Fem til sommers Skrevet 8. juli 2014 #1 Del Skrevet 8. juli 2014 Mitt femte barn, sju dager til fødsel, settes i gang om ei uke. Aldri har jeg hatt slike smerter og ubehag der bak som nå, har sluppet unna disse hemoroider tidligere. Men nå er alt vondt. Klarer ikke sitte, ikke stå, ikke gå, ligge kan jeg bare på ene side . Gå på do er et mareritt, da sitter jeg og dør kjennes det ut som mens tårene presser. Har vært ekstremt siste uka. Jeg har prøvd det meste av både legeremedier og kjerringråd. I dag fikk jeg nye stikkpiller, sceriproct, håper de virker. Bruker itillegg salven av samme merke. Har fryst vann i engangshanskenes fingre som jeg legger på, det hjelper noen timer. Sitter på badering når jeg spiser og tar nå duphalac morgn og kveld etter råd fra jordmor. Nå ser jeg mørkt på fødsel, har lite tro på at dette blir bra på ei uke. Og er vettskremt over å føde med de. Tenker at da blir fødselen bare enda mer jævligere. Noen som har født med hemoroider og kan trøste meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154040-har-du-f%C3%B8dt-med-hemoroider/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #2 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg føler med deg! Virkelig føler med deg, for jeg vet hvor vondt dette kan være. Jeg hadde det slik du beskriver med førstemann. Fikk alle plager da jeg gikk gravid den gangen, og hemoroidene var noe av det verste. Selv fikk jeg ikke lov til å t ascheriproctpiller og salve fordi legen mente det kunne sette i gang fødsel. Jeg satt med stumpen daglig i grønnsåpevann og det lindret noe, men fjernet ikke hemoroidene. Du ber om trøst og beroligelse, og jeg kan dessverre ikke si noe annet enn at rundt selve fødselen så tenker du ikke på hemoroidene. Det er ikke DER det gjør vondest da om du skjønner. Men at det å føde med hemoroider er kjipt, ja det er det. Mine ble dessverre så presset på under fødsel at de este seg ut til dobbel størrelse og var så store som store druer altså. Trøsten jeg kan komme med er at jeg, mens jeg var på barsel, fikk komme til en kirurg som kuttet dem vekk, og det var gjort i løpet av et kvarter og kun med en enkel lokalbedøvelse. Så drit i disse under fødselen, men be om å få dem fjernet like etter, for hvis ikke kan du få fryktelige smerter ved å gå på do osv....Evt kan du, før fødsel, be om å få disse fjernet, men jeg tror ikke det er så lurt nå så nærme, for du får jo et lite sår som må gro etter at de er kuttet vekk... Uff, jeg må bare ønske deg lykke til. De vil forsvinne, men høres ut som de er på størrelse av det jeg hadde, og så vonde at kremer/piller ikke tar dem. Så som sagt, skjær dem vekk etter fødsel. Piece of cake det altså Tvi tvi! Anonymous poster hash: 5226f...886 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154040-har-du-f%C3%B8dt-med-hemoroider/#findComment-146506009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå