Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #1 Del Skrevet 9. juli 2014 Dette er komplisert. Men skal prøve å skrive det lett forståelig. Jeg ble voldtatt av en jeg ikke kjenner, og på grunn av traumet det var så husker jeg nesten ikke hvordan han så ut. Husker at jeg trodde han var fra en viss type nasjonalitet, men det er det. Uken etter var jeg så klart deprimert pga det som hadde skjedd, og jeg var en smule apatisk. Derfor hadde jeg en one night stand med en av en annen nasjonalitet. (Vet det kan høres rart ut å reagere sånn, men sånn reagerte altså jeg) Litt over en uke ca etter han siste så testet jeg positivt. Nå har jeg en nydelig baby på noen måneder som jeg er alenemor til. Han er helt skjønn og jeg elsker han. Men jeg klarer ikke se hvilken nasjonalitet faren hans må være fra. Og hva skal jeg fortelle han om faren hans når jeg ikke vet hvem det er? Han siste fyren vet jeg navnet på. Burde jeg søke han opp og kontakte han og få en farstest? Hva om han er faren og vil "ta" barnet (misforstå meg rett; han kan godt få bli en del av livet hans, men jeg vil ha omsorgen) Hvis han ikke er faren, hva sier jeg til sønnen min da? -for da vet jeg jo sikkert at faren er en voldtektsmann. Det er forferdelig for meg å vite, og jeg vil ikke at sønnen min skal vite det. Men noe må jeg jo si. Og hva skal jeg si til familien min som maser om barnefaren? Dette er litt tungt og jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg her inne. Anonymous poster hash: 25c1d...e2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154227-voldektsmann-eller-one-night-stand/
*flux* Skrevet 10. juli 2014 #2 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg føler med deg i en vanskelig situasjon. Mitt råd til deg er å få helsesøster til å henvise deg til psykolog. Du trenger å få bearbeidet dette. Og hvis du kan. Snakk med mamma eller familie om det som har hendt deg. Når det gjelder farsskap så ville jeg funnet det ut. Er det voldteksmannen så vet du i alle fall det. Og hvilken kjærlighetserklæring er det ikke til sønnen din at du beholdt han der hvor de aller fleste tok abort. Og han trenger ikke vite detaljene heller. Uansett. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154227-voldektsmann-eller-one-night-stand/#findComment-146505077
Gjest Angelstath Skrevet 12. juli 2014 #3 Del Skrevet 12. juli 2014 Uff da.. For en situasjon... Må si at jeg er full av ren beundring over at du beholdt barnet når det kan være resultatet av voldtekten! Tar av meg hatten for deg!!! Er enig med *flux* om at du bør oppsøke psykolog, og få tatt en farskaps test. Hvis faren er av "one night stand" fyren så ikke vær bekymret. Dere bodde ikke sammen ved fødsel så du har automatisk full foreldre rett og ansvar. Vet ikke om det er mulig å få noen form for dns bevis via en farskaps test mot denne andre ufyselige mannen...om så burde det gjøres slik at han kan fanges og straffes!! Jeg ville ikke fortalt min familie eller barnet om at faren er voldtekts mann, hvis det er han som er faren. Selv om det er en stor kjærlighets erklæring i fra deg, så vil nok ikke din sønn ta det på denne måten. Jeg ville gått for "one-night stand" forklaringen til alle så lenge det er mulig. Om din sønn i voksen alder fremdeles maser om "pappa" så ville jeg nok ha bedt om profesjonell hjelp til å fortelle det. Igjen, kunne ikke beundret ditt mot og størrelsen på ditt hjerte mer! Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154227-voldektsmann-eller-one-night-stand/#findComment-146509838
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå