Gå til innhold

Forebygge rift?

Anbefalte innlegg

Gjør dere noe for å forebygge rift under fødselen? Jeg har kjøpt olje fra Wedela og prøvde å massere "mellomkjøttet" i dag. Synes ikke det var særlig behagelig akkurat... Er det verdt det å bruke tid på de siste ukene? Ikke er det så lett å komme til heller.

Anonymous poster hash: b24d5...844

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144154004-forebygge-rift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har smurt meg med jordnøttolje hver morgen og kveld i noen uker før hver fødsel. Jeg har smurt helt forsiktig, ikke massert. Har aldri hatt en rift eller flenge på 4 fødsler. Den siste var til og med en rakett, og jordmor måtte sjekke meg flere ganger da hun ikke kunne tro at det hadde gått så bra.

Men om det er oljen eller flaks, DET vet jeg ikke!!

Er innom på besøk :) fødte i mai. Jeg begynte å massere litt med jordnøttolje, men ga fort opp fordi det var pes rett og slett. Sydde bare et par pyntesting. Så her hadde det ikke noe å si at jeg ikke hadde massert iallfall.

Anonymous poster hash: 28e42...1ce

Da jeg var på "kurs" på sykehuset før forrige fødsel sa jordmor at det var dokumentert at det hjalp å massere mellomkjøttet før fødsel. Men.. man kan ikke bare smøre inn "høna" og tror at det er greit.. man må ta i endel og det skal visst gjøre vondt for at det skal ha noen effekt.. Er litt stress, men gjør det GJERNE hvis det betyr at jeg slipper å revne! :-)

Da jeg var på "kurs" på sykehuset før forrige fødsel sa jordmor at det var dokumentert at det hjalp å massere mellomkjøttet før fødsel. Men.. man kan ikke bare smøre inn "høna" og tror at det er greit.. man må ta i endel og det skal visst gjøre vondt for at det skal ha noen effekt.. Er litt stress, men gjør det GJERNE hvis det betyr at jeg slipper å revne! :-)

Haha! Da har det vært flaks for min del i hvertfall!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...