Gå til innhold

De aller fleste av oss tester etter EL men er det ingen som

Anbefalte innlegg

Merker EL slim?

Jeg bare tenker  at vi tester og tester men ingen skriver om kroppslige tegn som slim, temp, og evt EL smerter.

Jeg var ferdig med siste tr 22 juni, første dag 17. Jeg begynte å følge med på utfloden med en gang, og lest side opp og ned om hva som var fruktbart og ufruktbart sekret og hvordan alt skulle se ut og føles.

Gjennom syklusen har jeg fulgt godt med og skrevet notater, tenkte jeg ikke skulle teste etter el, men da jeg fikk testene i posten fredag  4 juli, så ble det jo testing likevel. De to første på ettermiddagen var positive tror jeg, var like sterke som kontroll streken. Etter det, fredagskveld og utover helga ble de bare svakere og svakere og nå ser jeg ingen strek, kansje en svak enn lenge etter at den er tørket inn.

Det jeg da tenker på er min egen utflod rundt de dagene før jeg testet, jeg var jo knusstørr!!

Fantes ikke spor etter noe vått eller slimet sekret vertfall, og det jeg har hatt av utflod har vært hvitaktid og trørt som topper seg om man strekker ( detaljer,sorry). Slik var det alle dagene, og jeg har kjent etter fra dag 1.

Tidligere sykluser har jeg merket eggløsningen, både som smerte og slim, som legger seg fint på papiret. Begynner faktisk å lure på om EL ikke har vært denne mnd enda.

Hva med dere andre? :)

Fortsetter under...

Jeg har hatt teste-nekt på EL pga det gjør meg mer stressa enn det er til hjelp. Fant tilfeldigvis en EL-test da jeg ryddet på badet i denne perioden og tok den kl 1 på natta, og det er første gang jeg noensinne har fått positiv EL-test. Men jeg hadde ikke trengt den fordi jeg kjente GODT på kroppen og utfloden at det måtte være nå jeg hadde eggløsning. Egentlig skulle jeg ha hatt det 3-4-5 dager tidligere. 

Er litt fan av det å kjenne sin egen kropp, det kjennes godt når man instinktivt vet hva som er i gjære uten å måtte ty til allverdens hjelpemidler! :) Nå er jeg helt fri for EL-tester hjemme, så neste periode blir det au-naturell igjen ;) 

Men først må jeg se om TR faktisk kommer eller ikke da ;) Wish me luck :)

Hei.

Jeg bruker EL test bare for å få en ekstra bekreftelse på at EL faktisk finner sted når jeg selv forventer den!

Men det er den enste måten jeg bruker! Jeg kjenner symptomer på EL, som stikking, men jeg får sjeldent ekstra slim rundt EL, men jeg kan få det utenom EL! Som mrs impatient over her skriver, så føler jeg til en viss grad at testingen bare øker stresset, forventningene og forhåpningene. Etter at vi mistet sist mnd så var mannen min og jeg fast bestemt på at vi tar det roligere i tiden framover. Vi fortsetter prøvingen, men (spesielt) jeg prøver å begrense stresset ift til det, det kommer ikke noe godt ut av det uansett! Da vi lykktes med spiren vi mistet så var jeg helt testfanatiker og stresset i vei, og da jeg først ble gravid så var jeg urolig for andre ting! Men det er jo ikke lett når man først har bestemt seg for å prøve,hehe ;)

Jeg får el-slim og bruker dette samt sykluslengde som indikasjon på når jeg har el. Men jeg har ikke mye erfaring. Sist jeg ble gravid satt spire på første forsøk og nå er vi i første pp med nr 2. Til nå har jeg klart å se på kroppen, men hvis det skulle ta lengre tid å bli gravid vil jeg kanskje vurdere tester/temping.

Annonse

Jeg er i første pp jeg også :) og stresser ikke med det i det hele tatt. Sitter ikke spiren denne mnd så nyter jeg en øl :D

Jeg har to barn, men de var ikke planlagt, var plutselig gravid, og det har vært et kjempesjokk begge gangene.

Nå som vi er prøvere er jeg spent på hvor lang tid det tar før spira sitter.

Jeg tror jeg ble litt smittet her inne til å teste når jeg så at så mange andre gjorde det :)

Også veldig nysgjerrig på om hva andre legger merke til gjennom syklusen ;)

Om det har klaffet for oss denne mnd og om jeg har hatt el jeg ikke har lagt merke til, er det et under! Mannen har vært sååå sliten :P

Jeg har aldri hatt el-slim, og den syklusen jeg ble gravid hadde jeg rennende vannaktig utflod rundt eggløsning, og etter befruktningen ble den mer lotion-aktig..men aldri slimete som rå eggehvite som det ofte beskrives som :) Tenkte bare å nevne det, i tilfelle det er andre her som har eggløsning og ikke el-slim!

Jeg både temper og følger med på slim utenom el testing. Eller... jeg har ikke hatt slim på lenge lenge, har kun hatt vannaktig og/eller lotion utflod, men denne pp prøvde jeg bidronninggele m/vitex igjen (tidligere bare tullet den med hele syklusen min), og denne mnd funket den iallefall, istedet for å rote det til. Fikk masse slim, så da er jeg happy :D 

Kryss i taket og bank i bordet! 

Er bare i pp2, så ikke så lang erfaring. Tester etter el og temper, mest for å få en sterk indikasjon på at jeg faktisk har el, og får å bli best mulig kjent med syklusen etter et år med p-piller. Føler ikke at det stresser meg, føler faktisk mer ro når jeg føler at vi gjør alt vi kan for å lykkes til tross for at mannen har ødelagt rygg og vi ikke kan være som kaniner. Da hadde alt vært mye enklere ;) Vi er litt avhengige av å legge hovedinnstatsen til ca rett tid for tiden, dessverre. Dermed roer det meg å føle en viss kontroll og å ha endel indikasjoner på at timingen er god. Blir i bedre humør og mindre irritert på den dumme ryggen hans som skulle ryke akkurat nå også ;) Etterhvert, om mønsteret hittil gjentar seg, vil jeg nok stole mer på kroppen etterhvert.

Merker el-slim, og/eller vannaktig eller lotionaktig utflod i dagene før forventet el, og denne gangen matchet det med dagene før positiv el-test. I tillegg ømme bryster i det el er like rundt hjørnet, de reagerer på enhver hormonendring for tiden. Holder seg ømme helt til TR er på plass viste forrige måneds erfaring. Ingen tvil om at jeg også blir mer lysten i disse dager ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...