Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vesla mi på 4 uker får mme og sliter litt med avføring og smerter. Har etter råd fra hs begynt med ha1 og det så ut som om dette hjalp på selve fordøyelsen da det ikke har vært mye gråt den siste uken.

I dag har det vært veldig varmt og hun har gitt tegn til å være sulten hver andre time istedenfor hver tredje... Tenkte at hun kanskje var tørst og derfor ville ha mer. Hun har skreket en del og da hun endelig bæsjet var det mørkegrønt( noe det forsovet var i dag tidlig også)... Men hun roet seg ikke men virket igjen sulten???!! Da det er under 2 timer siden hun spiste. 

Er det pga overspising at hun kanskje har vondt eller noe? Eller er hun faktisk mer sulten. Forrige flaske drakk hun bare halvparten for hun hadde jo da spist for ikke så lenge siden... Vet liksom ikke om man skal gi mme så fort de viser tegn til å være sulten?

De har vel ikke øke døgn når de får mme? Noen som kanskje har noe erfaring med dette?:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154017-overspising-av-mme-og-mageknip/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan faktisk ha økedøgn med mme også. Den mørkegrønne avføringa er veldig vanlig når de drikker nan (både den vanlige og ha). Ellers er det vanskelig å si. Har hørt en analyse om å gi så og så mye mat hver 3 time, men er så ulikt fra barn til barn. Er det varmt drikker de også mer. Sprutgulp er et typisk tegn på overspising

De kan faktisk ha økedøgn med mme også. Den mørkegrønne avføringa er veldig vanlig når de drikker nan (både den vanlige og ha). Ellers er det vanskelig å si. Har hørt en analyse om å gi så og så mye mat hver 3 time, men er så ulikt fra barn til barn. Er det varmt drikker de også mer. Sprutgulp er et typisk tegn på overspising

Hmm ja ingen sprutgulp... men de 2 siste flaskene har hun spist opp hver dråpe og har måttet lage 40 ml ekstra. Kanskje hun faktisk var sulten, men hørtes ut som om hun hadde vondt.. Hører så mye forskjellig. Moren min mener at grønn bæsj er tegn på mageknip, men er vel kanskje gammel overtro, he he  :P

Vi sleit med noe av det samme og fikk anbefalt NAN ha1. Da ble alt bare værre, hun virket bare mer og oftere sulten og bæsjen ble mørkegrønn, nesten på grensen til svart. Vi prøvde litt forskjellige merker, men endte opp igjen med NAN og det var det som funket best.

Anonymous poster hash: 7f31c...71c

Når det er veldig varmt kan det hende hun blir tørst, mme er ikke like tørstslukkende som mm og jeg har ihvertfall blitt anbefalt å gi litt vann på varme dager. Jeg koker opp vann og avkjøler i kjøleskap. Mange barn blir survette av varmen og dehydrering og trenger væske utenom mme.

Anonymous poster hash: f06c5...ab2

Vi sleit med noe av det samme og fikk anbefalt NAN ha1. Da ble alt bare værre, hun virket bare mer og oftere sulten og bæsjen ble mørkegrønn, nesten på grensen til svart. Vi prøvde litt forskjellige merker, men endte opp igjen med NAN og det var det som funket best.

Anonymous poster hash: 7f31c...71c

Akkurat sånn reagerer vesla her også? Bare rart alt har gått fint men nan ha1 i en hel uke før det ble sånn?? Lurer på om det er smaken hun ikke liker og derfor ikke spiser seg ordentlig mett? Hmm

Annonse

Jeg har to flaskebarn, og jeg har opplevd økedøgn med begge to. Videre er grønn avføring helt "riktig" farge for babyer som drikker mme :)

Men det er faktisk et godt tips å vente min. 3 timer mellom hvert måltid når babyen drikker mme. Da kan man unngå en del magevondt. Vi har. holdt på 3-4 timer mellom hvert måltid. Det var litt uvant i starten, men tok ikke så lang tid for babyene å venne seg til. En forutsetning for å få det til å funke er å finne riktig mengde per måltid. Det er ikke alltid så lett, og det har vi brukt lang tid å finne ut av hos begge barna våre som absolutt ikke har vært selvregulerende.

Jeg har to flaskebarn, og jeg har opplevd økedøgn med begge to. Videre er grønn avføring helt "riktig" farge for babyer som drikker mme :)

Men det er faktisk et godt tips å vente min. 3 timer mellom hvert måltid når babyen drikker mme. Da kan man unngå en del magevondt. Vi har. holdt på 3-4 timer mellom hvert måltid. Det var litt uvant i starten, men tok ikke så lang tid for babyene å venne seg til. En forutsetning for å få det til å funke er å finne riktig mengde per måltid. Det er ikke alltid så lett, og det har vi brukt lang tid å finne ut av hos begge barna våre som absolutt ikke har vært selvregulerende.

Eneste er at hun spiser ikke opp... derfor jeg tror det er mageknip og kanskje all maten gjør det vondt verre? Også må jeg spørre deg om hvor mye vann du gav dine på varme sommer dager? Eldste var også flaskebarn, men hun var ikke så liten når det var sommer. :)

Eneste er at hun spiser ikke opp... derfor jeg tror det er mageknip og kanskje all maten gjør det vondt verre? Også må jeg spørre deg om hvor mye vann du gav dine på varme sommer dager? Eldste var også flaskebarn, men hun var ikke så liten når det var sommer. :)

Vi opplevde også at mer mat gjorde vondt verre, men det var fordi begge barna våre var plaget med refluks. Den ene såkalt stille refluks som innebærer at man ikke gulper ut, men heller inni seg. Hun skrek mye ifm. måltider, og starten, når vi ikke skjønte hva som plagde henne, ga vi henne bare mer mat. Det gjorde det hele bare verre..

Når de er så små trenger de ikke vann utover morsmelk eller mme, så vi hat aldri gitt vann på varme dager, men heller lagt inn et lite ekstramåltid i løpet av dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...