om man ikke skal måtte tenke konstant på de kiloene også... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154404-hvordan-f%C3%A5-tilbake-kroppen-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-146507176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 12. juli 2014 #4 Del Skrevet 12. juli 2014 Kroppen kommer tilbake den Spesielt om du vanligvis har en relativt aktiv og sunn livsstil. Men vær tålmodig, det kan ta litt tid. Nyt barseltiden, ta det rolig, og forsøk å gå daglige turer og holde deg litt aktiv for ditt eget velværes skyld. Så sparer du den hardere treningen til kropp, rutiner og sykluser er noenlunde i lage igjen er nå mine råd. Jeg gikk opp over 30 kilo (vil tro de siste 10 var vann da jeg var høygravid i sommervarmen). Etter vann og selve babyvekten var vekk etter noen uker, hadde jeg fremdeles 10-12 ekstra kilo etter fødsel. Husker jeg ikke følte meg så vel, og følte meg både formløs og litt slapp i fisken. Men innen et år var gått var jeg tilbake på min vanlige vekt og vel så det. Begynte med kondisjon og styrke etter ca. 6 måneder. Før det trillet jeg veldig mye tur, også i kupert terreng (vi er så heldig å ha masse fine fjellturer man kan ta med vogn her i Bergen). Om du skal ha permisjon en stund, er det deilig å benytte anledningen da til å komme i gang med aktivitet da, spesielt om dette er første barnet slik at du slipper å tenke på barnetilsyn for flere barn. Fort gjort at dagene blir hektiske når jobb og barnehage begynner, så da er det deilig om rutinene er inne. Nyt din formfulle kropp i innspurten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154404-hvordan-f%C3%A5-tilbake-kroppen-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-146510140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 20. juli 2014 #5 Del Skrevet 20. juli 2014 Mye bra som er skrevet ovenfor her, som jeg sier meg enig i. Men husk at man ikke skal trene alt for hardt om man sover lite. Det kan bli litt lite søvn i starten og da tåler ikke kroppen like hard trening. Pass også på at du får i deg nok vitaminer og jern. Jeg syns man bør sjekke nivåene av jern, B12 og vitaminer når man har ammet en stund. Lagrene kan fort gå tomme og da tar det tid å få bygget dem opp igjen. Tran og multivitaminer er nok lurt i ammperioden. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154404-hvordan-f%C3%A5-tilbake-kroppen-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-146525989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ticalinda Skrevet 21. juli 2014 #6 Del Skrevet 21. juli 2014 Mye bra som er skrevet ovenfor her, som jeg sier meg enig i. Men husk at man ikke skal trene alt for hardt om man sover lite. Det kan bli litt lite søvn i starten og da tåler ikke kroppen like hard trening. Pass også på at du får i deg nok vitaminer og jern. Jeg syns man bør sjekke nivåene av jern, B12 og vitaminer når man har ammet en stund. Lagrene kan fort gå tomme og da tar det tid å få bygget dem opp igjen. Tran og multivitaminer er nok lurt i ammperioden. Lykke til! Helt enig! Jeg har selv tatt ammetilskudd som jeg har kjøpt på apoteket. Har vært veldig fornøyd med det:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154404-hvordan-f%C3%A5-tilbake-kroppen-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-146527091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå