Gå til innhold

Sykemelding

fisken2015

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg søkte om svangerskapspenger fra uke 22. Jordmor som mente jeg skulle ha det og ikke bruke sykemelding. Jeg slet med å holde tempoet på jobb så for meg var det beste løsning. Mye bedre enn sykemelding over så lang tid. Kjedelig å gå hjemme så lenge, men var det beste for de to i magen. Man vil jo ikke føde alt for tidlig og med tvillinger er jo sjansen for prematur fødsel mye større. Tvillingene mine kom ved planlagt ks 4 dager før termin :)

Endret av Januar-spirer <3
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg er i uke 18nå, har 50% sykemelding fra min 75%stilling i hjemmesykepleien jeg har også tilrettelagt det jeg jobber så jeg legger dosetter, tar telefoner og rydder i papirer og driver med data. Dette er p.g.a bekkenløsning, men fungerer veldig bra jeg føler meg nyttig og det er godt og ha litt og gjøre i løpet av ukene, håper jeg kan fortsette sånn i flere uker videre. Når har folk ca blitt sykemeldt eller tatt sv.penger fra?

• 1 måned senere...

Jeg synes det var så mye forskjellig informasjon på forum og offentlige side, og ble faktisk veldig usikker selv - så vil bare dele at det ikke automatikk i at man blir/må sykmeldes i uke 20-28 . 

Så lenge formen er fin kan man fint jobbe også utover uke 28 som tvillinggravid. Jeg er i uke 31 og jobber fortsatt, og fortsetter så lenge det ikke går utover helsen. Faktisk tror jeg det ville vært mer slitsomt for meg å ikke jobbe. Har en kontorjobb der jeg kan variere sitterstilling gjennom dagen, samt enkelte dager starte dagene hjemmefra i godstol. Det går helt fint, og er ikke minst i samråd med både fastlege og sykehuslege.

Jeg forstår godt at jeg er kjempeheldig som er i så fin form, og at andre har annerledes arbeidshverdag der dette ikke ville gått like knirkefritt. For mange er nok muligheten til å trappe ned helt nødvendig og rett for dem.  Men det er greit å vite at det er medisinsk forsvarlig også å jobbe lenger -  selv med tvillinger i magen. Svangerskap er forskjellige. Også for dem som venter tvillinger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...