Gå til innhold

Hvilke tips, triks og råd bruker dere under prøveperioden?

Anbefalte innlegg

Hei alle prøvere! 

Etter å ha lest en del på dette forumet og andre steder så ser jeg det er mange tips, råd, medikamenter og helsekost som blir brukt og praktisert for å øke sjangsen for å bli gravid.  Så i den anledning så lurer jeg på hva dere gjør i prøveperioden? 

Jeg personlig tar kunn folat, har sex annenhver dag og har brukt eggløsningstester. Men desverre ingen hell ennå. Ser det er mange som bruker bidronning gelè og wild yam. Har noen av dere erfaring med disse helsekostproduktene?

Hva med selve eggløsningsuken? Bruker dere å ligge med pute under rompen etter sex? Og evt da hvor lenge? 

Lykke til videre alle sammen :)

Fortsetter under...

brukt dong quai for å stabilisere syklus, da kjente jeg virkelig at den gjorde noe med kroppen ja. ellers tar jeg bidronning gele, fikk litt vondt i hodet da jeg tok både morgen og kveld, så nå tar jeg kun på morgenen.

Anonymous poster hash: 06389...544

Så spennende! :)

Har du brukt dette lenge? Vurdere å kjøpe bidronninggele da jeg leser utrolig mye positivt om dette. 

brukt dong quai for å stabilisere syklus, da kjente jeg virkelig at den gjorde noe med kroppen ja. ellers tar jeg bidronning gele, fikk litt vondt i hodet da jeg tok både morgen og kveld, så nå tar jeg kun på morgenen.

vi er i 3 pp nå. har slitt med ustabil syklus, men etter en mnd ca med dong quai stabiliserte den seg HELT, og nå startet jeg med bidronning gele for etpar uker siden. Så håper den gjør susen !

Jeg tar kosttilskuddet Lifeline Care Gravid (som inneholder folat), ellers er det som regel sex annen hver dag til hver dag. Ligger gjerne litt etter sex, før jeg går på toalett. Har stabil syklus. 3. pp, ikke klaff enda. Denne gangen prøver jeg grapefrukt-juice nå før EL.

Anonymous poster hash: 5cc53...1a6

vi er i 3 pp nå. har slitt med ustabil syklus, men etter en mnd ca med dong quai stabiliserte den seg HELT, og nå startet jeg med bidronning gele for etpar uker siden. Så håper den gjør susen !

Så flott! Er dette noe du har kjøpt på apotek/helsekost? Eller er det noe man kan bestille på nett?

Annonse

Jeg tar kosttilskuddet Lifeline Care Gravid (som inneholder folat), ellers er det som regel sex annen hver dag til hver dag. Ligger gjerne litt etter sex, før jeg går på toalett. Har stabil syklus. 3. pp, ikke klaff enda. Denne gangen prøver jeg grapefrukt-juice nå før EL.

Jeg har også blitt liggende litt etter sex før jeg har gått på toalettet. Men jeg har lest at flere faktisk blir liggende natten over. Hva tenker dere om det?  

Grapefrukt-juice er jo veldig godt, så det er noe jeg også burde kjøpe inn :)

Her ble det et glass grapefrukt jus om morgenen frem til EL, aksjer lagt helst daglig i perioden rundt EL og lå til "godgjøring" litt før jeg gikk på toalettet etter hanky panky. Ville ikke bli liggende natta over pga risiko for urinveisinfeksjon. Er nå gravid i uke 19! :)

Leste dette om dong quai

"Kontraindikasjoner: Ikke bruk dong quai under graviditet, i alle fall ikke i de tre første månedene i svangerskapet. Urten bør heller ikke brukes av kvinner som har opplevd tendenser til spontan abort."

Er ma ein sa? Tenkte å prøve, men er kanskje ikkje så lurt då? Er veldig paranoid når det gjeld slike ting :-P

Leste dette om dong quai

"Kontraindikasjoner: Ikke bruk dong quai under graviditet, i alle fall ikke i de tre første månedene i svangerskapet. Urten bør heller ikke brukes av kvinner som har opplevd tendenser til spontan abort."

Er ma ein sa? Tenkte å prøve, men er kanskje ikkje så lurt då? Er veldig paranoid når det gjeld slike ting :-P

Det beste er vel å konsultere seg med en lege før man bruker helsekost og andre legemidler. Da spesielt under en graviditet. 

Du kan lese om MA her http://sml.snl.no/missed_abortion

Og om SA her http://sml.snl.no/spontan_abort

Jeg begynte å drikke grapefruktjuice forrige PP, rakk såvidt å bli gravid før jeg mistet igjen:( men kjører på med grapefruktjuice denne PP og, er jo ikke farlig med litt ekstra c-vitamin. Tar ellers folsyre, b-kompleks og Omega 3, og prøver å spise og leve sunnere :D

Jeg har også blitt liggende litt etter sex før jeg har gått på toalettet. Men jeg har lest at flere faktisk blir liggende natten over. Hva tenker dere om det?  

Jeg får dessverre lett urinveisinfeksjon, så mener det er viktigere å forebygge det. Infeksjon/antibiotika er noe jeg helst vil unngå dersom jeg blir gravid, så langt det lar seg gjøre. Og skal jo først og fremst være væsken som kommer ut, ikke (friske) sædceller. Og svømmerne skal jo klare å finne veien uansett. Men ligger litt for sikkerhetsskyld, da;)

Jeg får dessverre lett urinveisinfeksjon, så mener det er viktigere å forebygge det. Infeksjon/antibiotika er noe jeg helst vil unngå dersom jeg blir gravid, så langt det lar seg gjøre. Og skal jo først og fremst være væsken som kommer ut, ikke (friske) sædceller. Og svømmerne skal jo klare å finne veien uansett. Men ligger litt for sikkerhetsskyld, da;)

Jeg tenkte samme tanken. Så tror for min del at det er bedre å ha sex ofte enn å "spare" ;)

Har dere vært prøvere lenge?

Annonse

Jeg rører ikke kaffe, te eller noe annet som inneholder koffein (unntatt litt sjokolade), jeg. Urter og diverse te tør jeg heller ikke ta. Er litt ekstra pysete, altså. Men koser meg med masse annet. Frukt, grønnsaker, bær, gode middager, biola, juice, nøtter, egg. Masse godt og sunt:) Er ikke hysterisk, har godteri innimellom også. Men koffein og naturlegemidler/urter er jeg forsiktig med.

Kanskje jeg må prøve rooibo te jeg og. Har hørt at grønn te skal være så bra, så jeg har helt nedpå en kopp til dagen. Er Rooibo og Rooibus te det samme? Da har vi på jobben;)

Vil tro det, så lenge det er rød te, så er det nok det :)

Jeg har lest flere steder at hostesaften Bisolvon visstnok skal "hjelpe" en med å bli gravid. Prøvde det en måned uten hell, men kanskje jeg skal prøve igjen nå neste måned også. :)

Og Bisolvon er helt trygt også hvis man er gravid, -så slipper man bekymre seg for det. :)

• 4 uker senere...

Hei hei prøvde i 3 år og bli gravide med nestemann prøvde alt mulig, prøvde akupunktur i mai-juni og er nå gravid:) vet ikke om det er tilfeldig eller om det faktisk har hjulpet:) lykke til:)

Anonymous poster hash: 6a630...20d

Tatt dobbel dose multivitaminer og omega 3... Og nå som det har vært ferie og slikt har jeg faktisk tatt 2 kopper kaffe hver dag. Vanligvis er det bare i helgene. Fant ut at jeg var gravid for noen dager siden ;) ellers hatt oss annen hver til hver dag, alt ettersom mannen hadde lyst, fra rett etter TR til nesten neste TR :D

Denne pp prøver jeg bidronning gele og wild yam, samt samboer tar omega 3 og sink. Drikker også grapefruktjuice frem til el, og tar vitamtilskudd. Krysser fingre og tær for denne pp! Går i ferie neste uke så kanskje det er det som skal til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...